Friday, October 30, 2009

סכינים סביב דימונה - ציון 10,000 הק"מ

תאריך :    30-10-2009

דימונה - מאגורות דימונה - הר מרבץ - הר ניצים -  סכין לנחל דימונה - נחל דימונה - עלייה לרכס אפעה - רכס אפעה - הר שרף - סכין יורד מהר שרף - נחל אפעה - מעלה גדוד - נחל אשלון - מעל נחל אשלון - מזבלה של דימונה - דימונה

נקודת יציאה : מתנ"ס דימונה (בצומת הכניסה הראשית נכנסים לדימונה , בכיכר השלישית פונים ימינה לרח' הנשיא ואחרי הכיכר הראשונה פנייה שמאלה לחנייה)

משתתפים:  10

אורך :  41 ק"מ

זמן :  6:00 שעות

רמת קושי : 3.0 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.7 (בינוני) (מתוך 5)

מפה

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

• זה היה טיול חגיגי - חצינו את הק"מ ה 10000 שאני מוביל בקבוצה (נכללים רק טיולי ימי ששי וחגים - לא סתם רכיבות אימון קצרות)
    התכנון המקורי לשבוע היה לבצע את מסלול ים אל ים בנוסח Northern Riders מאכזיב דרך נחל כזיב ת בית ג'אן , הר כפיר , מצפה הימים , חוקוק ונחל עמוד תחתון עד גינוסר
    בגלל מזג האוויר שהתברר שיהיה בסוף השבוע , הטיול נדחה ושונה לטיול לאיזור דימונה - טיול המדבר הראשון שלנו בחורף זה
    חלקו הראשון של הטיול התבסס על טיול שרכבנו לפני שנה : https://razg.blogspot.com/2009/02/blog-post.html
  • התחלנו ברכיבה מדימונה צפונה ברח' שעובר ב"שכונה לדוגמא"
    בנקודה 3 פנינו לדרך בחורשה שמטפסת לבריכות המים בנקודה 4
    המשכנו בטיפוס בדרך שנהיית פחות ברורה עד נקודה 5
    פה חתכנו לדרך טובה שעוברת על הרכס לכיוון הר מרבץ עליו יש אנטנה של הצבא , הדרך ממשיכה להר ניצים .
  • בנקודה 11 עזבנו את הדרך לסינגל (לא ברור בתחילתו אבל זורם) ואיתו המשכנו עד נקודה 12
    פה חצינו איזור שנחרש בעבר ע"י הבדואים ובגלל הגשם שירד ביום הקודם היה מהודק ונוח לרכיבה עד המשך הערוץ
    בנקודה 13 חברנו לדרך והמשכנו איתה עד נקודה 16 בה התחלנו לרדת על הסכין ללא שביל מוגדר לנחל דימונה
    רוב הירידה רכיבה , פה ושם עוצרים להליכה של מטרים בודדים ולקראת החלק התחתון של הסכין קטע יותר ארוך של 100-200 מ' הליכה
    בנקודה 21 הגענו אל ערוץ נחל דימונה
    בערוץ הנחל חציתי את הק"מ ה 10000 שהובלתי בקבוצה
  • מפה רכיבה קצרה בערוץ נחל דימונה ובנקודה 22 טיפוס ארוך ומתון אל רכס אפעה בדרך 4X4
    בנקודה 23 פנינו בשנה שעברה (
    https://razg.blogspot.com/2009/02/blog-post.html) להמשך רכיבה מערבה
    הפעם המשכנו עם הדרך לפסגת הר שרף (24) ומשם ירדנו בסכין יפה לנחל אפעה
    גם פה רוב הירידה רכיבה , בקטע האחרון באיזור נקודה 25 נאלצים ללכת כ 200 מ'
    בנקודה 27 חברנו לדרך שעוברת לאורך נחל אפעה בין מפעלי פריקלס לצומת רותם
  • רכבנו על הדרך עד נקודה 28 ושם פנינו לדרך אחרת
    ההמשך מנקודה 28 בדרך הישרה נראה חולי מדי
    הדרך שלקחנו היתה טובה ובנקודה 30 עזבנו אותה לטובת רכיבה בר בשטח שלא היתה בעייתית
    בנקודה 31 חתכנו חזרה לדרך בנקודה 32
  • בנקודה 33 בצומת הדרכים התחלנו לטפס את מעלה גדוד
    הוא רכיב , בתחילתו יש קטע עם שיפוע קשה שאילץ את רובנו ללכת אבל המשכו בשיפועים סבירים
    בנקודה 35 פנינו לערוצון וטיפסנו בו ברכיבה נחמדה עד נקודה 36
    פה היציאה מהערוצון (36) לא רכיבה ומצריכה טיפוס של כ 10 מ' בהליכה
    המשכנו מפה על דרך שעוברת בין הנקודות 36 ל 37 באיזור מאהלים בדואים
  • בנקודה 38 פנינו לדרך מסומנת בסימון שבילים אדום לנחל אשלון
    בנקודה 39 כבר אין דרך והמשכנו תחילה בערוץ בלונה פרק כייפי ואחר כך בגדה השמאלית של הערוץ על מדפי סלע
    הרכיבה כאן על מדפי הסלע כייפית ומצריכה ריכוז בגלל שיפועי הצד
    הרוב רכיב , פה ושם כמה מטרים של הובלת האופניים (תלוי ברוכב)
    בנקודה 42 טיפסנו מהערוץ דרך מצוק קטן אבל נוח לטיפוס אל הדרך שמעל הערוץ בנקודה 42
    מפה החלטנו להמשיך דרך המזבלה לדימונה
    הדרך במזבלה טובה ומנקודה 47 הופכת סלולה ומובילה לדימונה
  • זהו מסלול משובח ולא קשה באיזור מטוייל מעט שהוא לא שמורת טבע ונותן טעימה של מה שטיול מדבר יכול לתת