Friday, April 20, 2007

יער ביריה ונחל דישון

תאריך : 20-4-2007

צומת מחניים - נחל קבלה - נחל חסף - צומת כביש לקבר עוזיאל - צומת כביש "מחניים-קבר בן עוזיאל-ביריה" - כביש  "מחניים-ביריה" - ליד עמוקה - עין יבנית - חרבת נבוריה - כביש " עין זיתים-כרם בן זמרה" - כרם בן זימרה - חרבת נסכה - הר פועה - נחל צבעון - נחל דישון - עין אביב - חציית כביש "עלמה-רמות נפתלי" - הכביש הישן "קרית שמונה-ראש פינה" - צומת מחניים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת מחניים

אורך : בספידומטר  46 ק"מ

זמן :  4:35  שעות

דרגת קושי : 4.4 (בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.5 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

קובץGoogleEarth

קובץGPX

תמונות

• עוד אחד מהטיולים הטובים ביותר שכולל עלייה מכובדת ודהירה טכנית בחלקה במורד נחל זורם (בקושי)

• רציתי פה לחזור על אחד המסלולים המוצלחים משנה שעברה - טיול המאה אבל לקצר אותו קצת ולמצוא נתיב עלייה אחר ליער ביריה

• התחלנו מתחנת הדלק מערבה ועברנו במעבר חדש מתחת לכביש "ראש פינה-קרית שמונה" שחוסך חצייה ברמזור
    התחברנו לכביש שעולה מחצור לביריה ואחרי כמה מאות מטרים (נקודה 2) פנינו ימינה (צפונה) ליער לכביש (היה דרך בפעם האחרונה) שהופך לדרך בהמשך
    בנקודה 3 צומת דרכים - לוקחים את השמאלית
    בנקודה 4 צומת דרכים - לוקחים את הימנית הפחות תלולה שאפילו יורדת בהמשכה

• המשך הדרך רצף של עליות קטלניות שאת חלקן עלינו ברגל , אחד השיפועים היה של 22.6% (ראה גרף)

• בצומת הדרך וכביש לקבר עוזיאל פנינו שמאלה במעלה הכביש לכיוון ביריה (נקודה 5)
    בנקודה 6 מתחת לעמוקה פנינו לדרך יער מסומנת ירוק (הסימון לא ברור בכניסה אליה - יש שילוט לדרך 4X4)

• אכלנו ארוחת בוקר בשרידי בית הכנסת בחרבת נבוריה

• בנקודה 8 מגיעים קרוב לכביש ורוכבים במקביל לו על דרך עד 9 שם עלינו על הכביש ורכבנו עד מושב כרם בן זמרה (11)

• בנקודה 12 יצאנו מהמושב בסיועו של ילד מהמושב שרכב על אופניים (בלי קסדה כמובן) והיה גאה להוביל את חבורת הרוכבים המדוגמת עד אל מחוץ למושב
    מפה דהירה נהדרת עד ערוץ נחל צבעון (14)
    בנקודה 13 התלבטנו אם להמשיך עם הדרך דרך המטע (מצריך טיפוס על שער) והחלטנו לא ואכן צדקנו
    בערוץ נחל צבעון עלינו על כביש "סאסא-יראון-ריחנייה" וירדנו ממנו לדרך בצג הצפוני של הערוץ בנקודה 15

• מכאן דהירה במורד הערוץ שהופך לנחל דישון עד לחבירה עם כביש "ראש פינה-קרית שמונה"
    לא נאלצנו להרטב - רוב המעברים בערוץ היו יבשים והיו רק מעט שלוליות

• בנקודה 19 חוצים מתחת לכביש החדש "ראש פינה-קרית שמונה"
    חלקנו (ביניהם מאור שהכין את המפה) רכבו על הכביש החדש (דרך 21) עד צומת מחניים
    אני ואחרים בחרנו בדרך העדיפה והפחות מסוכנת - לרכב על הכביש הישן דרך 20 ו 22 ובהמשך כשמגיעים שוב קרוב לכביש החדש ב 23 ממשיכים על הכביש הישן שהופך לדרך ממזרח לכביש החדש עד תחנת הדלק בצומת מחניים