Friday, December 14, 2007

רוחמה

תאריך : 14-12-2007

חוות פיליפ - נחל שקמה - תל נגילה - סינגל נחל סד - שמורת בתרונות רוחמה - כורכר - קיבוץ רוחמה - כביש "בית קמה-שדרות" - סינגל רוחמה/הכבש -  כביש "בית קמה-שדרות" - חרבת ג'ממה - חרבת זדים - חרבת בלהן - נחל אדוריים - תל קשת - חוות פיליפ

נקודת יציאה : חוות פיליפ (נוסעים מקריית גת (צומת פלוגות) דרומה לכיוון באר שבע על כביש 40 ואחרי כ 11 ק"מ מצד ימין יש חווה)

משתתפים: 9

אורך :  48 ק"מ

גובה מצטבר : 867  מ'

זמן :  4:50 שעות

דרגת קושי : 3.2 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

מפה 1

תמונות

• עקב הגשם הצפוי בצפון ואולי במרכז החלטנו לרדת לדרום הקרוב באיזור רוחמה
    תחילת התכנון התבססה על פרסום של אריאל של סינגל רוחמה/הכבש
    בכדי להוסיף לטיול נפח שיהיה טיול רגיל לקבוצה התחלנו אותו מכביש "קרית גת גת-באר שבע" שהוסיפו קרוב ל 30 ק"מ למסלול וכלל קטעי XC מצויינים ואת סינגל נחל סד
    תודה לתומר דקל על ההצעה של סינגל נחל סד
    סה"כ טיול נהדר שכלל הרבה XC פסטורלי שכלל ירידות ועליות קצרות וכ 17 ק"מ של סינגלים - טיול נהדר ואופייני לאיזור הנגב הצפון מערבי (באביב אמורות להיות פה גם כלניות וכנראה שעוד נחזור לכאן)

• תחילת המסלול בהקפת חוות פיליפ מצפון
    הדרכים ברורות
    בנקודה 3 מעבר ערוץ
    בנקודה 4 עליה לתל נגילה  ומשם נגלה מראה נהדר ב 360 מעלות

• מהתל ירדנו והמשכנו צפונה לכיוון נחל סד .
    תחילה הצפנו מדי ןהגענו עד הקטע שאין בו שביל בנחל לנקודה  10
    חזרנו אחורה ל 9 וחיפשנו דרכים שנמצאו פה ושם אבל לפעמים נאלצנו להתמודד עם הקוצים
    לבסוף בנקודה 13 הגענו לתחילת הסינגל שמסומן גם בכחול ובסימון שביל ישראל .
    הלקח הוא לפנות לסינגל בנקודה 8 ולהגיע ישר ל 13

• הסינגל של נחל סד נחמד ועובר על הגדה המזרחית של הקניון בד"כ על שפת המצוק (סה"כ מטרים ספורים גובה אבל מפחיד)
    אורכו קצת יותר מק"מ וכולו רכיב לאמיצים - הפחדנים יותר מורידים רגל פה ושם

הסינגל מסתיים בנקודה 14

• מכאן רכיבה בדרכים טובות לכיוון רוחמה
    בנקודה 16 יש תצפית על שמורת בתרונות רוחמה
    יש מספר סינגלים אפשריים - נכנסנו רק לתחילתם וחזרנו ביודענו שה"סינגל" עוד לפנינו
    בנקודה 17 עלינו על סינגל/דבל לשם הגיוון במקום להמשיך עם הדרך הרגילה וחזרנו אליה ב 18 ליד הגדר של קיבוץ רוחמה
    בנקודה 19 נכנסנו דרך שער לקיבוץ ונסענו לאורך הגדר מבפנים (יש דרכים מבחוץ אבל הן פחות ברורות)
    בנקודה 20 שער הקיבוץ הראשי , יצאנו ממנו עם הכביש עד הצומת הכניסה לקיבוץ מכביש "בית קמה-שדרות" (נקודה 21)

• בכביש פנינו ימינה (מערבה) ומיד  דרומה ואז שמאלה (מזרחה) ומיד דרום מערבה והמשכנו עם דרכים ברורות עד 22 שם פוגשים דרך בסימון אדום ואתה עד צומת דרכים כחול ואדום בנקודה 23 שם מתחיל סינגל רוחמה (סינגל הכבש בשמו השני)

• זהו סינגל נהדר שכולל הכל , סה"כ קשה יותר מבארי כי יש הרבה עליות וירידות קצרות ואורך הקטע שרכבנו ברצף כ 15 ק"מ
    הסינגל ברור לכל אורכו ובעצם אין צורך במפה או GPS ברובו פרט לסוף ששם הוא מגמגם (מנקודה 27 בערך)
    הוא מתחיל בסינגל עם עליות וירידות ופיתולים בתוך החורש עד נקודה 24
    מכאן הוא יותר ישר ופחות עלה ורד
    בין 25 ל 26 הוא עובר בערוץ נחל
    בין 27 ל 28 רכבנו על דרך למרות שיש סינגל בערוץ מתחת (דרום לדרך)
    ב 28 עלינו עם דרך עד הכביש (29)

• בנו לאורך הכביש עד  נקודה 30שם ירדנו לדרך (הדרך לא מתחברת לכביש - פשוט ירדנו 5 מ' ללא דרך וחברנו לדרך מתחתינו)
    הדרך עוברת בחרבת ג'ממה וזורמים מכאן בדרכים ברורות
    ליד נקודה 31 על נ. טריג 184 מגדל תצפית ועל הדרך שלט המסביר שזה תוואי צינור המים לנגב מ 1947
    זרמנו עם הדרכים  (יש אלטרנטיבות נוספות) עד 34 בו חצינו ערוץ בחורש והמשכנו עם הדרכים עד תל קשת בנקודה 35