Thursday, July 30, 2009

לפרוש כנף

תאריך :   30-7-2009

רמות - נחל סמך - תוואי תעלת ההטייה - אום אל קנטיר - תוואי תעלת ההטייה - הגשר הסורי - שלוחת לווייה -נחל כנף - עין דיר עזיז -כנף - מזרעת כנף - נחל כנף - כפר הנופש ברמות - רמות

נקודת יציאה : רמות (ליד הצרכניה החדשה) - התכנון היה להפגש בחנייה המרכזית ליד הצרכנייה הישנה אבל כולם ראו את השלט הגדול "לצרכנייה" מיד אחרי השער וחנו שם

משתתפים: 14

אורך :  30 ק"מ

גובה מצטבר : 782 מ'

זמן :  4:45 שעות

רמת קושי : 3.2 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.1 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ log מה GPS

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

תמונות (איילת)

הערות :

• גם הפעם חזרנו למסלול וותיק שרכבנו אותו או דומים לו פעמים רבות (http://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/ramot)
    עם זאת המסלול הפעם היה טוב הרבה מעבר למצופה (או לזכור לי) והוכח כמצויין לקיץ
    מצד שני העלייה הגדולה מנחל סמך לאום אל קנטיר נראתה קשה יותר (למרות שארכה פחות) והירידה מכנף לנחל כנף הייתה אורגזמית יותר
  • התחלנו מהצרכנייה החדשה ברמות (1) ופנינו בתוך רמות עד הצומת (2) בה היתה התוכנית המקורית לחנות כמו בטיולים קודמים
    המשכנו וטיפסנו בתוך היישוב ובנקודה 4 יצאנו מהיישוב
    טיפסנו עד המפגש עם הדרך המסומנת ירוק בנקודה 6
    מכאן דרך שרובה ירידה אבל יש בה גם עליות עד חציית ערוץ נחל סמך בנקודה 12
    החצייה רטובה וסיפקה חוויית הרטבות (פרט לזיעה) ראשונה וגם נפילה מצולמת היטב של ארי לתוך המים
  • מכאן מתחיל הטיפוס הקשה בסימון אדום עד תוואי תעלת ההטייה הסורי ליד אום אל קנטיר
    הטיפוס קשה וחלקו בשיפועים שדרשו מרובנו הליכה רגלית בקטעים
    העלייה מסתיימת בנקודה 19 בשרידי תעלת ההטייה הסורית
    פנינו שמאלה ואחרי מרחק קצר ימינה בסימון שחור עד שרידי אום אל קנטיר על קשתותיו ושרידי בית הכנסת שלו (20)
    המים במעיין היו ירוקים כך שלא פיתו לטבילה אבל התאנים היו מצויינות וזכו לטיפול מסור מאתנו
  • מכאן המשכנו בשחור במורד תוואי ההטייה עד הגשר הסורי בנקודה 21
    חלק מאתנו טבל בזרם ואחרים ניסו להתמודד עם קיר בצד
    מכאן המשכנו בטיפוס אל שלוחת לוויה (23) וחצינו אותה וירדנו לדרך (28) שחוצה את נחל כנף (29) וממשיכה במקביל לו עד עין דיר עזיז משמאל (33) ובית הכנסת העתיק מימין
    ירדנו לרחצה בבבריכת המעיין המשופצת לזכר אשי נוביק ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה
    הבריכה היתה מוצלת ונהנינו מאד ממנה
    דותן הכין קפה ואחר כך התלהב וקטף לנו כמות עצומה של סברסים יחד עם מתנדבים נוספים
    אורך ההפסקה בבריכה היה לא שגרתי בקבוצה שלנו
    מכאן המשכנו בדרך לכיוון מושב כנף בו מילינו מים ליד המכולת בנקודה 37
  • המשכנו ויצאנו מהמושב (38) ופנינו מזרחה בכביש עם הסימון השחור ובנקודה 39 פנינו לדרך למזרעת כנף ודהרנו בה
    מכאן הרוב ירידה ארוכה ומהנה הרבה יותר משזכרתי
    פשוט כיף
    בנקודה 48 עזבנו את הדרך שיורדת מערבה על השלוחה ופנינו לדרך לכיוון נחל כנף ורמות
    בנקודה 53 מסתיימת הירידה בחציית הוואדי ומתחילים לטפס לכפר הנופש ברמות (55) ומנקודה 56 בכביש לרמות
    בגלל שהכביש ברמות בשיפוצים ההמשך מכאן המפה הוא על דרך חלופית מדרום לכביש שמגיע גם לשער היישוב בנקודה 59