Wednesday, March 04, 2009

קסר אל יהוד

119

תאריך : 4-3-2009

דיר חג'לה - עין נחיל - עין חג'לה - שער בגדר המערכת בדרך לקסר אל יהוד - מנזר סנט ג'והן - אתר הטבילה בירדן בקסר אל יהוד - אל קסר - אל מע'טם - זור אל חבש - שער בגדר המערכת - כביש עוקף יריחו - מנזר דיר חג'לה

נקודת יציאה : מנזר דיר חג'לה (ליד כביש עוקף יריחו)

מוביל : איתן הדרי (eitanh)

משתתפים: 5

אורך :  19 ק"מ

זמן :  ~4 שעות (היו הרבה עצירות בגלל בוץ וגם בכדי לחכות לסיור לפתיחת השער בגדר המערכת)

מפה

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

תמונות (איתן הדרי)

• זהו טיול מיוחד שלחלקו צריך תאום בטחוני כי הוא מעבר לגדר המערכת (היום 2019 לא צריך תאום , זהו גן לאומי פעיל)
    אחרי קשיים רבים הצליח איתן לקבל אישור לכ 1.2 שעה של סיור
    בנוסף הגשמים שירדו בסוף השבוע גרמו לכמות בוץ נוראית באיזור שהפריע אבל סיפק לנו חווייה מעניינת באיזור וזכות לראות את חלקו המזרחי של וודי קלט זורם בעוצמה ואת הירדן מלא

• התחלנו ממנזר דיר חג'לה (1) על הדרך שממשיכה מצפון לו ומהווה המשך לכביש הגישה למנזר מכביש עוקף יריחו הכיוון הכללי לעמדת שלדת הטנק בנקודה 2 מעל עין נחיל
    מהתצפית ירדנו מזרחה בדרך לערוץ הנחל וחזרנו בשביל עזים לאורך הנחל , נמנעים כמה שאפשר מהבוץ עד לעין נחיל שנמצא בחורשת דקלים ועל המצוק מדרום יש שרידי לאורות שבהם הסתתרו נזירים נוצרים בעבר

• חזרנו חזרה עד נקודה 4 ומשם תחילה בדרך החוצה מהערוץ ואז התחלנו בחיפוש שבילי עזים צפונה אבל כשראינו שהבוץ רודף אותנו התחברנו לדרך בנקודה 6
    בנקודה 7 הגענו לנווה המדבר של עין חג'לה
    הקפנו אותו תוך מאבק בבוץ עד המעיין בנקודה 10
    מכאן חברנו לכביש בנקודה 11 והמשכנו לאורכו עד נקודה 13 בה יש כביש לקסר אל יהוד (שלט חום)
    לפני זה עצרנו לתצפית בנקודה 12 על וודי קלט הזורם

• נכנסנו בכביש לכיוון המנזרים
    בנקודה 14 נמצא השער של גדר המערכת בו חיכינו לסיור שיפתח לנו את השער בהתאם לתאום מראש
    המשכנו על הכביש עד לאתר הטבילה 17 כשבדרך עוברים על פני מנזר סנט ג'והן המרשים בנקודה 15 ואחר כך כל מיני מבנים של קפלות וכדו' שחסומים בגדר ושלטי זהירות מוקשים
    אתר הטבילה היה בוצי ליד הירדן עקב הגשמים הרבים שירדו בסוף השבוע

• מכאן חזרנו אחורה עד צומת הכבישים בנקודה 16 ופנינו דרומה בתקווה להמשיך לגשר עבדאללה
    הכביש כוסה בסחף בוצי שהצריך סחיבת האופניים על הכתף של כ 200-300 מ'
    פה נשברה לאופיר האוזן
    בנקודה 18 מסתיים הכביש וממשיכה דרך שבימים כתיקונם היא טובה אבל עכשיו היתה עם בוץ קטלני והחלטנו לחזור חזרה לנקודה 16 ולטפס בכביש מערבה עד הגדר
    הסיור עזר לנו ולקח את אופיר ואופניו עד הגדר (14)
    פה עצרנו להפיכת האופניים המקולקלות לסינגל ספיד ולארוחת בוקר באיזור מבנים נטוש שנבנה עבור המבקרים (19)
    המשכנו מכאן על הכביש עד כביש עוקף יריחו (13) והלאה עד למנזר דיר חג'לה על הכביש (1)

• פה ביקרנו במנזר דיר חג'לה עם מספר כנסיות ורצפות פסיפס
    זכינו גם לראות בבית מלאכה ליד איך מיוצרים פסיפסים

• זה היה בהחלט טיול מיוחד ולמרות הבוץ חווייה מיוחדת באיזור קסום והזוי במידה מסויימת
    מידע נוסף וגם פרטים על ביקור במקום בשיאו בחגיגות האפיפניה הנוצריות ב 18 בינואר כל שנה יש בתאור של אריאל : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=703&msgid=111721882