Friday, January 16, 2009

צפית , חרובית ולוזית - התל , היער והמערה

תאריך : 16-1-2009

חניון כניסה ליער חרובית - סינגל חרובית המזרחי - חניון דרומי ביער חרובית - ליד תל צפית - נחל לוזית - נחל נעלן - כביש "לוזית-בית ניר" - מערות לוזית - סינגל כחול של מערות לוזית - כביש "לוזית-עגור" - לוזית - נחל לוזית - תל צפית - סינגל צפית המערבי - חניון כניסה ליער חרובית

נקודת יציאה : חניון בכניסה ליער חרובית (כ 200 מ' מהפנייה מכביש "גפן-כפר מנחם")

משתתפים: 16

אורך :  34 ק"מ

זמן :  5:00 שעות

רמת קושי : 2.9 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.3 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

מפה

תמונות (זיו)

תמונות (מאור)

• טיול חביב שמשלב הרבה סינגלים וגם קטעי XC וביקור ברכיבה בתוך מערות
    הרעיון היה לשלב את סינגל חרובית שהוא קצר מדי בשביל טיול יום ששי רגיל שלנו עם תל צפית שהוא אפשר לאמר חלק בלתי נפרד ממסלול סינגל חרובית עם קצת נפח XC וביקור במערות לוזית שרכבנו בהם בעבר ומאפשרות חווייה נחמדה של רכיבה בתוך מערכת מערות פעמון

• התחלנו ברכיבה בחלק המזרחי של סינגל חרובית שהוא קל יותר וזורם מהצד המערבי שרכבנו בחלק השני של הטיול
    לא אכנס לתאור של סינגל חרובית שכבר תארתי ברכיבות בחודשים קודמים כאן :
    haruvit1
    haruvit

• סיימנו את הקטע הראשון בחניון בדרום יער חרובית (11) וירדנו בדרך דרומה עד נקודה 12 ומכאן עם דרך מזרחה במקביל לנחל לוזית והלאה עם דרך בסימון כחול בין נקודה 13 ו 14
    הרעיון המקורי היה להמשיך דרומה ואז דרום מזרחה עד ליד בית ניר אבל התפתינו להמשיך עם הדרך הטובה וכך בנקודה 18 התחברנו לדרך השחורה ואתה המשכנו עד המפגש עם כביש "לוזית-בית ניר" בנקודה 19
    3 מאתנו עקבו אחר התוכנית המקורית ולא שמו לב לרוב הקבוצה ועשו סיבוב ארוך יותר תוך גילוי 2 סינגלים ופגשו אותנו בנקודה 24
    אנחנו המשכנו על הכביש צפונה עד הפנייה לכיוון מערות לוזית בסימון כחול

• מערות לוזית נמצאות באיזור נקודה 23
    פה ירדנו לתוך המערות (רגלית) ואז בתוך המערות שהן מסוג מערות פעמון שאופייניות לאיזור , ניתן לרכב - חווייה מדהימה
    שם גם עצרנו לארוחת בוקר וקפה ליד שרידי הקולומבריום
    מכאן המשכנו בסינגל נחמד בסימון כחול עד נקודה 23A
    ההמשך עד 24 בשביל הכחול היא דרך
    מכאן פנינו צפונה עד לחיבור לכביש "לוזית-עגור" (25)

• פה חצינו את הכביש וטיפסנו בדרך צפונה ואז עד נקודה 27
    פה חצינו גדר לדרך שמצדה השני ליד מטע זיתים והמשכנו איתה עד כניסה אחורית למושב לוזית (29)
    פה פנינו שמאלה לסינגל שהוגדר ע"י נתי כסינגל כלבים כי הוא לא ממש סינגל רחב - פשוט עובר בקצה המושב עד נקודה 31
    פה עלינו על כביש משובש במושב עד כביש הגישה למושב בנקודה 32

• פה לקחנו דרך מטעים שהובילה אותנו עד חיבור עם הדרך המסומנת בשחור שרכבנו עליה קודם בנקודה 33
    מכאן המשכנו על השחור עד נקודה 37 בה התחלנו לטפס לתל צפית
    בדרך ארז נפל בקולי (קוליס ברבים) וקיבל שפשופים ויותר מאוחר (אחרי הרכיבה) התברר שגם שבר את היד
    זה שבוע שני ברציפות שמישהו נופל בגלל קולי (קוליס ברבים) דווקא בקטע XC פשוט ונפצע בצורה רצינית
    הטיפוס לתל צפית הוא תלול ויש מי שעלה ברגל והגיבורים ברכיבה
    מלמעלה (41) יש תצפית יפה ב 360 מעלות
    בדרום מערב ראינו את העשן העולה מעזה

• מכאן ירידה כייפית בסינגל שמקיף את התל ממערב ואז מצפון עד נקודה 46
    פה התחברנו לדרך הלבנה (47) שמובילה חזרה ליער חרובית (11/48)

• מכאן רכיבה בקטע הקשה יותר של סינגל חרובית עד לאוטו (1)