Friday, January 30, 2009

מאילת דרך מעלה אילת ועין נטפים לסינגל רחם

תאריך : 30-1-2009

אילת - כביש מעלה אילת - נחל שלמה - חציית כביש מעלה אילת - מעלה אילת הישן - הר יהורם - סינגל נטפים - עין נטפים - כביש הגבול - הר חזקיה - סינגל רחם - עוקף קניון שחורת - נחל שחורת - הר שחמון - אילת

נקודת יציאה : מלון שלום פלאזה (ליד קניון השלום שליד הטרמינל של שדה התעופה)

משתתפים: 19

אורך :  41 ק"מ

זמן :  6:30 שעות

רמת קושי : 5.2 (קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

חלק מהמפות וההקלטות הן לפי המסלול של מאור וחלקן לפי המסלול שלי שבהם הסיום מאיזור סוף נחל שחורת עד אילת היה שונה - אציין ליד כל אחד את השם שלי או מאור

מפה (מאור)

גרף גבהים (מאור)

המסלולבעמוד ענן (רז)

קובץ LOG מה GPS (רז)

קובץ GPX מה GPS (רז)

• זה היה היום הקשה בטיול
    הצפי המקורי היה כ 1400 מ' טיפוס מצטבר על פני כ 47 ק"מ
    בסופו של דבר טיפסנו "רק" 1200 מ' על 41 ק"מ
    הרעיון הכללי היה "לקנות" את הרכיבה בסינגל רחם ע"י עלייה אליו תוך טיול באיזור סלעי היסוד ואבן החול של הרי אילת
    בדרך כמובן נהנינו מנופים נהדרים ומסינגלים נוספים שאמנם היו קצרים יותר מסינגל רחם אבל לא פחות איכותיים
    זהו מסלול חובה לכל מי שרוכב באיזור אילת !!!

• התחלנו מהמלון (1) בטיפוס ברחובות אילת עד נקודה 4 בה יצאנו מאילת לאורך כביש מעלה אילת לכיוון גבול מצרים
    בגלל הבסיסים והאתרים והרכסים מסביב החלטנו להמשיך לאורך הכביש עד נקודה 7 בה יש ירידה טובה לערוץ נחל שלמה (8)
    בערוץ נחל שלמה הסימון אדום והדרך טובה עד מפגש עם הכביש בנקודה 9
    פה חצינו את הכביש והמשכנו בסימון כחול בערוץ נחל שלמה
    בנקודה 10 פיצול , ניתן להמשיך בדרך הימנית עד נקודה 11 בה מתחיל הסימון האדום והטיפוס במעלה אילת הישן
    אנחנו המשכנו בשמאלית בעלייה רגלית קצרה (שיפוע קשה) וירדנו לנקודה 11
    מעלה אילת סלול ברובו והשיפוע קשה
    רובנו רכבו אותו , אני הלכתי קטעים רבים בו (בגלל שידענו שהטיפוס ארוך היום ניסינו לשמור כוח , דבר שהוכיח עצמו במסלול ואפשר הנאה רבה יותר בירידה בסינגל רחם)
    בנקודה 12 העלייה של מעלה אילת הישן  מסתיימת
    פה ירדנו לכביש מעלה אילת החדש בנקודה 13 והמשכנו על הכביש קטע קצר עד נקודה 14 בה פנינו לחנייה של הר יהורם

• מכאן סינגל נחמד ומומלץ שיורד לעין נטפים
    התחלנו בסימון שחור מנקודה 15
    בנקודה 16 השחור לוקח צפון מזרחה וצפון מערבה
    צריך לבחור בשביל צפון מערבה ולא כמו חלק שרכבו תחילה צפון מזרחה ואז הוחזרו אל השאר (רואים במפה)
    בשביל שהולך לצפון מערב מטפסים תחילה טיפוס קצר עד נקודה 17 ואז מתחילים בירידה בסינגל טכני וחווייתי עד אל מעל המצוק של נחל נטפים
    פה יש קטע יפה על פי תהום שניתן לרכיבה (18) ובסוף ירידה קטנה על פי תהום שמומלצת להליכה , ראה תמונות
    בנקודה 19 עצרנו על מדף הסלע שמעל עין נטפים
    חלקנו ירד בשביל ישראל רגלית אל המעיין שהיה לח אבל לא טפטף (הבריכה/כיור שליד המעיין היו די מלאים)

• מעין נטפים טיפסנו בדרך 4X4 בסימון אדום כאשר רובנו הולכים את הקטע הראשון עד נקודה 19A
    מכאן הדרך ממשיכה ואפילו יורדת ושוב מטפסים מנקודה 20 טיפוס תלול , חלקו ברכיבה וחלקו בהליכה לפחות לחלקנו עד אל מעל כביש הגבול בנקודה 21ד

• ירדנו אל הכביש ונסענו לאורכו עד הר חזקיה
    ניתן לרדת לדרכים מקבילות לכביש בנקודה 22 למשל אבל הן יגרמו לטיפוסים נוספים ואין בהן עניין מיוחד (פרט להמנעות מנסיעה על הכביש)
    בנקודה 24 פנינו לתצפית הר חזקיה (25)
    פה נחנו והתארגנו לסינגל רחם
    איילת הצלמת שלנו קבלה פה בטקס "מרשים" את סמל הקבוצה

• מי שרוצה להתחיל את סינגל רחם מכאן יכול להחנות פה את האוטו ברחבת החנייה
    מכאן ירדנו בכביש כ 300 מ' צפונה עד הסימון הכחול לתחילת סינגל רחם
    זהו סינגל נהדר ואפשר לאמר , הדובדבן של הטיול - 9 ק"מ של סינגל טכני אבל זורם שמצריך ריכוז מקסימלי ועובר פה ושם על פי תהום - אדיר
    הוא ברור לכל אורכו - אפילו לא שמתי לב לסימון שהשתנה בנקודה 27 לירוק (הכחול ממשיך בנחל רחם לכיוון דקלי רחם)
    בנקודה 28 מעל קניון שחורת מטפסים שמאלה בסימון אדום שעוקף את קניון שחורת שהוא לא רכיב (מפלים וכו' בסימון שחור)
    יש טיפוס קצר לאוכף שרכיב בחלקו ואז ירידה כייפית בנופי אבן חול אל מתחת להר אמיר עד נקודה 29

• מכאן ממשיכים בדרכים עד מפגש עם הדרך האדומה בכיוון צפון דרום בנקודה 31 או 32
    פה הקבוצה התפצלה עקב ההפרשים בקצב ויכולת הרוכבים בסינגל רחם ואוזן/מעביר עקום שלי למספר קבוצות שחזרו לאילת בדרכים שונות
    הראשונים בהם מאור שמסלולם מתועד במפה המצורפת וברף הגבהים משכו לכיוון כביש הערבה מנקודה 33 עד כביש הערבה בנקודה 34 כשהם יורדים בקטע מסויים לסינגל/דבל שמקביל לדרך הראשית שמסומנת כחול ואחר מאילות על כביש הערבה
    אחרים יחד אתי דבקנו במסלול המתוכנן המקורי והמשכנו בדרך האדומה עד נקודה 35
    המסלול שלי מתועד בהקלטות ובמפת עמוד ענן
    הדרך האדומה קצת דשדשית
    בנקודה 35 חתכנו מזרחה בסימון כחול ובנקודה 35A נכנסנו לסימון אדום
    לא פנינו עם האדום לנחל יעל אלא המשכנו דרום מזרחה ואז דרומה עד מפגש עם סינגל/דבל של פרק בוטני שיורד מדרום לאילות ומסתיים באיזור התעשייה של אילת (ניתן לעקוב אחר מסלול זה בהקלטות ובמפת עמוד ענן)
    אחרים בהובלת מוטי המשיכו מנקודה 35 בסימון השחור שממערב להר שחמון וחברו לכביש מעלה אילת וירדו כך לאילת