Friday, May 23, 2008

דרך הר סנסן להר יעלה

תאריך : 23-5-2008

זנוח - כביש "זנוח-צומת עציונה" - כביש כניסה לאביעזר - נחל עציון - חרבת בית כד - שמורת הר סנסן - צור הדסה - הר כתרון - חרבת גרס - כביש "עמק האלה-צומת צור הדסה" - כביש "צור הדסה-נס הרים" - שביל ישראל - "סינגל צומת נס הרים" - צומת נס הרים" - בר בהר - דרך נוף נחל שורק - הר יעלה - ירידה מהר יעלה למחסיה - כביש "מחסייה-זנוח" - זנוח

נקודת יציאה : מושב זנוח (בחורשה ליד מגרש המשחקים הגדול שבמרכז המושב)

משתתפים: 3

אורך :  37     ק"מ

גובה מצטבר : 973  מ'

זמן :  4:45 שעות

דרגת קושי : 1.8 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 3.4 (בינוני) (מתוך 5)

מפה

פרופיל גבהים

המסלולבעמוד ענן

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

הערות :

• השבוע חזרנו לאחר מספר שנים לאיזור הר סנסן והמשכנו לדרך הנוף מעל נחל שורק והר יעלה - יופי של איזור
    חבל שהיינו רק 3 - טוב , היה רחוק לצפוניים ומאור וארי נתקעו עם האוטו בדרך וחיכו לגרר

• ביציאה מזנוח (2) פנינו לדרך עפר מקבילה לכביש ממערב עד נקודה 3
    מכאן על הכביש (לפעמים בצד אחד ולפעמים בצד השני של הכביש - לפעמים יש שוליים בצד המזרחי)
    בצומת עציונה (6) פנינו דרומה ובכניסה לאביעזר (7) פנינו שמאלה ומיד ירדנו לדרך עפר שלקחה אותנו עד מפגש עם הכביש למחצבה בנקודה 8 ומפגש עם הסימון השחור

• עלינו בשחור בטיפוס שהופך לקיר שרק תומר הצליח לטפס את כולו
    בהמשך העלייה הקשה מתמתנת קמעה ומסתיימת בנקודה 8 לא רחוק מחרבת בית כד שמתגלית ממערב

• מכאן טיפוס מתון ונוח בראש שלוחה עד צור הדסה (11) על דרך טובה כאשר ככל שעולים מתגלה הנוף
    הסימון הוא שחור עד נקודה 10
    מכאן לקחנו את הכחול עד נקודה 11
    הסימון השחור ממשיך גם הוא ומגיע לשער הדרומי יותר בצור הדסה (שרכבנו בטיול קודם באיזור)

• הקטע המעצבן הוא צור הדסה
    למרות הדרך הטובה עד לכאן מגיעים לגדר של צור הדסה שבגלל הקרבה לפלסטינאים סגורה היטב ללא פרצות
    אין דרכים/שבילים רציניים שעוקפים את היישוב וצריך לאלתר בקטעים רגליים מעצבנים - חבל
    ירדנו בנקודה 11 לסינגל בסימון כחול (הוא רכיב בחלקו בגלל אבנים)
    בנקודה 12 פנינו לסינגל בסיון ירוק שמטפס (גם הוא רכיב חלקית גם בגלל שהוא בעלייה וגם בגלל שהוא לא בנוי לאופניים)
    בנקודה 13 הירוק ממשיך מערבה ואנחנו המשכנו בסימון כחול שמוביל לגדר של צור הדסה בנקודה 14 (רכיב ברובו)
    מכאן עם הכחול בטיפוס לחרבת גרס (רכיב ברובו)
    שם ראינו שהסינגל לא מוביל לכיוון הרצוי ולכן ירדנו לנקודה 14 וירדנו רגלית בלי שביל לכיוון כרם לנקודה 16
    מפה על דרך עד כביש "עמק האלה-צומת צור הדסה" (17)
    פה נגמרו התלאות של עקיפת צור הדסה שבזבזו לנו לפחות שעה - חבל
    במפת שבילנט ראינו חלק מהסינגלים
    סינגל שנצמצא במפת שבילנט מנקודה 14 לאורך גדר היישוב לא קיים בשטח

• מנקודה 17 רכבנו על הכביש עד צומת צור הדסה (18) והלאה לכיוון נס הרים
    בנקודה 19 קצת אחרי מעבר מתחת לקווי מתח גבוה הגענו לשביל ישראל ופנינו בו לדרך עפר
    בנקודה 19A עזבנו את שביל ישראל לדרך בסימון שחור ובנקודה 20 השביל השחור חוזר לכיוון הכביש ואנחנו המשכנו בדרך מערבה עד נקודה 21 בה הגענו לצומת דרכים וסינגל
    לקחנו את הסינגל שהביא אותנו ברכיבה מהנה עד למפגש עם דרך ליד נקודה 22
    להלן ייקרא הסינגל "סינגל צומת נס הרים"
    פה פנינו עם הדרך שמאלה כ 20 מ' וטיפסנו לכביש "צומת צור הדסה-צומת נס הרים"
    המשכנו בכביש עד "בר בהר" וסימון שחור בנקודה 23

• מפה דרך עם נוף מדהים ("אחד היפים בארץ" - ציטוט של ארז) של נחל שורק שמתפתל למטה והרי ירושלים
    בהר יעלה בנקודה 23A פנינו מהסימון השחור לסימון כחול שלקח אותנו לכביש "מחסיה-נס הרים" (24)
    מכאן קטע כביש קצר ובצומת הפנייה למערת הנטיפים פנינו לסימון אדום (25) עם שילוט עץ לנחל דולב
    המשכנו עם האדום בירידה נהדרת (דרדרתית פה ושם וטכנית - אבל רכיבה במלואה) עד נקודה 28 על כביש "מחסייה-זנוח"