Friday, December 04, 2009

ממעלה אדומים לאלמוג

תאריך :  4-12-2009

מעלה אדומים - כביש גישה לקידר - רגם רחיף - נחל אוג - דרך הסוכר - נבי מוסא - אלמוג

נקודת יציאה : חנייה של מכללת מעלה אדומים
הוראות נסיעה מהמרכז- ממשיכים בכביש החדש (כביש מס' 1) בכניסה לירושלים למעלה אדומים עד
שמגיעים למחלף מעלה אדומים,שם פונים ימינה לכניסה הדרומית של העיר.
נפגש בכיכר השלישית לאחר הכניסה בחניון מכללת מעלה אדומים(אם סגור אז נמשיך בהמשך הרחוב לרחבת בנין העירייה) ראו מפה מצורפת.

מוביל : מאור

משתתפים:  12

אורך :  32 ק"מ

גובה מצטבר : 487 מ'

זמן :  4:31 שעות

רמת קושי : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.4 (בינוני) (מתוך 5)

מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

הערות :

זהו טיול שפרסם דורי גליניק לפני מספר שבועות בפורום טיולי אופניים בתפוז ובמאמר : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forum=703&a=99744&c=6084&sc=621&ssc=0

על סמך טיול זה בוצע הטיול הבא בהובלת מאור .

תאור מאת מאור :

פירוט המסלול: (תיאור ע"י דורי) סימונים שלי סומנו באדום

נק' 1-
התחלת המסלול בחנייה המועדפת עליכם (אנחנו חנינו בחניון בית העיריה) ורוכבים לכיוון היציאה הראשית מהעיר תוך התרשמות מהטיפוח הסביבתי שיכול לשמש השראה לכל ראש עיר או מזכיר ישוב.

נק' 2-
בכיכר הראשית שבכניסה לעיר פונים שמאלה ומייד שוב שמאלה עם הכביש היורד לכיוון קדר החדשה. הכביש לא מופיע במפות סימון השבילים ולכן עלול לבלבל מעט.

נק' 3-
לאחר שני פיתולים בכביש במגמת ירידה תוך תחושה של איבוד גובה לשווא (אל תדאגו, מייד תטפסו את הגובה הזה בחזרה), חפשו משמאל לכביש, מעבר לגדר ההפרדה, משטח כורכר קטן ושטוח - שם עליכם לעצור ולדלג מעל הגדר. מייד תראו סינגל שמתחיל לטפס לעבר השלוחה (הלא מיושבת) משמאל.

נק' 4-
הדרך הנכונה היא לשאוף לראש הכיפה שמולכם ולא להתפתות להקיף אותה מהצד תוך שמירת קו גובה.
את חלק מהעליה לראש הכיפה תאלצו ללכת ברגל ולדחוף את האופניים הליכה של כ-100 מ', אך תוך זמן קצר תמצאו את הסינגל שממשיך לטפס מעלה.

משמאלכם "ואדי אבו צונה" אשר מעברו השני השכונה הדרומית של מעלה אדומים ומימינכם "ואדי אבו הינדי" בו הולכת ומתפתחת בקצב מדאיג "שכונה" ארעית של חמולה בדואית.

נק'5+6-
זורמים עם הסינגל לכיוון נ.ג 461 ו 384 , אשר מעט אחריו יש לחפש שלוחה משמאל שהירידה בה מנק' 5 מובילה אתכם אל באר פעילה נ.צ 181920- 130600 (אין שביל ברור לכיוון הבאר).(נק' 6)
מהבאר ממשיכים במגמת ירידה, כל אחד בדרכו שלו חוברים אל הדאבל שממול.

נק' 7+8-
על הדאבל כקילומטר טיפוס. לצידו משהו שנראה כמו הכנה לגדר ההפרדה. עוזבים את הדאבל הראשי בירידה לכיוון "ואדי א-דככין". (נק' 8)

נק' 9-
עדיין בדאבל בירידה עצבנית וחציית ה"א-דככין" ליד מפל מרשים נ.צ 182345 - 129370.

נק' 10-
המשך טיפוס בדאבל – בפעם האחרונה שנסענו שם ראינו סינגל שנמצא גבוה ומתחיל באוכף על רכס "זהרת אל-הוא" וקבענו שננסה אותו מתישהוא נ.צ 183460 - 128800.
החלטנו לנסות אותו הפעם דבר שמחייב טיפוס רגלי קצר (לחובבי הז'אנר) אפשר לקצר עוד יותר את הטיפוס הרגלי ע"י רכיבה בקו גובה כ 10 מ' גובה בלבד מתחילת הטיפוס וחבירה לסינגל רכיב לגמרי אשר נע על קו גובה וחוסך את התפירות על הדאבל שלמטה.

נק' 11+12-

מצומת הדרכים שממזרח ל"זהרת אל-הוא" נפגשים עם סינגל נ.צ 183930 – 128640 מהנה במיוחד שזורם לכיוון 406 , 358, 330 , ול"ג'בל מכלך" (243). שימו לב לא להתפתות להמשיך בסינגל היורד מזרחה. לאחר שנהנים מהנוף מקיפים את הג'בל מימין ומתחילים  לרדת בסינגל מטריף נ.צ 186160 – 130550 עד למפגש עם באר יפה(נק' 12) ופעילה אשר לא מופיעה במפה ונמצאת במפגש עם הואדי שזורם דרומית לנ.ג 205 נ.צ 185110 - 130719.

נק' 13-
לאחר מנוחה להרגעת שרירי הפנים מהחיוך שמרוח לכולם על הפרצוף ממשיכים עוד 300 מטר בהמשך הסינגל אשר מוריד אתכם בחזרה ל"א-דככין".

נק' 14-
מתפתלים ב"א-דככין" בכיוון כללי צפונה תוך כדי משחקים עם נאקבים מימין ומשמאל עד למפגש עם "ביר אל-מלקי" נ.צ 185650 - 132470. (נק' 14)

נק' 15-
עוזבים את הדככין ב"ביר אל-מלקי" בסינגל שמתחיל במגמת טיפוס, חוצה את הירוק שמוביל לאוג נ.צ 186380 – 132780 וממשיך במגמת טיפוס בשיפוע מתון עד בינוני לכיוון "רס אל-משהד" נ.צ 187900 - 132690.

נק' 16-
ב"רס אל-משהד" עוצרים להתרעננות לקראת הירידה המטורפת של דרך הסוכר עד ל"נבי מוסא".

נק' 17-
מ"נבי מוסא" קיים סינגל זורם בתוך הואדי במגמת ירידה עד לצומת אלמוג.
הרבה רוכבים לא מכירים את החלופה הזאת על פני טיפוס דרך בית הקברות לכיוון "דרב א-רגב" ו"תל מחלחל". הסינגל והואדי מתחילים משמאל (צפונית) לנבי מוסא ותפגשו אותו מייד לאחר שתעברו את המגרש החולי שצמוד לכביש נ.צ 190880 - 132760.
הסינגל זורם, מהיר וכיפי ולא ניתן כמעט לטעות בו בדרך עד לאזור תחנת הדלק בצומת אלמוג.