Saturday, December 15, 2012

שלושה ימים של גן עדן בשחרות

 

שלושה ימים של גן עדן בשחרות

תאריך : 13-15/12/2012

הקדמ
ה
זהו טיול שרכבו חלק מחברי קבוצת Northern Riders
אני לא השתתפתי
המסלולים והתאורים מתוארים ע"י יוחאי ומני

הקדמה מאת מני :

ב- 13-15 לדצמבר יצאנו עשרה רוכבים לשלושה ימי רכיבה באיזור שחרות.
השתתפו: יוחאי, תומר ובנו זיו , רועי, ירון פירסט, ירון תלמי, רועי, משה פאר, אריק ואנוכי.
שהגענו היינו בהלם מ"הפחון" שזרוק באמצע שום מקום ושקלנו לנתק את היחסים שלנו עם יוחאי במיידית |יעני|.
אך לאחר שהיינו מרוצים לאחר רכיבה של היום הראשון (שחרות - נחל צאלה- נחל עבדה ושביל ישראל), הבשר שהקפיץ לנו רועי על המנגל (ותנחשו מה היה הקינוח לאחר הבשר - עוד בשר) והערק והיין שזרמו בעורקנו, נכנסנו לאווירה המחשמלת. בלילות ישנו צפופים אחד לשני על מזרונים ואפילו הנחירות "ורעם התותחים" לא הצליחו להפריד ביננו.
ביום השני יצאנו מוקדם ורכבנו משחרות לבאר אורה במסלול שכלל הקפצות (את הרכבים השארנו בבאר אורה יום קודם). בסיום הרכיבה הזמנו ארוחה מבעל החאן שסיפר לנו כי בעבר היה בורגני והגיע לשחרות מהחיים בתל אביב. כיום הוא מפעיל את מה שנשאר מהחאן ומתפרנס מטיולי גמלים ומהדרכת תיירים. כאשר הגיע ב- 19:00 הדליק מדורה והכין לנו ארוחת פויקה (עוף עם אורז בסיר יצוק), מרק, סלטים ופיתות. שוב היין, הערק, התה והקפה זרמו בעורקנו ובסיום הארוחה ב- 21:30 פרשנו לישון.
בבוקר כבר כולם סיפרו בהתרגשות כי הצליחו "להוריד" |קרמבו| בשירותי הנסורת (חור אחד עם מכסה ושקית בפנים, חור שני של נסורת עם כד. בסיום לוקחים נסורת בכד ומכסים - אני כמעט התבלבלתי והתפניתי בחור הנסורת. מזל :-D).
ביום השלישי אני פרשתי מסיבות אישיות והחבר'ה רכבו רכיבת תיירות בפארק תמנע . יוחאי יוציא סיכום ליום זה.
לסיכום - שלושה ימים של חוויה של שיכרון חושים. תודה ליוחאי על היוזמה והארגון, לרועי האקונום, לתומר שטרטר את יוחאי בתיקונים של המסלול ולשאר החברים על האווירה המשגעת.


תודה מיוחדת לאיל ינובסקי מנהל חנות רוזן מינץ באילת
ביום הראשון בערב הגעתי לחנות באילת. הסברתי שהגעתי לטיול סופ"ש באיזור, הברקס האחורי לא מתפקד.
אייל שהיה בחופש, הוקפץ במיוחד מהבית, היות והוא המומחה בענייני בלידינג.
תוך חצי שעה הוא הגיע ופתר את הבעיה - כמה נגיעות של קוסם והכל עובד בחזרה. על הדרך "שיחק" קצת במעביר האחורי.
כל התהליך לווה באורך רוח וחיוכים.
שהצעתי לו לעבור לחיפה, הוא סירב בחיוך.

כל הכבוד ותודה על השירות האדיב! |כתר|


הקדמה מאת יוחאי :

לפני שאתחיל,אני מוכרח להגיב להעצמת דברי מני האחרונים:
אייל סקוזה - למרות שמעולם לא פגשתי אותו,ומהשיחות המעטות שלי איתו קודם לכן  עשה עלי רושם של "מנש" אמיתי ועזר בייעוץ ברוחב לב נדיב כ"כ -שלא יכולתי להתאפק ותוך שאני נפעם מהנוף - והרמתי לו טלפון מפרגן והודיתו לו שוב ישירות מאמצע הדרך לאורך שביל ישראל משום שלא יכולתי שלא לחשוב על ההקדמה - אם טלפונית או בהתכתבות והקישורים שונים ב"תפוז" שהוא נתן לי לגבי הקטע המדהים הזה לאורך המצוק בפרט,ולגבי האפשרויות בנחלים האחרים באזור בכלל,פשוט חבל על הזמן הבן אדם הזה הוא נכס!!! תקצר היריעה כמו שאומרים.

 סרטון מ 3 הימים שצילם וערך משה פאר

היום הראשון : שחרות - נחל צאלה - נחל עובדה - שביל ישראל

מפת המסלול

קובץ GPS בפורמט TRK

המסלול באתר גרמין

תיאור מסלול שחרות נ.צאלה נ.עבדה

מאת : מני

רב המסלול הוא על שביל ישראל לאופניים משחרות לבאר אורה. השביל מסומן בצורה ברורה. בכמה מקומות יצאנו מהשביל כדי "לטבל" את הטיול בנקודות עניין מיוחדות, כמו התצפית מהר ברך לבקעת תמנע והסינגל בנחל עתק.

1-2: רכיבה מחאן שחרות בכביש העולה לשחרות.

2-4: מהישוב ירדנו לנחל והתחברנו לשביל ישראל. הסינגל עולה ומתקרב למצוק לתצפיות מדהימות. ויורד לנחל זוגן בנקודה 4.

שביל ישראל לאופניים דרך נחל עשירון. קטע סינגל נחמד וזורם שמגיע למצוק.

4-5: רוכבים בסמ"ש שחור מערבה בדרך 4X4.

5-7: בנקודה 5 עזבנו את הסימון השחור וטיפסנו בשביל ישראל בעלייה טכנית ומדורדרת. בסיום העלייה יורדים לנקודה 6, עוזבים את שביל ישראל ורוכבים בנחל צאלה מערבה עד לבקעת עבדה. הנחל מעניין מאוד וכולל בחלקו רכיבה בר בשטח ובחלק אחר סינגל ברור.

7-8: רכיבת דשדש נסבלת עד לנחל עבדה.

8-9: רכיבה בדרך נחל עבדה. לרב קטעי דשדש נסבלים.

9-5: בנקודה 9 מתחברים סוף סוף לשביל ישראל. התכנון המקורי היה לחזור בנחל הגדרה לבקעת עבדה ומשם בנחל זוגן לשחרות. היות ולא נשאר לנו כח לדשדש בבקעת עבדה ויתרנו ורכבנו על שביל ישראל לכיוון צפון חזרה לשחרות. בנקודה 10 סטינו מעט מהשביל וטיפסנו למנוחה בתצפית יפה מאוד. התחברנו שוב לסימון והגענו שוב לנחל זוגן בנקודה 5. שביל ישראל בקטע הזה כולו סינגל נהדר ומספק תצפיות מדהימות לאורך המצוק. היפה בהן היא על הר ארגמן.הרכיבה היא בסגנון עולה יורד ולעיתים כוללת שיפועים חדים מאוד וטכניים. בקטעים קצרים מאוד מצריך עלייה רגלית וכולל גם כמה ירידות טכניות מעולות.

5-3: רכיבה בקטע שרכבנו בהלוך בכיוון הפוך.

3-1: בנקודה 3 עזבנו את שביל ישראל ורכבנו לכיוון נחל עשרון בשביל ישראל לאופניים. יש לשים לב כי שביל ישראל לאופניים שונה משביל ישראל ומסומן בציור של רוכב על אופניים. השביל בקטע זה הוא סינגל קליל וזורם במהירות. בנחל עשרון הוא מישורי ובפנייה מזרחה מהנחל מטפסים מעט ויורדים במהירות חזרה לחאן שחרות.

היום השני : שחרות - באר אורה

מפת המסלול

המסלול באתר גרמין

תיאור מסלול שחרות באר אורה

מאת : מני

רב המסלול הוא על שביל ישראל לאופניים משחרות לבאר אורה. השביל מסומן בצורה ברורה. בכמה מקומות יצאנו מהשביל כדי "לטבל" את הטיול בנקודות עניין מיוחדות, כמו התצפית מהר ברך לבקעת תמנע והסינגל בנחל עתק.

1-2: רכיבה מחאן שחרות מערבה.

2-3: שביל ישראל לאופניים דרך נחל עשירון. קטע סינגל נחמד וזורם שמגיע למצוק.

3-4: רוכבים בעליה מתונה בסינגל על המצוק עם נוף מרהיב ויורדים לכיוון נחל זוגן.

4-5: נחל זוגן: רכיבה בסינגל מסודר וזורם, ברמה טכנית קלה, בנחל הרחב, שמוקף לעיתים משני צידיו בשני צוקים של כמה עשרות מטרים. בסופו מגיעים לבקעת עובדה.

5-6: רכיבה משעממת (מעטים מאיתנו הצליחו להנות ממנה) בדרך 4X4 העולה במתינות רבה מהגדר של בסיס עובדה עד לפיצול שבילים. שם ממשיכים בכחול לכיוון באר מלחן. לדעתי, שווה להתחבר לבאר מלחן משביל ישראל שיוצא משחרות ומקביל למצוק – אפילו שבכיוון דרומה יש צורך מדי פעם לעלות רגלית כמה עליות, כולו סינגל והוא מעניין יותר.

6-7: רכיבה בדרך רחבה בנחל מלחן עד לבאר עמוקה המכילה מים מליחים.

7-9: רכיבה בנחל מתק. בנקודה 8 פונים ימינה ונכנסים לדרך מדהימה בין קירות צבעוניים, אבנים וצורות מיוחדות – לא כדאי לוותר!

9-11: המשך בדרך להר ברך בדרך רחבה. בנקודה 10 ניתן להמשיך מערבה בשביל ישראל לאופניים (קטע סינגל, המגיע עד לנחל בטם - נקודה 12). אנו העדפנו לטפס לתצפית בהר ברך, המשקיפה על בקעת תמנע. התצפית היפה ביותר שהייתי בה עד היום!

11-12: ירדנו מהר ברך בסינגל טכני קצר בסימון אדום ומיד טיפוס רגלי קצר לגבעה שמדרום להר ברך. המשכנו באדום על הסכין היורד במעלה ברך לנחל בטם, שם התחברנו לשביל ישראל לאופניים. הפחד מהתהום – כמה זה בריא לנפש! תענוג אמיתי ומומלץ ביותר!

12-13: כאן שביל ישראל לאופניים הוא קטע סינגל זורם ונחמד, פעם עולה ופעם יורד. מדי פעם ראינו שילוט "זהירות, נא לרדת מהאופניים". מצחיק, היות ומדובר על ירידות לא תלולות והסינגל יחסית רחב.

13-15: הדובדבן שבכפית העמבה. הקטע הכי כיפי – לא לוותר!!   החלטנו לצאת מהסינגל שממשיך מנקודה 13 מערבה. אנו פנינו לנחל עתק – סינגל מיוחד מאוד. עד נקודה 14 הוא זורם וקל. בנקודה זו יש לשים לב להמשיך דרומה בסימון הירוק. טיפסנו קלות ואז ירידה מהירה על אבנים קטנות ומשוחררות, הדרך ממשיכה על סכין צרה היורדת ושוב התהום עד לנחל. בנחל פה ושם חוצים רגלית כמה בולדרים (קצר ביותר). כאשר יוצאים מהנחל משתלבים שוב בשביל ישראל לאופניים.

15-באר אורה: רכיבה בדרך רחבה ומהירה עד באר אורה. אני אישית פחות אהבתי את הקטע הזה. בדיעבד, הייתי מתחבר לאחד המעלות ויורד בדרך מעניינת יותר – אולי בפעם הבאה.

היום השלישי : תמנע - האגם הנסתר

מפת המסלול

קובץ GPS בפורמט TRK

המסלול באתר גרמין

תאור המסלול בפרק תמנע
מאת יוחאי

החנינו המכוניות באליפז(הסיפור עם כניסה לחניה בתוך הישובים באר-אורה ואליפז - אפשר לכתוב על זה ספר בנפרד...),
התקדמנו על הכביש עד קצת לפני שער הכניסה לאתר ופנינו ימינה/צפונה בשביל ישראל לאופניים עד המפגש עם נחל תמנע ופנינו מערבה ב"דאבל" עד המפגש עם הסינגל השחור.
התכנית שלי הייתה לעלות איתו צפונה ולהמשיך מקצהו מערבה עד "ציורי המרכבות" כדי להכניס עניין למסלול ולהשלים דרך הHighlights של האתר - מסלול מעגלי באגם תמנע לפני היציאה ל"אגם הנסתר".
בפועל - כשהגענו אחרי כשעה של "דשדוש" חולי לקצה הסינגל השחור לא נשארו בנו אנרגיות להעמיס האופניים על הכתפיים כדי לעבור מצוק שעמד בדרכנו לכוון מערב,וקיבלנו החלטה לסגת  ולהגיע ל Highlights של האתר דרך הכביש הראשי של השמורה.
תוך כדי הנסיעה מערבה גילינו את שביל ישראל לאופניים הנמצא בתהליך בניה שמשך אותנו מדרכנו ל"ציורי המרכבות":-( ,המשכנו איתו "לפטריה" ודרום מזרחה עד אגם תמנע כשאנחנו מדלגים גם על "עמודי שלמה":-(.
במהלך ההפסקת קפה בסביבות 12:30באגם תמנע התעורר דיון אם להמשיך ל"אגם הנסתר" או לחתוך חזרה לאליפז והוחלט להמשיך לאגם הנסתר.
לאחר חציית מספר תלוליות/מחסומי עפר שחסמו את הדרך וכבר די קרוב לאגם -כחצי ממספר חברים "תפסו אזימוט" לאליפז ונוצר נתק בקבוצה שאילץ גם את מי שלא אצה לו דרכו - לחזור לאליפז.
כך יצא שרק נתי ואנוכי הגענו/חזרנו לבסוף ל"אגם הנסתר" כשהתמונות כלל לא ממחישות כלל את הוד - קדושת המקום נוכח גובה המצוקים הסובבים את מי הטורקיז והדרך העקלקלה וסבוכת הגדרות להגיע לשם גם עם האופניים,פשוט מקום מדהים ביופיו!!!
לי - בהחלט נשאר טעם של עוד,פשוט האזור הזה מדהים בעוצמותיו

Friday, December 14, 2012

טעימה מוואדי קלט ודרך הסוכר בטיול אחד

 

טעימה מוואדי קלט ודרך הסוכר בטיול אחד

תאריך :  14-12-2012
 
כפר אדומים - סינגל ירידה לוואדי קלט - כביש אלון ליד עין פוואר -
סינגל "עין קלט" - גשר האמה ליד עין קלט - עלייה למצפה יריחו - כביש "ירושלים-יריחו" הישן - חצייה מתחת כביש 1 - וואדי אל מרזה - נחל אלמוג - ביר אל מלקי - דרך הסוכר - רס אל משהד - נבי מוסא - סיתנא עיישה - דרב אל רנב - תל אל מוחלחל - אלמוג - נחל אוג - מחשור דובר - כביש ים המלח - צומת קלי"ה (הלידו)

נקודת יציאה : בחנייה של הצרכנייה של כפר אדומים
                    הערה : לאחרונה פרסמו התושבים בקשה לא לחנות בחנייהשל הצרכנייה אלא באיזור הצומת בנקודה 2 (יש שם מקום לחנות)

נקודת סיום : תחנת דלק בצומת קליה (הלידו) ליד ים המלח

משתתפים : 9

אורך : 33 ק"מ

גובה מצטבר : 592 מ' 

ירידה מצטברת : 1333 מ'

זמן : 4:55 שעות 

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

הערות :
  • עקב הגשמים "נאלצנו" שוב לרדת למדבר
    החלטתי לחזור לדרך הסוכר , אבל ככל שהעמקתי בתכנון היה נראה לי בנאלי מדי לבנות מסלול סוכר רגיל :
    מקידר דרך המונטר לסוכר , או מקידר או מעלה אדומים ישר לסוכר (את מרסבא אני שומר לטיול אחר השנה לכן לא הכנסתי לתכנונים)
    לבסוף אמרתי לעצמי אולי נעשה משהו אחר , נחבר את וואדי קלט עם דרך הסוכר
    אחרי מספר גרסאות החלטתי על המסלול ואכן המסלול הוכיח את עצמו
    מסלול רכיב (סה"כ כמה עשרות מ' לא רכיבים - דבר נדיר בוואדי קלט) וזורם , העליות בדרך 4X4 רכיבות למרות התלילות
    לסיום הוספתי את נחל אוג תחתון שאחרי אלמוג שכולל קטע לונה פרק מיני ומייצר טיול מאד מגוון ולא ארוך ולא קשה
  • ירדנו מהמכולת של כפר אדומים (1) לצומת הפנייה למצפה פרת (2) ופנינו ימינה לגן קטן , יש גם סימון שבילים שם (לא זוכר את הצבע) אבל הוא לא ממשיך בסינגל
    הסינגל שמתחיל מיד אחרי הגן מתחיל בשיפוע מאד תלול שרכיב לחלקנו (עניין של אומץ בעיקר - לא טכני)
    השיפוע נגמר בנקודה 3 ואז הסינגל ממשיך ימינה וזורם במתינות (לא להתבלבל ולהמשיך בירידה בסינגל אחר תלול)
    בנקודות 4 שוב קטע מאד תלול הרכיב רק לחלקנו ואחר כך הסינגל זורם בכיף ע
    ד לכביש אלון (5)
  • מכאן טיפסנו בכביש עד הכניסה לסינגל "עין קלט" (6)
    רוכבים בסינגל מהצד הפנימי של מעקה הבטיחות
    עד שהסינגל נתחיל ממש
    הסינגל זורם ועובר במקביל לאמת מים יבשה ומסתיים בוואדי אבו א דבע בחיבורו לוואדי קלט בנקודה 8
    ניתן לבקר בעין קלט שבנקודה 7 כמו בטיולים קודמים באיזור (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/kelt6 ,
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/kelt2 )
    מקוצר זמן החלטתי לא להתעכב שם
    בנקודה 8 גם יש שריד מרשים של גשר אמת המים מהתקופה הרומית
  • מכאן מתחיל טיפוס תחילה רגלי בשביל שחובר למדרגות לאורך כמה עשרות מ' מייגעים עד חיבור לדרך בנקודה 9
    מכאן טיפוס בדרך טובה תלולה אך רכיבה לכל אורכה
    עד נקודה 10
    טיפסנו לסככת התצפית בנקודה 11 (מכאן תמונות הפנורמה)
  • מכאן התחברנו לכביש הישן המשובש "ירושלים- יריחו" בנקודה 12 ורכבנו עליו עד המעבר מתחת כביש 1 בנקודה 13
    בדרך עברנו ליד 2 מאהלים בדווים קטנים
    אחרי המעבר מתחת לכביש 1 עוברים במאהל בדווי קטן נוסף ומאפסים בדרך 4X4 עם עלייה סבירה ורכיבה עד נקודה 14
  • פה עלינו על נאקב ישן עם תמיכה שנמשך לאורך כ 100 מ' ואחר כך בר בשטח יורדים לערוץ ואדי אבו מרזה ורוכבים בו עד נקודה 15
    פה בגלל שבהמשך הערוץ יש מפל מטפסים לשלוחה קטנה ובנקודות 16 קטע קצר רכיב חלקית ושוב התחברות לערוץ וזרימה איתו עד התחברות לערוץ נחל אוג בנקודה 17
    הערוץ פה רכב וזורמים עליו די בקלות למרות חלוקי הנחל
    בנקודה 18 מגיעים לביר אל מלקי
  • פה התחברנו לדרך הסוכר וטיפסנו עם הסינגל עד נקודה 19 בה מקום הצילום הקלסי של דרך הסוכר (ראה תמונות)
    המשכנו בזרימה מהנה עם דרך הסוכר עד כביש בקעת הורקניה ליד נבי מוסא בנקודה 20
  • פה העדפתי לשנות ולא להתחבר לערוצון החמוד לתחנת הדלק באלמוג אלא המשכנו בדבל שעובר ליד נבי מוסא ודרך בית הקברות המוסלמי שלידו
    הדבל הופך בסופו לסינגל ומגיע עד תל אל מוחלחל בנקודה 21
    ממנה ירדנו בסינגל תלול ורכיב ברובו עד תחתית התל לדרך בנקודה 22

    פה פוגשים סימון כחול וממשיכים בדבל המסומן עד לחנייה בנקודה 23
    במפה 1:50000 מסומן פה כביש סלול אבל הדרך מאלמוג דרומה לא סלולה
    פנינו ימינה בדרך 4X4 שיורדת דרומה לנחל אוג בסימון הכחול והמשכנו בדרך לאורך נחל אוג
  • בנקודה 25 פנינו עם הדרך שמטפסת צפונה אל הרמה החווארית (מישור דובר) ובנקודה 26 פנינו לדרך מזרחה אותה עזבנו לטובת טיפוס קל לרמה בר בשטח עד התחברות לערוץ בנקודה 28
    הרכיבה בערוץ היא מן מיני לונה פרק ונמשכת עד מפגש דרך על הסוללה בנקודה 29
    מכאן רכבנו בדרך עד חציית כביש פנימי בנקודה 30
    המשכנו בדרכי שדות עד חיבור לכביש ים המלח בנקודה 31
    מנקודה 31 המשכנו בשולי הכביש עד תחנת הדלק בנקודה 32

Wednesday, December 12, 2012

סיבוב חורפי קצר בחוף השרון

סיבוב חורפי קצר בחוף השרון

תאריך :  12-12-2012
 
תחנת דלק בכניסה ליקום - חציית כביש 2 - שמורת חוף השרון - שולי געש - סינגל "וינגייט" - מכון וינגייט - חציית כביש החוף - שמורת יקום - אגם יקום - תחנת דלק בכניסה ליקום

נקודת יציאה : חנייה בתחנת דלק דור אלון בכניסה ליקום

משתתפים : לבד

אורך : 12 ק"מ

גובה מצטבר : 44 מ'

זמן : 1:29 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

קובץ TRK ל GPS

הערות :
  • יצאתי לרכיבת בוקר אחרי הגשמים בחוף השרון
    המסלול כולל סינגלים קלים רבים שרובם על בסיס חול ולכן מתאימים רק לעונת הגשמים כשהחול מהודק
  • התחלתי מתחנת הדלק (1) וחציתי את כביש החוף על גשר הולכי הרגל (2)
    אחרי חציית התעלה (אין בה מים בד"כ - גם אחרי גשם) פניתי על הדרך המקבילה לכביש ימינה ובנקודה 3
    בחרתי את הדרך שמדרום לשדרת העצים מזרח-מערב כי היא פחות בוצית בחלקה הראשון
    בנקודה 4 חוצים את השדרה לדרך שמצפון כי הקטע הזה פחות בוצי (זה בוץ חולי -לא קריטי)
    בנקודה 5 לפני הגדר של השמורה פונים ימינה ובנקודה
    6 נכנסים לשמורה דרך הפשפש הצר
  • בשמורה מטפסים בדבל החולי (רכיב אחרי גשם) עד לפנייה לסינגל בנקודה 7
    מכאן רכיבה בסינגל או בש
    טח פתוח חולי מהודק על מצוק הכורכר עד סוף הסינגל ביציאה מהשמורה לקיבוץ געש בנקודה 8
  • פה פניתי לדבל וחזרתי לסינגל ללא גדר הפעם בנקודה 9
    מכאן סינגל חולי העובר ב 2 זולות עד נקודה 10 ליד אגם בשרידי מחצבה
    פניתי שם עם הסינגל שמאלה והמשכתי לזרום איתו
    בנקודה 11 הוא עובר ליד בית הקברות של געש ויש פה פשפש כניסה לשטח
    בנקודה 12
    עוד פשפש
    לידו (מהצד הפנימי -מערב) פנינו שמאלה בדבל קצר ובנקודה 13 נכנסנו לסינגל "וינגייט"
  • סינגל "וינגייט" זורם בד"כ בסימון שבילים כחול (לפעמים עוזב את הסימון לטובת תוואי נוח יותר) עד הגדר של מכון וינגייט בנקודה 15
    פה יש פרצה בגדר של וינגייט וניתן להכנס או לפנות שמאלה (מערבה) בדרך חולית קצרה (לא רכיבה גם בגשם) ואחרי כ 30 מ' (נקודה 16) פונים לדרך טובה לאורך הגדר צפונה עד פשפש הכניסה האחורי למכון וינגייט (17)
  • אחרי הכניסה חוצים את מכון וינגייט ויוצאים מהשער הראשי לפני נקודה 18
    חוצים את גשר הולכי הרגל (18) ופונים לסינגל בשמורת יקום עד איזור שולחנות הפיקניק בשמורה בנקודה 19
    מכאן דבל שמגיע לגדה המערבית של אגם יקום וכשמגיעים לקצה הדבל ופוגשים גדר (20) מטפסים רגלית ימינה בכמה מדרגות לחנייה של הפרק (21)
  • מכאן רכיבה בכביש היציאה ובנקודה 22 פניתי לסינגל קל שחוזר לכביש בנקודה 23
    מכאן ממשיכים בכביש הנכנס לשמורה עד תחנת הדלק (1)

 

Friday, December 07, 2012

שביל החרוב

 

שביל החרוב

תאריך :  7-12-2012
 
כניסה לביה"ס לנ"מ - חציית כביש "צומת טללים-שדה בוקר" - חציית כביש כניסה לטללים - סביב חוות מתנת מדבר - נחל היימן - ציר הנפט - שביל החרוב - נחל באר חייל - נחל בוקר - חציית כביש 
"צומת טללים-שדה בוקר" - רכס בוקר - יובל של נחל זלזל - נחל זלזל - ביה"ס לנ"מ

נקודת יציאה : חנייה בכניסה לבסיס ביה"ס לנ"מ כ 300 מ' מזרחית לצומת טללים

משתתפים : 13

אורך : 38 ק"מ

גובה מצטבר : 678 מ'

זמן : 5:51 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • עקב הגשמים שירדו השבוע והגשם הצפוי בצפון ירדנו דרומה לנגב
    חזרנו לאיזור "טללים/משאבי שדה" בו רכבנו מספר פעמים כבר אבל במסלול שונה ברובו מהעבר ולדעתי המשובח ביניהם (למרות שגם הקןדמים היו טובים)
    המסלול מספק הרבה מדבר , רכיבה בנאקבים , סינגלים והרבה בר בשטח וגם דרכי 4X4
  • התחלנו מביה"ס לנ"מ (1) וחצינו את כביש "צומת טללים-שדה בוקר" והלאה לכביש הגישה לטללים (2) והמשכנו בדבל שעוקף את חוות "מתנת מדבר"
    בנקודה 3 חתכנו לנחל היימן כאשר מנקודה 4 אחרי חציית דרך רוכבים בערוץ נחל היימן או על גדותיו (לפעמים על דרך 4X4 ולפעמים בשבילי עזים - לפי בחירה)
  • בנקודה 5 פנינו לדבל שמאלה וגם מתחיל "שביל החרוב" המסומן בסימוני הגמל של "גיאופן"
    השביל הוא בחלקו דבל וחלקו סינגל
    בנקודה
    6 מטפס השביל בסינגל עד הרמה השטוחה ויורד בנקודה 7 בירידה כייפית לערוץ של נחל באר חייל
    דוהרים בדבל ובר בשטח עד הדרך בנקודה 8
    פה רוכבים עם הדרך דרומה עד עץ החרוב וסיום שביל החרוב בנקודה 9
  • מכאן רכבנו בדרך דרומה ובנקודה 10 פנינו מהדרך שמאלה ללא שביל מוגדר ובהמשך על שרידי נאקב ולפעמים דבל בעלייה קלה לנקודה 11
    מכאן ירידה קצרה ורכיבה בר בשטח לערוץ עד ערוץ נחל בוקר בנקודה 13
    חצינו את נחל בוקר וטיפסנו בנאקב או בר בטח בערוץ שלקראת נקודה 14 הופך לבלתי רכיב לרוב
    לכן טיפסנו בנקודות 14 עם האופניים על הכתף לשלוחה
    על השלוחה עלינו על דבל עד ליד נקודה 15
  • מנקודה 15 ירידה רכיבה בר בשטח לערוץ והלאה בערוץ בשרידי נאקב ודבל זורמים עד החצייה מתחת לכביש "צומת טללים-שדה בוקר" בנקודה 16
  • חצינו ברכיבה מתחת לגשרון בנקודה 16 ועלינו בדרך 4X4 שהופכת קיר בנקודה 17 עד 18 (בקטעים נאלצים להוליך את האופניים בגלל השיפוע והדרדרת)
    מצומת הדרכים בנקודה 18 על רכס בוקר פנינו שמאלה עם דרך ה 4X4 אותה עזבנו לסינגל בנקודה 19 (הסינגל מסומן בסימון הגמל של גיאופן)
    בנקודה
    21 הגענו לדרך וירדנו ימינה לערוץ שבנקודה 21
  • מכאן מתחיל קטע משובח של רכיבה בערוץ ביובל של נחל זלזל
    הרכיבה היא בערוץ ולפעמים בצדדיו
    אין שביל מוגדר , לפעמים שרידי שביל עזים/גמלים , לפעמים ללא שביל ולקראת נקודה 22 יש דבל - הכל רכיב ובד"כ זורם
    בנקודה 22 הגענו לערוץ נחל זלזל 
    פנינו בדבל ימינה במעלה נחל זלזל שהופך קניוני
    כשמתקרבים לנקודה 23 יש שרידי מבנים וסכרים
  • בנקודה 23 מתחילים לטפס בדבל או משמאלו (כמו שאני עליתי) בנאקב ובהמשך בדבל עד הרמה בנקודה 24
    פה ירדנו לערוץ שבנקודה 25 וירדנו עם דרך ה 4X4 שבו בדהירה מהירה עד לדרך בנקודה 26
    המשכנו עם הדרך או לצידיה - לפעמים היא חתוכה עד נקודה 27 ומכאן סביב גדרות הבסיס במרחק של כמה עשרות מ' מהן עד החנייה (1)

Monday, December 03, 2012

A Wet Summer

קיץ רטוב

הקיץ של 2012 היה הקיץ בו טבלנו הכי הרבה בטיולי האופניים שלנו
כמעט בכל טיול בקיץ הזה טבלנו לפחות במעיין או בריכה אחת
הטבילה הראשונה היתה בטיול באיזור יקנעם
לקראת סוף הטיול טבלנו בעין ריחנייה
בעין ריחנייה ליד עין העמק - 6-4-2012
הטיול הבא היה בגולן , בו טיפסנו מסוסיתא לנחל מיצר ולירידה בסינגל שריר
הרחצה היתה בעין שריר (שווירח) שליד הסינגל
עין שריר - 13-4-2012
בטיול הבא באיזור קרני חיטין ונחל ארבל טבלנו בעין נון שליד מגדל
בעין נון - 20-4-2012
בעין נון
היו מספר טיולים בסוף אפריל ותחילת מאי במזג אוויר קריר ובהם לא טבלנו אף שהגענו לבריכה
אבל בטיול מיוחד בו טיפסנו לרכס אדמית וירדנו לאיזור כביש הצפון ולחרבת צונם
משם המשכנו לנחל כזיב בו טבלנו באיזור עין טמיר
בנחל כזיב - 11-5-2012
עין חוקוק - 25-5-2012
ביוני רכבנו באיזור לטרון וגזר ולסיום עברנו בעין וורדא
להפתעתנו ובלי שציפינו המעיין היה נקי , צלול ונהדר
עין וורדא - 8-6-2012
בטיול הבא רכבנו בנחל דישון
טבלנו בעין דישון הנהדר ובירדן
בעין דישון - 15-6-2012
בכניסה לעין דישון
רחצה בירדן ליד חולתא - 15-6-2012
בהמשך חודש יוני רכבנו בגולן באיזור נחל סמך
התרחצנו בעין דיר עזיז , בגשר הסורי שבנחל סמך ובמקורות מים מזדמנים  - היה חם מאד
בעין דיר עזיז - 22-6-2012
טיפוס מרמות בדרך לדיר עזיז - 22-6-2012

גם באיזור ביריה הצלחנו למצוא מקום טבילה
אמנם הוא לא במסלול הקלסי אבל עם קצת מאמץ הצלחנו לשחות לקראת סוף הטיול בעין ליאור
בעין ליאור 29-6-2012
גם ביולי המשכנו לטבול
רכבנו באיזור טבעון וטבלנו ב 2 מעיינות , באר אבא ועין טבעון
באר אבא - 6-7-2012
באר טבעון
באר טבעון
ביום חם יצאנו לטיול קל יחסית בארץ פלגי מים
טבלנו בעין הדופילה (ירדינון) ובירדן
עין ירדינון - דופיילה - 13-7-2012
ירדינון
עין לבן 17-7-2012
בסמטאות הרובע הארמני בעיר העתיקה - 17-7-2012
בטיול מעולה בו ירדנו 1500 מ' מעין זיוון לכנרת טבלנו בשני מקומות , בריכת האירוסים בנחל זוויתן עליון ועין אמפי שבנחל משושים
בריכת האירוסים - 27-7-2012
עין אמפי 27-7-2012
גם באיזור חיפה טבלנו בטיול שכלל סיבוב בעיר וגם בחלקו האחרון טבילה בעין קדם שבנחל שלושת המעיינות
בעין קדם - 3-8-2012
טבלנו בעין אל עלמיין , בטחנת ג'לבינה ובחמאם בנות יעקב שליד סירות הרפטינג
בריכת הקצינים בעין אל עלמיין - 17-8-2012
בטחנת ג'לבינה שליד בריכת הקצינים של הגילבון
בחמאם בנות יעקב
עוד טיול שחלקו רטוב ועם הרבה ירידה היה בין הר מירון לגשר הזיו
עין חותם- צילם רוני מרקוביץ - 24-8-2012
נחל כזיב - צילם רוני מרקוביץ
נחל כזיב ליד עין טמיר
גם בטיול לנצרת מצאנו מקום טבילה משובח - עין גדעון
עין גדעון - 14-9-2012
ושוב בסינגלים שבאיזור יקנעם טבלנו בעין ריחנייה
עין ריחנייה - 16-9-2012
בסיבוב בין גבעת עדה , רמות מנשה וחורשן טבלנו ב 2 מעיינות  - עין ניל"י ומעיין חדש שגילינו - עין אביאל
עין ניל"י 21-9-2012
עין אביאל - עין החזירים - 21-9-2012
עין אביאל
בדרך טבלנו בירדן ליד מצד עטרת
הירדן ליד מצד עטרת 2-11-2012

Friday, November 30, 2012

רמת סירין ונחל יבנאל

רמת סירין ונחל יבנאל

תאריך :  30-11-2012
 
גשר הישנה - ליד גשר - כביש
"בית שאן-צומת צמח" - עלייה לרמת סירין - חציית נחל חגל - כביש "מנחמיה-רמת סירין" - רמת סירין - חרבת חגל - "החללית" - מצפה אלות - נחל חרצית - יבנאל - נחל ימה - נחל יבנאל - שביל "צופה כנרת" - קבר שמעון הצדיק ליד אום ג'וני - הירדן - תל עובדיה - חרבת דלהמיה - מעבר מתחת כביש  "בית שאן-צומת צמח" - נהריים -חצייה מעל תעלת האפס - דרך המערכת  - גשר הישנה

נקודת יציאה : חנייה של מוזיאון גשר הישנה

משתתפים : 13

אורך : 43 ק"מ

גובה מצטבר : 725 מ'

זמן : 4:24 שעות 

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • אחרי שבשבוע שעבר בגלל הגשם שינינו את המסלול שתכננו ל מסלול "לאורך הירמוך"
    היום חזרנו למסלול המתוכנן במזג אוויר נהדר
    רמת סירין ויבנאל היו ירוקות , הנופים של הגליל , הגולן , הגלעד ועמק יזרעאל היו מדהימים
    כל פעם שאני חוזר לאיזור של הגליל התחתון המזרחי אני נזכר בתחילת דרכי באופני הרים ואיך אז (בארה"ב בשנת 2000) פינטזתי על רכיבה באופני הרים בארץ והאיזור שראיתי זה האיזור הזה
  • התחלנו מגשר הישנה (1) בכביש לכיוון גשר
    בנקודה 2 פנינו ימינה לכביש משובש שמטפס לנקודה 3 ואז פנינו ימינה לדרך שעזבנו לדבל שמאלה ובנקודה 4 הגענו לגדר של פרדס וטיפסנו שמאלה כ 3 מ' אל כביש "בית שאן-צומת צמח"
    רכבנו בשולי הכביש עד הכניסה לשביל המסומן ירוק בנקודה 5
  • פה פנינו שמאלה והתחלנו בטיפוס חד בדרך 4X4 על שלוחה (ראה תמונות) ואחר כך ירידה עם הדרך עד מפגש עם הכביש המשובש שעולה מגשר לרמת סירין בנקודה 7
    מכאן המשך טיפוס עם הכביש המשובש עד מפגש עם הכביש העולה ממנחמיה בנקודה 8
    מכאן טיפוס בכביש עד ליד מאגרי המים וסוף הכביש בנקודה 9
  • ניסינו את הדרך צפונה אבל היא מסתיימת בגדר בכניסה למאגר בנקודה 10 ולכן חזרנו לנקודה 9 ורכבנו צפון מערבה עד ה"חללית" בנקודה 14
    ה"חללית" היא מגדל תצפית ממתכת והנקודה בה הוא נמצא מאפשרת תצפית נהדרת על הכנרת וכל הסביבה בכמעט 360 מעלות
    מכאן המשכנו בטיפוס קל בדבל דרך מצפה אלות עד תחילת הירידה לבקעת יבנאל בנקודה 15
    מכאן פנינו לירידה הנהדרת בדבל הטכני עם קיצורים קצרים בסינגלים בין הסיבובים של הדרך
    הירידה מסתיימת בדרך האדומה בנקודה 16
  • פה המשכנו ברכיבה בדרך הטובה עד פרברי יבנאל בנקודה 17
    פנינו לרחוב הראשון ימינה וירדנו בו עד שהרחוב הופך דרך בנקודה 18
    המשכנו עם הדרך ובנקודה 19 פנינו לנחל יבנאל
  • הירידה בנחל יבנאל היא בדרך 4X4
    פה ושם יש חציית שלוליות או מים אבל הבוץ לאחר 4 ימים ללא גשם היה יבש וכמעט לא הפריע
    בנקודה 20 פנינו לדרך שמאלה לערוץ נחל יבנאל
    בנקודה 21
    רכבנו בסינגל קל המסומן שחור אבל בגלל שהוא חצה מרבצי בקר בוציים חתכנו בנקודה 22 לדרך שבנקודה 23
    רכבנו עם הדרך עד ליד בריכה בנחל ופינת חמד עם שולחנות פיקניק וצל בנקודה 24
  • חצינו שם את הנחל על גשרון עץ ועלינו על דרך בסימון שביל ישראל עד נקודה 25
    פה המשכנו מזרחה בשביל המסומן בסימון שביל "צופה כנרת" שהביא אותנו אל הירדן ליד אום ג'וני
    המשכנו לאורך הירדן שהופך בהמשך רחב עם עופות מים פה ושם עד המעבר מתחת לכביש "בית שאן-צומת צמח" בנקודה 26
  • אחרי חציית הגשר רכבנו בכביש פנימי ובנקודה 27 חצינו על גשרון את "תעלת האפס" של נהריים
    המשכנו בכביש שנכנס לנהריים ובנקודה 28 פנינו ימינה על גשר והמשכנו ברכיבה לאורך דרך המערכת עד גשר הישנה (1)

 

מעבר חדש מתחת כביש 2 ליד מכמורת

  מעבר חדש מתחת כביש 2 ליד מכמורת תאריך : 12 -4 -2024 כפר יונה - חציית כביש 57 בצומת כפר יונה מערב - שכונת גבעת אלונים - בית קברות כפר יונה ...