Friday, December 28, 2007

קרני חיטין , נחל אדמי והר ברניקי

תאריך : 28-12-2007

צומת מגדל - כביש "מגדל-טבריה" - נחל רקת - כביש "צומת כפר חטים-נבי שועייב" - ליד צומת פוריה - קרני חיטין - לביא - כניסה לגבעת אבני - נחל אדמי - הזורעים - כביש "טבריה עלית-פוריה" - חרבת מנורים - הר מנורים - יער שווייץ - הר ברניקי - כנסיית ברניקי - טבריה - כביש "מגדל-טבריה" - צומת מגדל

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בצומת מגדל (100 מ' צפונית לצומת בצד מערב)

משתתפים: 11 (מוטי עזב למטרת אירוע משפחתי אחרי ההפסקה בקרני חיטין)

אורך :  52 ק"מ

גובה מצטבר : 1087  מ'

זמן :  5:25 שעות

דרגת קושי : 4.1 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 0.9 (קל) (מתוך 5)

מפה 1

תמונות (עדי)

הערות :

• אחרי שני מסלולים בדרום (אחד מהם בן יומיים) חזרנו במזג אוויר נהדר לרכיבה בצפון
    המסלול הנבחר שהוא אחד האהובים עליי היה המסלול מגדל-קרני חיטין-נחל אדמי- הר ברניקי-טבריה שביצענו בשנה שעברה והוספנו לו שיפורים קלים שהוסיפו לו עוד והפכו אותו לטיול מושלם

• מתחנת הדלק בצומת מגדל (1) רוכבים על הכביש עד נקודה 2 בה יש סימון שבילים ירוק העולה בנחל רקת
    לשים לב לא לטעות בנקודה 3 כמו שטעו רובנו (לא אני) בטיול באיזור בשנה שעברה
    בנקודה 4 הגענו לכביש "צומת קרני חיטין-נבי שועייב" והמשכנו אתו מערבה עד קצת אחרי מעבר הפנייה לכיוון מושב כפר חיטים (5)
    עולים בדרך שמחברת לעלייה מסודרת 6 שאיתה ממשיכים עד ליד צומת פוריה(7) ומכאן דרך טובה מקבילה מצפון לכביש "טבריה-צומת גולני" .
    יש גדר חדשה ולא פרוצה בין הדרך והכביש ונזכיר אותה שוב בהמשך .
    בנקודה 8 מעבר דרך מתחת לכביש הראשי אם יש צורך

• בנקודה 9  סימון כחול ופניה לכיוון קרני חיטין
    עלינו לקרן הדרום מזרחית (11)

• פה עזב אותנו מוטי לטובת אירוע משפחתי - לכן הוא קיצר ורכב דרך נבי שועייב ונחל ארבל חזרה לאוטו (המסלול שלו לנביגייד , והקלטת GPS)
    אנחנו המשכנו לקיבוץ לביא ובשונה משנים עברו החלטתי לחתוך מלביא לצידו המזרחי ולרדת לכיוון הכביש
    בנקודה 13 בלביא ירדנו לדרך (בעבר כביש שלא נשאר ממנו הרבה) שעוברת ליד מכלאות בקר תוך מעבר 2 שערים עד נקודה 14 מעל הכביש "צומת גולני-טבריה"
    הבעיה היא שיש גדר לאורך הכביש ולכן נאלצנו לרכב עד צומת הכניסה ללביא (15) ולהמשיך לגבעת אבני ובנקודה 16 עלינו על דרך מקבילה לכביש מדרום עד נקודה 17 בה פונה דרך דרומה , מזרחית לגבעת אבני

• בנקודה 18 ירדנו לדרך לכיוון דרום מזרח ועזבנו אותה לדרך פחות טובה אך מפתה בנקודה 19 ואיתה המשכנו בין השדות (לעתים רכיבה בקצה השדה או "סינגל") עד נקודה 21 שם שוב הדרך טובה
    בנקודה 22 עלינו על כביש שמוביל לשדה אילן

• בנקודה 24 חברנו לדרך בסימון כחול שמובילה על צדו הדרומי של נחל אדמי ואחר ממשיכה ללא סימון בירידה נהדרת (אחת האטרקציות של הטיול)
    יש 3 גדרות/שערים על הדרך - שימו לב!!! (בשנה שעברה ארי פרץ שער כזה ויצא בשלום - מזל ...)
    בנקודה 25 בירידה יש צומת דרכים - לוקחים את השמאלית
    סוף הירידה בנקודה 26 ואז ממשיכים בדרכים עד למושב הזורעים (27)

• מכאן יצאנו מהמושב (28) וטיפסנו בכביש הגישה למושב עד כביש "פוריה-טבריה עלית" (29)
    מפה על הכביש עד נקודה  30 בה עלינו בדרך שדות לכיוון הקצה של טבריה עלית ואז בדרך על קו הרכס (32) לכיוון מחצבה (33) בה יש דרך שיורדת לדרך יער שווייץ

• הירידה מכאן היא אולי הקצפת של הטיול רב הקצפות הזה
    בנקודה 34 יש מספר שבילים סלולים שכנראה מכאן יורד סינגל (דרושה חקירה) שיורד בתלילות לדרך שעברנו בה בהמשך בין 35 ל 36
    אנחנו המשכנו כמו במפה עד חבירה לסימון שחור (35) ואיתו לדרך (36) שיורדת בירידה כייפית ותלולה תוך נופים "שווייציים" מדהמים עד שרידי כנסיית ברניקי (37)
    מפה הצ'ופצ'יק של הקצפת - סינגל נהדר בשיפוע תלול , רכיב כולו (למרות שהזכיר לי את מעלה עקרבים הרומי משבוע שעבר - כמובן פה קצר יותר)
    סוף הסינגל בנקודה 38 ומפה חבירה לטיילת לאורך הכנרת (39) עד טבריה

• הסיום - רכיבת אורבן עם קצת מדרגות בטיילת של טבריה (נקודות 40 עד 41)