Friday, August 14, 2009

ירושלים

תאריך : 14-8-2009

מוצא - עמק הארזים - סינגל עמק הארזים - עינות תלם - ליפתא -ירושלים - רח יפו - רח' הנביאים - מגרש הרוסים - ככר ספרא - דרך חיל ההנדסה - בית תורג'מן - קרית הממשלה - שביל נחל קידרון - גשר הסיירת - יד אבשלום - שער האשפות - שער ציון - הרובע הארמני - הרובע היהודי - שער ציון - מדרגות בני - ימין משה - רחביה - גבעת רם - שדרות הרצל - הר הרצל - יד ושם - סינגל ארז בן גוריון - שביל הארז - נחל רבידה - נחל שורק - מוצא

נקודת יציאה : חנייה של מסעדת בלק סטיר במוצא (בכביש 1 כשנוסעים לירושלים פונים למוצא תחתית ומיד ימינה לחנייה)

משתתפים: 14

אורך :  40 ק"מ

זמן :  5:45 שעות

רמת קושי : 2.3 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.1 (קל) (מתוך 5)

מפה

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GoogleEarth

• בדיוק ביום הולדתי ה 49 יצא שרכבנו את אחד הטיולים היותר מיוחדים וטובים (לא שהאחרים לא טובים או ייחודיים בהרבה) שרכבתי
    כבר הרבה זמן שאני חושב על טיול כזה ובחודש האחרון הוא פשוט קפץ לי מתוך המפות במידה זאת או אחרת תוך כדי טיול רגלי בירושלים ותצפית מטיילת ארמון הנציב
    החשש שלי היה בחישוב הזמנים , באפשרויות הנתקים הרבות בקבוצה והאם הטיול יהיה אתגרי מספיק לקבוצה שלי
    החששות התבדו והטיול כלל הכל - טבע , סינגלים , דבלים , הרבה אורבן מגוון , נופים , אתרים קדושים ועוד
  • התחלנו ממוצא (1) בחצייה מתחת לכביש 1 בנקודה  2
    בנקודה 3 פנינו לדרך בסימון שבילים כחול שהולכת בעמק הארזים
    בנקודה 4 נכנסנו לסינגל קל בסימון כחול עד נקודה 5 בה נמצאים עינות תלם
    מכאן חוברים לדרך הלבנה וממשיכים בסימון כחול עד נקודה 6 בה עוזבים את הדרך לסינגל הכחול העולה לליפתא
    מכאן טיפוס קש חלקו ברכיבה , חלקו ברגל דרך עין ליפתא עד נקודה 7 בה תחבריםלכביש צר
    מטפסים בתוך שבלול (גשר) נחמד עד אחר תחנת הדלק בכניסה לירושלים (8)
  • מכאן נסענו ברחובות ירושלים
    בנקודה 10 קצת אחרי שוק מחנה יהודה פנינו לרחובות הפנימיים והשקטים יותר - נסיעה חווייתית שלקחה אותנו דרך מגרש הרוסים (13) והלאה לככר ספרא ולעיריה הישנה
    ירדנו במדרגות העיריה הישנה (15) ופנינו לכיוון שער שכם והלאה לרח' חיל ההנדסה שהיה בעצם הקו העירוני עד 1967
    בנקודה 16 התעכבנו ליד מוזיאון בית תורג'מן והמשכנו עד הפנייה לכיוון הר הצופים בנקודה 17
  • פה המשכנו בכביש שסופו בין הר הצופים ואוגוסטה ויקטוריה תוך תצפיות יפות על ירושלים
    בנקודה 20 פנינו לשביל ירושלים לכיוון נחל קידרון
    ירדנו במדרון תלול ומדרגות עץ שמהוות רכיבה אתגרית והמשכנו בשביל (סינגל לפעמים) במורד
    בדרך עצרנו לזלילת תאנים
    בנקודה 22 פיצול שבילים וצריך לקחת ימינה
    בנקודה 23 השביל לא ברור ויצאנו בפרצה בגדר למוסך ומשם חצינו את הכביש והמשכנו בדרך עד נקודה 24 בה ירדנו שוב לשביל בנחל קידרון
    בנקודה 25 השביל מטפס שמאלה (מזרחה) ובנקודה 26 בפינה נחמדה ומוצלת מול הכביש העולה לשער האריות עצרנו לארוחת בוקר
    מכאן המשכנו בשביל עד לחבירתו לכביש בנקודה 27 מאחורי כנסיות הר הזיתים
    ירדנו עם הכביש ימינה עד הגשר על נחל קדרון (גשר הסיירת שבו נערך קרב קשה במלחמת ששת הימים)
    בנקודה 28A ירדנו שוב לשביל ירושלים בנחל קדרון עד יד אבשלום (29) ומיד אחריו טיפסנו במדרגות אל הכביש סביב העיר העתיקה ליד שער הרחמים (30)
    מלמעלה ראישיש סינגל מקביל למדרגות שיוצא כ 30 מ' דרומה למדרגות ועדיף כמובן לטפס בו ברכיבה מאשר לסחוב את האופניים כמו שעשינו
  • מפה המשכנו בכביש עד הפניה לשער ציון בנקודה 31
    בשער ציון (32) נכנסנו לסיבוב קצר בעיר העתיקה
    אחרי מעבר השער פנינו בכביש שבתוך החומה שמאלה עד ליד הקישלה
    ברחח' סנט ג'יימס (33) פנינו לסמטאות הרובע הארמני והלאה לרובע היהודי
    יצאנו מהעיר העתיקה בשער ציון (32)
  • מפה ירדנו במעלה בני לצומת בריכות הסולטן (36)
    חצינו על הגשר (37) שליד הסינמטק לכיוון ימין משה וטיפסנו עד המזרקה היפה (38)
    המשכנו לראש שכונת ימין משה
    מכאן חתכנו דרך העיר המערבית לכיוון גבעת רם עד ציר הרצל (42)
     המשכנו בכביש לאורך שדרות הרצל עד הפנייה ליד ושם (43)
  • פה ירדנו בכביש יער ירושלים עד נקודה 44 בה אמור להתחיל סינגל לפי שבילנט אבל הוא לא נמצא
    פגשנו את סינגל "ארז בן גוריון" בנקודה 45 והמשכנו איתו עד נקודה 46
    המשכנו בשביל הארז שהפך להיות סינגל טכני וכייפי שסופו ירידה נחמדה עד החיבור לדרך בנקודה 47
    מכאן המשכנו בדרך שמסתיימת בחווה בנקודה 48
    עברנו דרך החווה ובנקודה 49 ירדנו לסינגל שיורד עד ערוץ נחל רבידה
  • מפה המשכנו בדרך דרדרתית בערוץ נחל רבידה שהופכת לדרך טובה
    בנקודה 51 יש דרך שפונה צפונה שניתן לרכב בה לכיוון מוצא (חלקנו פנו בה)
    רובנו המשכנו בשוונג עד הצומת הגדולה בנקודה 52 ופה פנינו צפונה לאורך נחל שורק ומאגר בית זית עד מוצא

קצת מקומונת הקבוצה
ארי :

טמפ'             :  מקס' 37  - מינ' 19 - ממוצעת 26. (מז"א אירופאי : חוץ מאזור מוצא בחזרה , הטיול התנהל עם רוח קרירה לכל אורכו.השיא היה בשעות הבקר המוקדמות וגם בתוך סמטאות העיר העתיקה  !!!!  לשם השוואה , כשיצאתי ב- 4:18 מבנימינה לכיוון מחלף אור עקיבא הטמפרטורה הייתה 23 מעלות !!!!!!!!!)

משך הטיול       : כ-.75 5 שעות בממוצע. ( אצלי 3:14 ש' רכיבה ).

משתתפים        :  14  ( רז / אריה / מאור / ארז / זיו  / מוטי /  תומר / דורון / ענת / ירון / מני / ניסים / / רפי / אלי חדש –ישן ח"ח מפרדס חנה) .

תקלות              : בא"מ משכך קדמי למוטי , ב"א למאור , שיך + פנצ'ר גלגל אחורי לארז .

פציעות            : פרט לפצע שטחי בברך שמאל למני ( רכב ללא מגינים ) , יללא.

רז     : טיול גאוני !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
התחלנו טיול בדומה למסלולים קודמים שיוצאים ממוצא ,בארץ, אך בהבדל שהיה ממש קריר יחסית לעונה.
אט אט , הטיול עבר לחו"ל : הנסיעה ברחובות ירושלים , בסמטאות הצרות , החצרות מלאות הולכי רגל ובמיוחד ילדים , מופתעים ומוקסמים מאיתנו עם האופניים ומלאי ציוד רכיבה , כל מיני כיכרות מוסתרות בתוך עיר עתיקה עם מסעדות ובארים מלאי עם תיירים ישראלים וחו"ל , הריבוי של יעדי תיירות שחלפנו / ביקרנו והאוויר .... צלול כיין .קשה להעביר את התחושה המשכרת והמפתיעה של הטיול התוך ירושלים : עולם אחר מנותק מישראל .
תארו לעצמכם קבוצה גדולה של רוכבים עם אופני שטח  משוכללים מלאי ציוד וחלקם גם ממוגנים , רוכבים להנעתם במרכז רחובות מוקפים בתים בניית אבן , ילדים והולכי רגל לרוב דתיים ברקע  .משהו מיוחד.

יצאנו ממוצא , כאמור , טיפסנו לעיר דרך ליפתא ( כולל חנייה קצרה בעין ליפתא בו יענק'לה חנך לראשונה את בגד ים השקוף החדש שלו הישר מ-גוטקס       ).התברר שלרדת מהעיר בעבר היה אתגרי ומרגש ולעלות אליה די מייגע !!!

בתוך העיר נסענו בתוואים בערך מקבילים לדרך יפו / הנביאים עד שהגענו למגרש הרוסים / כיכר ספרה .לאחר קבלת תדרוך תיירותי מלא ממאסטרו רז המשכנו לעיר העתיקה שער שכם. בתוך הסמטאות המומים ושמחים , חלפנו על פני מספר חנויות / דוכני בייגלה ומאכלים אחרים והריחו נפלא ביקרנו ברובע הארמני וביהודי לרבות הקרדו וקטע שחשפו את יסודות החומה בתקופת בית ראשון ויצאנו מהעיר העתיקה.משם עקפנו את החומות לכיוון כנסיעת מריה מגדלנה וירדנו כמה מדרגות לקבר של אבשלום . לצערנו מה שירנו מדרגות ברכיבה נאלצנו לעלות  ברגל עם האופניים על כתף. באזור העיר המזרחית בסמוך למנהרה למעלה אדומים נסענו לכיוון עיר עתיקה תוך עריכת תצפיות וקבלת הסברים
אח"כ  חלפנו על בריכת הסולטאן ועלינו לאזור גן הפעמון .לאחר הפסקת קנית משקעות , המשכנו לכיוון בית הנשיא , מוזיאון האיסלם ,הכנסת , הר הרצל ועין כרם .משם ירדנו דרך מספר סינגלים רצופים בסימן ירידה שטרם רכבנו אליהם ושמאוד משכירים את סינגלים של טיול 7 המעינות  עד שהגנו לאזור "הדסה".שם רכבנו שני מקטעי סינגלים שרכבנו בעבר : הראשון לא אהוב אלי בגלל ריבוי המדרגות שיש לטפס והשני רצוף וכייף.לסיום קטע דהירה בדרכים לבנות וחמות למוצא ( למה דוהרים ??? כי חנינו ב- בלאקסטיר .......... )

רז : רקמת טיול מיחד במינו ,עם קטעים בהרים ובתוך העיר המיוחדת בישראל , ירושלים .טיול עם קטעים אתגרים וגם רגועים, תיירותיים .תיבלת גם את הטיול עם הסברים ,מה שהוסיף נפח ותוכן לטיול .וכדי שהכל יצא נפלא , מז"א בא קריר ונעים .

טיול מאוד מיוחד כדי לחגוג את יום הולדתך  !!!!תודה רבה ויום הולדת שמח מאסטרו  !!!!!

הטיול לא היה קשה , סה"כ רכבנו קרוב ל- 40  ק"מ , טיפסנו במצטבר עד כ- 850 מ' ( בפולר שלי : 765 מ' ) .

"תדלוק" לסיום        : ל רז +מאור+ענת+ארז+ארי , "בלאקסטיר מוצא " !!!!

דורון :

רז ו על טיול מהנה ומגוון במיוחד

הספקנו לראות הרבה יותר ירושלים מאשר בתיור רגיל, ובכיף של האופנים והחברה

הבחור הדתי שפגשנו טובל בליפתא אמר לי לפרידה ש "העולם שייך למי שקם מוקדם"
וכמו כל ששי בבקר (אם אני מצליח לקום ב-3) התחברתי לזה

הבחור הדתי האחר שהצטרף אלינו לכמה רחובות בצהלות שמחה ("יש לנו אורח") אמר שלא, שאנו האורחים שלו...)