מכפר יונה למענית וחזרה
38
תאריך : 8-3-2009
כפר יונה - ינוב - חציית כביש 57 - חציית כביש כניסה לבורגתא - נחל אלכסנדר - ציר המוביל - גן יאשיה - מבצר קקון - תחנת דלק של כביש 6 - 2X6 - חציית נחל חדרה - חציית כביש "צומת כלניות-בקא אל ע'רביה" - יער מענית - סינגל "השרשרת" - סינגל "הלולים" - צומת המסעדות - בי"ח שער מנשה - נחל עירון - תוואי המסילה המזרחית - אחיטוב - צומת אחיטוב - ציר המוביל - נחל אלכסנדר - תל אשקף - חניאל - חציית כביש 57 - כפר יונה
נקודת יציאה : כפר יונה
משתתפים: לבד
אורך : 64 ק"מ
גובה מצטבר : 511 מ'
זמן : 5.20 שעות
רמת קושי : 3.0 (בינוני) (מתוך 7)
קושי טכני : 1.4 (קל) (מתוך 5)
הערות :
-
הרעיון היה לרכב מכפר יונה למענית בכמה שיותר שטח sharon11
-
יצאתי מהבית בכפר יונה (1) ורכבתי עד היציאה האחורית (לאופניים) בפינה הדרום מזרחית של כפר יונה ליד ינוב (2)
בנקודה 4 חברתי לכביש הגישה לינוב ואז עד צומת הכניסה לינוב (4)
פה חציתי את כביש 57 ואז בדרך המקבילה לו עד חציית כביש הגישה לבורגתא (6)
מפה לאורך נחל אלכסנדר עד הגשר שליד בורגתא (7)
פה נכנסתי לדרך חדשה מהחודש האחרון שמוביל אל מצפון לביה"ס היסודי בנקודה 8
הדרך הישנה מקבילה ומובילה אל מדרום לביה"ס
בנקודה 10 נכנסתי לציר המוביל איתו המשכתי תוך חציית נחל שכם שהיה כמעט יבש עד נקודה 12 בה פונים לכיוון קקון
בנקודה 13 יש דרך שחוצה את השדה לכביש "גן יאשיה-אומץ" ומתחבר אליו בנקודה 14 בה מטפסים בדרך למבצר קקון (15) -
מקקון ירדתי ונכנסתי למפעל הקומפוסט בין 16 ו 17 ויצאתי מצידו השני עם הדרך עד המפגש עם דרך המסילה המזרחית בנקודה 17
פה היו שלוליות פה ושם שנאלצתי לעקוף
בנקודה 18 פגשתי את כביש 581 ורכבתי בדרך מקבילה לו ממזרח עד לדרך שנכנסת למאגר המים בנקודה 19
פה רוכבים על הדרך למאגר ולפנ י השער שלו מדלגים רגלית לדרך מקבילה ובוצית יותר שתוביל אותנו אל מאחורי תחנת הדלק אלון בכביש 6 (20) -
פה רכבתי בעקבות 2X6 - לא מומלץ למי שבא לרכב רק את 2X6 ולא כדרך שמחברת בין מקום למקום דרך השטח
הסימון ברוב הדרך בסדר אבל רואים שלא נעשה דבר מאז שנפתח השביל - גם אז בעצם אימצו דרכים קיימות וזרקו כמה שלטים (אולי ניקו קצת קוצים)
בנקודה 21 חצייה של ערוץ נחל אביבה - קצת בוץ - חצייה ברגל (בעבר היו פה כמה משטחים שהקלו על החצייה - עכשיו אין
בנקודה 22 הדרך חוצה את כביש הגישה למחלף בקא אל ע'רביה מתחת לכביש ואז טיפוס חזרה אל דרך מקבילה לכביש 6
בין 23 ל 24 אפשר להמשיך מהצד המערבי אבל חששתי שתהיה בעייה של בוץ ולכן עברתי מתחת לכביש 6 במעבר בנקודה 23 וחזרתי חזרה לצד מערב עם הגשר בנקודה 24
בנקודה 25 הסימון לא ברור , הדרך מסתיימת במעבר ערוץ נחל וקשה להבין איפה לעבור
הפתרון להמשיך ישר , יש פרצה בגדר ועוברים איכשהוא את הערוץ וממשיכים בדרך בצד השני
בנקודה 25 הדרך נגנרת וצריך לאלתר
אין שילוט ופשוט רכבתי בדרכי פרדסים ומטעים עד כביש "בקא אל ע'רביה-צומת כלניות" בנקודה 26 -
פה חציתי את הכביש ומצאתי את הסימון של 2X6 שהמשיך בכביש לכיוון מצר
בנקודה 26A עוזבים את הכביש ורוכבים על שרידיכביש ישן ומשובש מקביל לכביש 6 עד יער מענית ועצרתי בכניסה לסינגל "השרשרת" בנקודה 27 -
פה רכבתי את סינגל "השרשרת" וסינגל "הלולים" עד צומת הסינגלים והדרכים בנקודה 28
כמובן ניתן להמשיך כאן "לסנגל" במענית
אני המשכתי בדרכים עד צומת "המסעדות" (צומת נרבתא) (31) -
מפה רכבתי על הכביש לכיוון עין שמר ליד בי"ח שער מנשה ומיד אחריו פניתי בנקודה 32 לדרך דרומה
בנקודה 33 פונים לדרך ימינה כי ההמשך הישר הוא לבית קברות ולדרך ללא מוצא
מכאן בדרכים רובן טובות
בנקודה 34 מגיעים לצומת תעלות וצריך לעבור את התעלה ימינה במקום הכי פחות עמוק (הצלחתי בלי להרטב) - המקום הוא ליד גדר הבסיס שלא מאפשרת לעבור מזרחה משער מנשה ועד מושב מאור
בשלב מסויים מגיעים לנחל עירון המסריח מביוב שהוא יובל של נחל חדרה
בנקודה 35 עוברים לאורך תעלה מצפון לה ובנקודה 36 מצאתי נקודת חצייה יבשה כמעט ועליתי בערוץ/דרך חולי ללא בוץ או מים שהביא אותי לדרך ובסופו של דבר בנקודה 37 לתוואי המסילה המזרחית
מכאן לאורך החממות של מושב אחיטוב עד לכביש "צומת כלניות-צומת הרא"ה" בנקודה 38 -
פה ניתן לחתוך לכיוון המנחת ודרך השדות למושב אומץ כמו במספר טיולים קודמים
אני המשכתי בכביש מערבה עד צומת אחיטוב (39) ואז דרומה עד נקודה 40 בה בכניסה לציר המוביל פניתי לדרך מערבה והלאה עד חיבור עם נחל אלכסנדר בגשרון בנקודה 42
פה תוך המנעות מבוץ המשכתי עד נקודה 43 בה פונים לחניאל
טיפסתי לתל אשקף בנקודה 44 והלאה לחניאל (45)
מכאן בדרכי שדות חוליות שהיו בסדר עכשיו (בקיץ בלתי אפשרי לרכב בהם) עד צומת חניאל (47) והביתה -
המסלול היה קשה יחסית לזה שהיה במישור ולקח הרבה זמן בגלל הרכיבה בדרכים שהיו בוציות ועכשיו התייבשו אבל הקשו על הרכיבה בגלל קוליסים וקפיצות
בנוסף היו הרבה מקומות בהם הייתי צריך לעקוף את הבוץ וזה עלה בזמן
No comments:
Post a Comment