Friday, June 08, 2007

משלטים - כפירה

121

תאריך : 8-6-2007

לטרון - פרק קנדה - קטע מ 21K - שלוחת משלטים - משלט 10 - משלט 7 - משלט 6 -  ליד אנדרטת פורצי הדרך לירושלים - הכביש לנווה אילן - טעלז סטון - אבו גוש - הר הרוח - מעל קטנה - נטף - עין נטף - נחל כפירה - ליד מבוא חורון - "סינגל מבוא ירון" - "סינגל קישקשתא" - "סינגל רודי פרוג'קט" - "סינגל מאגר עליון" - "מעיין התמרים" בפרק קנדה - כביש "מודיעין-לטרון" לטרון

נקודת יציאה : פונדק אסא ליד תחנת דלק אלון בלטרון

אורך : בספידומטר  41 ק"מ

גובה מצטבר : ~1074  מ'

זמן :  5:25  שעות

דרגת קושי : 4.3 ( בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.6 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPX

תמונות 1

• סוף סוף זכיתי לרכב בשלוחת משלטים
    תמיד כשאני עולה או יורד בדרך לירושלים אני אומר לעצמי שאני צריך לרכב בדרך העולה על רכס משלטים ןהיום סוף סוף עשיתי את זה
  • התחלנו מלטרון לאורך הכביש עד הכניסה לפרק קנדה (3)
    מכאן לתוך הפרק ועל התוואי של מסלול 21K שמשולט בשטח עד נקודה 5 ממנה עזבנו את הסימון האדום וירדנו לעמק ורכבנו במקביל לכביש 1
    בנקודה 6 צומת עם סימון שחור והלאה ב 7 צומת שחור שבא מתחנת הדלק של שער הגיא והאדום אתו המשכנו לשלוחת משלטים
  • הדרך העולה לשלוחת משלטים לבנה וטובה בעלייה סבירה לאורך כל הדרך
    בנקודה 9 איזור פיקניקים בו אכלנו ארוחת בוקר
  • המשכנו בדרך המסומנת אדום וב 11 פנינו לדרך שיורדת לוואדי ועולה לאיזור תחנת השידור בנווה אילן שם חברנו לכביש הגישה לנווה אילן (12)
  • על הכביש רכבנו לכיוון אבו גוש ונטף
    יש לשים לב לשילוט לנטף ולא להתפתות ולרדת לאבו גוש בנקודה 13 אלא לעלות עם הכביש שמאלה (שיפוע חזק)
  • ב 15 פניה שמאלה (מערבה) מהכביש להר הרוח - עלינו כמה מטר וחיכינו לכולם
    ירדנו לכביש חזרה ואחרי פחות מ 100 מ' בכיוון נטף (מערב) פנייה לדרך (צפון מזרח) ימינה בסימון שחור
    זוהי דרך יפה שתחילתה עלייה קלה ובתוואי של תחילתה שונה ממה שבמפה הטופוגרפית (ראה את ההבדלים במפה של המסלול שלי)
    הדרך ממשיכה בתצפית יפה על נחל כפירה והכפר קטנה והגדר ויורדת וחוברת עם הכביש בנקודה 18
  • המשכנו עם הכביש ונכנסנו לנטף וירדנו בתוכו עד ליציאה (19) ממנו (לא בדיוק בשער הרשמי) אבל אין בעיה לצאת מנטף בהרבה מקומות  .
    חברנו לדרך שיורדת לנחל כפירה
  • בנקודה 21 יש פניה שמאלה (מערבה) לעין נטף (20)
    רובנו חטאו (כולל אני - לא דבר רגיל) והמשיכו לרדת ישר ופספסו את המעיין (ראה תמונות שצילם מאור יחד עם עדי ותומר שלא וויתרו על המעיין)
    זהירות בירידה מ 21 כי הג'יפים שחקו פה את הסלעים
    ההמשך של נחל כפירה טכני וכולל חציית איזורים עם חלוקי נחל ומקומות שהג'יפים שחקו אבל הכל רכיב
  • ב 22 צומת של הירוק והאדום
    את הקטע הבא בחרתי מתוך מפת שבילנט של פרק קנדה שדווקא הוכיחה עצמה בניגוד לניסיוני הרע עם מפות שבילנט של הכרמל וחורשן
    משמאל (דרום)רואים סככה של רפת ושערים
    עוברים את השער הימני מערבה ואחרי כמה מטרים מתחיל סינגל ששומר על קו גובה ונקרא "מבוא ירון" (23)
    "מבוא ירון" מסתיים בנקודה 24 והמשכנו עם הדרך עד 25 בו נכנסנו לסינגל "קישקשתא" (על שם הסברסים שבו ומי שלא נזהר יכול להרגיש את נחת קוציהם)
    "קישקשתא" נגמר ב 26
    את הסינגל הבא "רודי פרוג'קט" חיפשנו (ראה מפה) ותחילה נכנסנו לחלקו העליון בעלייה של "רודי פרוג'קט" ואז חזרנו וב 27 התחלנו לרכב על הסינגל עד סופו ב 28
    מכאן עלייה קשה וקצרה אותה הלכתי אבל רובנו רכבו עד נקודה 29 ואז דרך עד 32 וכניסה לסינגל היפה ביותר שרכבנו היום  "מאגר עליון" עד נקודה 30 שבה יש שוקת ופונים לסינגל שלא מופיע במפת שבילנט שלקח אותנו עד איזור האגם של פרק קנדה (31) ומכאן בדרכי פרק קנדה לכביש "מודיעין-לטרון" חזרה לרכב
    רצף הסינגלים מ 22 עד 31 הוכיח את עצמו כבחירה נכונה למרות שפה ושם היו קוצים לא נעימים אבל הכיוון היה טוב עם מעט עליות ויותר ירידות או גובה אחיד