Friday, February 22, 2008

ממצודת יואב לגברעם

105

תאריך : 22-2-2008

מצודת יואב - שדה יואב - כוכב מיכאל שבל - כביש 232 - אנדרטת גדוד 54 - גבעה 138.5 גברעם - סינגל גברעם - גברעם - החלק המזרחי של סינגל גברעם - עיי בית תימה - נחל תימה - חוות מריס - כביש 232 - שדה יואב - מצודת יואב

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד מצודת יואב (עירק סווידן)

משתתפים: 9

אורך :  43     ק"מ

גובה מצטבר : 393  מ'

זמן :  4:50 שעות

דרגת קושי : 1.8 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.0 (קל) (מתוך 5)

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

• טיול חביב המתאים לעונה
    הבעיה היחידה היה הבוץ שלמרות שהיו 2 ימי שמש מלאים מאז הגשם האחרון שהיה חזק ורב משקעים , הפריע במעבר בשדות וכו' ואילץ אותנו לרכב קטע של כ 4 ק"מ בכביש במקום בדרך מקבילה לו ולבחור נתיבים אחרים ממה שתכננו
    בסינגל של גברעם הבוץ לא הפריע כלל
    הטיול התבסס בחלק הלא "סינגלי" שלו על חלק מהמסלול של אלי סט "בשדות פלשת - מישור החוף הדרומי"

• התחלנו ממצודת יואב (1) ומשם  עם הכביש לשדה יואב במעבר מתחת כביש 35 (נקודה 2)
    ליד השער של קיבוץ שדה יואב (3) ירדנו לדרך עפר
    בנקודה 5 יש דרך למחצבה איתה המשכנו ואז על קוליס עד נקודה 7 וממנה על שפת שדה תוך לחימה בבוץ לנקודה 8 למפגש עם דרך
    עדיף היה לרכב כמו בטיול של אלי סט על דרך , דרך נקודה 6, למרות  שהדרך הזו גם היא בוצית
    מ 8 המשכנו עם הדרך עד נקודה 9 תוך מעברי בוץ פה ושם
    מכאן על דרך טובה לכוכב מיכאל שביל עד נקודה 9a ומפה עם דרך טובה עד חבירה לכביש בנקודה 13
    אם אין בוץ אפשר לרכב כמו בתאור של אלי סט תוך הקפת היישוב דרך נקודות 10 , 11 וחבירה לכביש בנקודה 12

• מנקודה 13 החלטנו לרכב לאורך הכביש כי הדרך המקבילה לו ממזרח היתה בוצית
    בנקודה 14 עצרנו באנדרטה לגדוד 54
    מכאן הלאה לאורך הכביש תוך מעבר על פני האנדרטה לגדוד 52 (נקודה 15) עד נקודה 16 בה שילוט לחוליקת וסימון שבילים אדום

• הדרך כאן טובה בלי בעיית בוץ
    בנקודה 16a הסימון האדום פונה צפונה ואנחנו המשכנו בסימון הירוק מערבה
    בנקודה 18 פנינו לאנדרטה לקרב על גבעה 138.5 (נקודה 19) ואז המשכנו בדרך עד נקודה 21
    פה התפתינו לדרך שנראתה מעניינת ועשינו סיבוב קצר דרך 22 שהחזיר אותנו בסוף ל 21
    בנקודה 24 חצינו את המסילה במקום לא מסודר לחציית המסילה

• מכאן על דרכים , בתחילה עם בוץ באיזור נקודה 25 ואחר כך דרכים לא בעייתיות עד חבירה לכביש הכניסה לגברעם בנקודה 28

• בנקודה 29 כניסה לסינגל המסומן מטעם הקק"ל
    יש סינגל שחובר אליו ומתחיל בנקודה 30 עד איזור נקודה 32 אותו לא רכבנו
    אכלנו ארוחת בוקר בחניון המסודר לתחילת שביל האופניים בנקודה 31  ומשם בדרך המסומנת עם עמודי עץ עם ציור אופניים אדומות
    בנקודה 32 הופך השביל המסומן לסינגל זורם וקל
    מכאן הסינגל ברור וזורם ומסומן היטב עד חזרתו לגברעם בנקודה 37
    פה ושם הוא הופך לדרך כמו בין נקודות 33 ל 34 ו 35 עד 36
    בקטעים אלה של דרך יש סימון שבילים אדום
    הסינגל מצויין למתחילים , אין בו אתגרים מיוחדים והוא בנוי היטב

• בנקודה 37 נגמר הסינגל הרשמי של הקרן הקיימת
    מפה מתחיל סינגל נוסף ברמה דומה ושילוט ישן יותר עם שלטים צהובים על עמודי עץ
    הוא מתחיל ב 38 ל 39 אבל הקטע הזה לא מופיע במפה וההקלטות כי אני פספסתי אותו אבל היתר רכבו אותו
    אני רכבתי על הדרך עד נקודה 39
    מכאן רכבתי יחד עם כולם בסינגל
    בנקודה 40 החלטנו שהגיע הזמן להצפין לכיוון האוטו ולכן סיימנו שם את רצף סינגלי גברעם

• מכאן בדרכים טובות כשבנקודה 41 פגשנו דרך מסומנת בסימון שבילים אדום עד 42 שהיא מחנה חיפוש הנפט לשעבר של חברת לפידות
    המשכנו הלאה בדרכים עד חציית המסילה בנקודה 44
    פה המעבר משולט כחסום לרכב אבל כמובן נוח לאופניים

• מכאן הלאה תוך מעבר ליד חרגול נפט הגענו לנקודה 20 בה עברנו מוקדם יותר
    המשכנו הלאה עד נקודה 17
    מאור ונתי שהיו מקדימה חתכו בלי לשאול לכביש והשאר , המשכנו כמתוכנן  בדרכים תוך המנעות מבוץ כמה שאפשר עד עד חבירה לכביש "צומת גבעתי-צומת חלץ" בנקודה 13

• על הכביש המשכנו צפונה כק"מ ופנינו (נקודה 53) לדרך טובה ולא בוצית עד שדה יואב (54)
    נכנסנו לשדה יואב תוך מעבר ליד השער וחצינו את הקיבוץ עד השער הרשמי (3) ולרכב

הערות מפורום הקבוצה :

• מאור :
    "
    טיול "שטוח" בדרום הפורח והרטוב,פעם ראשונה שראיתי בנגב פטריות אורן ביער !
    כנראה ירדה שם כמות כבירה של גשם השבוע.

סינגל גברעם הוא זורם וארוך ולטעמי לאחר כ6-7 ק"מ הוא משעמם משהו . . .

שבת שלום,
    מאור"

• ארי :

"טמפ' מקס'          : 21  - מינ' 6 - ממוצעת 15. ( אידיאלי !!!!  )
משך הטיול         :כ- 4:45 שעות בממוצע. ( אצלי 2:48 ש' רכיבה ).
משתתפים        :  9  ( רז / אריה / מאור / עדי / תומר / ערן / יעקב / נתי / איתן ) .
תקלות             :  הקטעים עם בוץ ובמיוחד הקטעים עם חול עשו לנו הרבה קשיים . לרובינו השרשת פשוט הפסיק להסתובב בקטעים הכי קריטיים / קפץ מהגלגלי שיניים / חרק ולא תפקדה בצורה חלקה .תודה לתומר על טיפ של השפרצת מים על השרשרת : זה שיפר מאוד את המצב.
פציעות             :  פרט ל"נחיתה" שלי על הפנים +על החזה ועל הידיים,  ללא. ( שורות אלו מוקלדות עם ידי השמאלי......... ) תודה לכולם על העזרה בהתאוששות מהנפילה  ולנתי על ההמתנות בדרך חזרה כדי שלא אלך לאיבוד .
רז       : המסלול היה נחמד וחבל שלא הייתה ברירה ונאלצנו לעבור מספר קטעים עם בוץ / חול אשר "קילקלו" במקצת את הטיול . הסינגלים גברעם היו די רצופים וחידוש מאוד נחמד עבור רובינו.