Friday, August 17, 2007

חלילים והר הרצל

110

תאריך : 17-8-2007

מוצא - מאגר בית זית - סגר בית זית - בית ספר חקלאי עין כרם - כביש "עין כרם-סטף" -  הר חרת - מעוז ציון - כביש "צובה-מבשרת ציון" - מחלף הראל - מבשרת ציון - סינגל נחל חלילים - עמק הארזים - מעבר מתחת כביש 1 - מוצא - אגם בית זית - נחל עין כרם - הר הרצל - סינגל כחול בהר הרצל - רחוב פרחי חן - רחוב יפה נוף - רחוב הרצל - יציאה מירושלים לת"א - ליפתא - עין ליפתא - עמרק הארזים - חציה מתחת כביש 1 - מוצא

נקודת יציאה : חניית מסעדת בלק סטיר במוצא

אורך :  36 ק"מ

גובה מצטבר : 963  מ'

זמן :  5:40  שעות

דרגת קושי : 4.2 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

• טיול נחמד שכלל עליות וירידות , מספר סינגלים ורחצה אחת
    הרעיון למסלול נלקח מהמסלול שפרסם ירון פדות בתפוז
    המסלול המקורי עובה בעלייה למבשרת וירידה בנחל חלילים

• התחלנו במזג אוויר קריר בערפל שגרם לזה שיהיה קשה למצוא את הדרך בה רציתיט לעלות לכיוון מבשרת
    נכנסנו לדרך שהובילה לתוך אגם בית זית שכמובן יבש עכשיו
    ב 3 לפני הסכר נאלצנו לטפס ברגל החוצה מהאגם וחברנו לדרך מערבית לו עד חבירה לכביש הגישה  לבית ספר חקלאי עין כרם (4)

• הכביש מסתיים בבית הספר ואין דרך (5) ונאלצנו לרדת עם הכביש עד חבירה לכביש "עין כרם-צובה" (6)
    מכאן נסיעה קצרה על הכביש עד נקודה 7
    המחנה הצבאי שהיה ב 8 נטוש והגדר פרוצה

• מ 7 עלינו בקיר שהתמתן בהמשך והפך לכביש
    עלינו איתו עד נקודה 9 ששם חסום הכביש
    חזרנו אחורה ונכנסנו לדרך (10) שהעלתה אותנו עד לדרך שביל ירושלים (11)
    מכאן דרך יפה עם נוף יפה עד מסילת ציון (12)
    חברנו לכביש "צובה-מבשרת ציון" בנקודה 13

• עברנו בכביש מעל מחלף הראל והמשכנו במבשרת עד הכניסה לנחל חלילים (16)
    זהו סינגל נהדר ורכיב פרט לכמה מטרים שיורד עד לעמק הארזים (17)

• מכאן חזרה למוצא והמשך לאורך אגם בית זית ממזרח לו הפעם בדרכים  עד 25
    בנקודה 25 יש בית ואפשרות להמשיך בדרך דרומה
    אנחנו עלינו בדרך הטובה יותר אבל הלא נכונה כנראה שעולה בסרפנטינות עד 26 ואז כשנראה לנו שהיא יורדת ולא בכיוון הרצוי חזרנו עד 27 שם נכנסנו לסינגל שרובו רכיב עם כמה הליכות קצרות שהוביל אותנו עד 28 שם חברנו לדרך שמטפסת עד הר הרצל ליד יד ושם (29)

• מ 29 בירדנו בכביש עד הכניסה לסינגל הכחול בנקודה 30
    תחילתו בטיפוס במדרגות והמשכו רכיב עם מדרגות פה ושם חלקן עולות (קשה לרכב) וחלקן יורדות (רכיב)
    סינגל יפה ומומלץ שמגיע לכביש בנקודה 31 וממשיך מצדו הצפוני עד 34
    ב 32 המשכנו תחילה צפונה (אין סימון שבילים) אבל השביל שם נגמר וחזרנו ל 32 והמשכנו את הסינגל הכחול עד 34
    ניתן להמשיך עוד בכחול אבל אנחנו עלינו בכביש שהופך לרח' פרחי חן (פה נמצא הבית בו הסתגר בגין אחרי מבצע שלום הגליל) (35)

• מכאן לרח' הרצל והלאה לאורכו (רואים את התקדמות פרוייקט הרכבת הקלה - יש כבר מסילות - ימי המשיח הגיעו !!!!) עד היציאה לכיוון ת"א (38)

• פה יש תחנת דלק פז ומצידה המזרחי יש כביש שנכנסנו אליו ופנינו לגשר של הולכי רגל שעובר מעל הכביש שיורד לכיוון רמות והגבעה הצרפתית
    אחרי הגשר יש ירידה במעין חילזון (38) - פשוט כיף
    בהמשך ירידה לליפתא 39 שהופכת לסינגל (סימון שבילים כחול)
    התרחצנו במעיין (40) שסביבתו מטונפת במיוחד וגם הוא די ירוק
    והמשכנו בכחול עד עמק הארזים (41)
    מכאן בדרכים עד מוצא
    בנקודה 42 נאלצנו לחצות רגלית את הערוץ כי הכביש (הדרך עליה נסענו בין 41 ל 42 הפכה לכביש בשלב מסויים) החל לטפס ונאלצנו לעבור לדרך על הגדה השניה (הדרומית)