Friday, July 03, 2009

מעיינות

124

תאריך :  3-7-2009

עין כרם - סינגל עין כרם -צומת כרם - בי"ח הדסה - כביש "צומת כרם-הדסה-ירושלים" - כביש גישה לאבן ספיר - סינגל המעיינות - חרבת סעדים - סינגל IMBA - מתחת יד קנדי - כביש "יד קנדי-ירושלים" - וודי וולג'ה - סינגל וולג'ה - עין אל בלד (עין וולג'ה) - עין לבן - אורה - סינגל דאון היל מאורה לעין כרם - עין כרם

נקודת יציאה : רחבה ליד מעיין מרים בעין כרם
בכניסה הצפון מזרחית לעין כרם ולאחר עיקול חזק שמאלה נראה מימיננו את רחוב המעיין החסום לכניסה ומיד אחריו כניסה ימינה ליד מגרש חניה, לשם נכנס, נגיע לצומת T ונפנה שמאלה לרחוב המעיין, בו נחפש חניה לאחר 100 מ'."

משתתפים: 16

אורך :  24 ק"מ

זמן :  4:05 שעות

רמת קושי : 3.2 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.0 (בינוני) (מתוך 5)

מפה

המסלול בעמוד ענן

קובץ logמה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ TXT ל Naviguide

• זהו מסלול מקסים המתאים לקיץ וכולל סינגלים איכותיים , עליות לא מוגזמות ומעיינות שבחלקם ניתן להתרחץ
    הנופים מגוונים
    המסלול התבסס על תאורים
    תאור המסלול של אילן שחם
    http://www.ifeel.co.il/page/9334 , ירון פדות http://yaronp.com/wordpress/?p=303
    וכן מסלול שלי http://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/einkerem משנה שעברה
  • התחלנו ברכיבה ממעיין מרים (1) ובנקודה 2 בדיוק בקצה השטח שבבנייה (כרגע מוקף פחים) ירדנו למטה כ 30 מ' בדרך ומשם (יש שילוט עץ) פנינו שמאלה לסינגל  עין כרם (3)
    זהו סינגל קצר וטכני עד נקודה 4
    מכאן ירדנו בדרך עד הכיכר בצומת כרם (5)
    פנינו בכביש שמאלה ובנקודה 6 פנינו לדרך עפר שמאלה ומיד ימינה (7) והתחלנו לטפס לכיוון בי"ח הדסה
    בנקודה 13 מגיעים לכביש בבית החולים (השביל בו טיפסנו נקרא "שביל הבריאות" ופה ושם היה שילוט לכיוון בי"ח הדסה
    מכאן המשכנו בתוך שטח בית החולים עד שער היציה המערבי שהיה סגור ונאלצנו לזחול/להתכווץ בשביל לעבור (ראה תמונות) (14)
  • מכאן על הכביש מזרחה עד הפנייה לאבן ספיר (15) והמשך בכביש לכיוון אבן ספיר עד נקודה 16 בה פונים שמאלה לדרך בסימון שבילים אדום
    את השביל האדום עזבנו בנקודה 17 והמשכנו עם הדרך עד נקודה 18 בה נכנסנו לסינגל "המעיינות" שמטפס עד חרבת סעדים (23)
    זהו סינגל נהדר ומגוון עם קטעים זורמים , כמה קטעים טכניים והרבה נוף וצל
    חלקו השני מעין תמר (בין 18 ל 19) פוגשים את סימון שביל ישראל וסימון ירוק וממשיכים איתו עד חרבת סעדים
  • בנקודה 23 מגיעים לכביש שיורד לחרבת סעדים מיד קנדי ומיד בנקודה 23 נכנסנו לשביל/סינגל שאיתו רכבנו דרך חניוני חרבת סעדים עד מגרש הכדורסל בנקודה 24
  • מפה מתחיל סינגל נהדר - סינגל IMBA ששופץ השנה ושונה קצת לעומת שנה שעברה
    הסינגל בנוי למופת ומאפשר הרבה קטעים טכניים הבנויים נכון וזרימה נוחה
    הסינגל מסתיים בנקודה 26 במפגש עם הדרך בסימון אדום קצת מזרחית לצומת דרכים גדולה
  • מכאן טיפסנו בדרך נוף טובה תחילה בסימון אדום ומנקודה 27 בסימון שחור עד צומת הדרכים בנקודה 32
    מכאן דרך שמטפסת ליד קנדי בה רכבנו בטיול לפני שנה
    המשכנו בדרך הימנית בסימון כחול
    עד חיבור לכביש מירושלים ליד קנדי בנקודה 34
    מכאן המשכנו על הכביש ימינה עד נקודה 35 בה ירדנו ימינה לכביש צר שיורד בוודי וולג'ה
    פנינו בנקודה 36 לדרך שחוצה עד וודי וולג'ה ובנקודה 37 בסימון שבילים כחול יורדת בסינגל טכני מאד שרובנו הלכנו כ 40% שלו
    בסופו מגיעים לעין וולג'ה תחתון (עין אל בלד) בנקודה 39
    זהו אחד המעיינות הנקיים באיזור ירושלים ויש לי נוסטלגיה רבה אליו מהימים של טרום אינטיפדות בו היינו מטיילים (רגלית) בנחל המעיינות שליד בתיר ובסופו מטפסים דרך וודי וולג'ה תוך רחצה במעיין הזה ואכילת תאנים והלאה לכביש לאורה
    מכאן המשכנו בדרך הכחולה עד עין לבן בנקודה 42
    פה רק מוטי שחה
    המשכנו מכאן בטיפוס קשה עד כביש "ירושלים-אורה" בנקודה 50
    פה רכבנו לכיוון ירושלים על הכביש עד צומת אורה (51)
  • כאן נכנסנו לסינגל ה DownHill מאורה לעין כרם
    יש פה מספר נתיבים , כולם אתגריים וטכניים והרוב רכיב גם לרוכב הממוצע
    זהירות יש פה דרופים רבים שלא כולם יכולים/מעזים לקפוץ
    הסינגלים כולם מסתיימים בנקודה 52 בקצה של עין כרם
    מכאן ירידה מהירה בכביש תלול עד עין מרים (1)