Friday, April 14, 2006

טיול ה - 100 : מחניים - יער ביריה - עין זיתים - נחל גוש חלב - נחל דישון

תאריך :  14-4-2006

צומת מחניים - עמוקה - דרך ירוקה ביער ביריה - עין גוזי - יער עין זיתים - תחילת נחל עמוד - קדיתא - אגם דלתון - גוש חלב - נחל גוש חלב - בית הכנסת העתיק בנחל גוש חלב - נחל צבעון - הכביש בתוך נחל דישון - נחל דישון - חציית "כביש עלמה-רמות נפתלי" - המשך נחל דישון - תוואי הכביש החדש "ראש פונה-קרית שמונה" - צומת מחניים

נקודת מפגש : תחנת הדלק בצומת מחניים

הערות :

• הטיול תוכנן להיות טיול ה - 100 שהובלתי בקבוצת Northern Riders
    בגלל מזג האוויר בשבוע שעבר יצא שזה הטיול ה - 102

• זהו מסלול המכסה מספר מסלולים שאת רובם רכבנו בעבר ומאפשר רכיבה רצופה של איזור ניכר בגליל העליון המזרחי .

• התחלנו בעליית שטח לעמוקה ויער ביריה
    נקודה 5 עד 20 הן דרך עפר סבירה ומשם עד עמוקה דרך לבנה טובה

• מ 46 עד 52 עלינו בכביש של יער ביריה עד לחניון ליד מסעדת קצה הנוף .

• ירדנו לדרך המסומנת ירוק ביער ביריה והמשכנו איתה עד סופה (52 - 90)

• בנקודה 110 הגענו לפרברי גוש חלב
    ירדנו עם הכביש בתוך הכפר עד הצומת הראשית 113 ואז פונים בפנייה השנייה ימינה ובקצה שלה מתחילה הדרך המסומנת בירוק בנחל גוש חלב .
    זוהי דהירה מהירה למטה
    לא לפספס את בית הכנסת העתיק בנקודה 116 .
    כולם עברו אותו בדהרה מלבד מוטי ואני .
    בהמשך אפשר לרכב בערוץ לפי הסימון הירוק או בדרך בגדה המזרחית (ימנית)
    ברכיבה בערוץ יש מקומות שצריך להוליך את האופניים ויש לפעמים מקומות שצריך לעבור בזהירות בסבך פטל .
    הדרך פשוטה יותר אל מפסידים את החוויה ויש בעה מספר טיפוסים מיותרים
    חלק מהמסלול שרכבנו והוקלט ב -
    GPS הוא בדרך וחלקו בערוץ

• הקטע מ 129 עד 136 בנחל צבעון היה נחמד עם מספר מעברי מים כיפיים (המים היו די נקיים)
    לא לפחד להרטב

• בין נקודה 136 עד 138 רכבנו על הכביש וירדנו ממנו לדרך (שביל ישראל) שמלווה את נחל דישון מנקודה 138

• בקטע מ 156 עד 170 בנחל דישון יש קטעים רבים של רכיבה על חלוקי נחל שמרעידים את האופניים היטב
    לא מומלץ לאופני מדבקה או אופניים עדינות

• היה מאכזב לראות שאין מים זורמים בנחל דישון ולכן לא היו מעברי מים גם במקומות שרכבנו בהם לפני חודש וחצי

• בנקודה 195 עלינו על תוואי הכביש החדש שסוללים בין קרית שמונה לראש פינה .
    רכבנו עליו כמעט עד הסוף
    בסופו של דבר זה רכיבה על שולי הכביש קרית שמונה - ראש פינה

• סיימנו בארוחה במסעדת Black Steer בראש פינה בה חגגנו את טיול ה - 100 ויום הולדת 37 לאבנר