Friday, January 22, 2010

הר צבאים , נחל אדמון ונחל פרס

תאריך :  22-1-2010

מפעלי פריקלס - חציית כביש "דימונה-ערד" - בקעת צבאים - ליד הר צבאים - נחל אדמון - חצייה מתחת למסוע - נחל פרס - גבי פרס - מעלה פרס -צומת הערבה

נקודת יציאה : מפעלי פריקלס במישור רותם ליד צומת צפית (בצומת צפית פונים שמאלה (צפונה) , בפנייה ראשונה שמאלה (מערבה) ובפנייה הראשונה שמאלה (דרומה) עד השער , מימין לשער רחבת חנייה גדולה)

מוביל : אמנון ומאור

משתתפים:  10

אורך :  28 ק"מ

זמן :  5:16 שעות

רמת קושי : 2.2 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.7 (בינוני עד קשה) (מתוך 5)

מפה

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

תיאור:

-הצעתי לאמנון שטייל בעבר ברגל ובאופניים ורסיות שונות של נחל פרס להוציא טיול שחלקו הראשון

לפי התיאור שלו בתפוז

בטיול הזה הוא נכנס לחשיכה ולא בצע את ירידת נחל פרס,והיתה זו הזדמנות בשבילו "להשלים".

אני הכנתי קובץ לgps  ול NOKIA עם מפות למסלול המשוער וקיווינו למס' משתתפים/כלי רכב מתאים

בכדי לבצע הקפצת רכבים לצומת הערבה  וממנה בסוף הרכיבה.

להפתעתנו הגיעו 10 רוכבים ו4 כלי רכב ,ולאחר הקפצת כלי הרכב שנינו הובלנו את הקבוצה למסלול

שמרביתו דרכי גמלים,ואדיות דורה דורה ושבילי הולכי רגל.

-התחלנו בחניון הכניסה למפעלי פריקלס ליד השומר ופנינו לעבר הכביש הראשי  של מפעלי מישור רותם,חצינו את הכביש(3) לדרך העפר בינות לתילי המחצבים העצומים ובריכות הקירור/שקיעה

טפסנו עד ל2/3 משיא גובה התל ופנינו לשביל עפר שמתפצל מימין(4)עוד טפוס קצר ומפסגת התל

גלשנו למטה בשיפוע די תלול לבקעה עם תעלות ניקוז ,פנינו ימינה לגדר (5) בכדי להפטר מהנוף התעשייתי הלא סמפטי וטפסנו קצר בסמוך  לגדר עד לצומת נאקבים(6),הנאקב ממולנו נראה לא רכיב

בחלקו ולכן פנינו ימינה לנאקב שנראה ידידותי יותר  שהוכיח את עצמו (נאקב יפה וארוך כבר בתחילת הטיול איזה כיף)מעל ל3ק"מ של נאקב נופי מעולה וזורם עד לסמ"ש ירוק(8).

-עליה נאה בסמ"ש ירוק עד להר צבאים(10),אני לא טיפסתי את ההר עצמו וזאת מכיוון שבזבזתי את זמני במרדף שווא אחר רוכב שחשבתי שהוא מהקבוצה שפנה ב(9) שמאלה במקום ימינה,עד שהדבקתי אותו נתברר לי שהוא זנב של קבוצה אחרת שרכבה לכוון נחל גמלים . .,טיפסתי חזרה(9x) לקבוצה שחיכתה לי ב(10) לאחר שכבר ביקרו בתצפית הר צבאים  והמשכנו בשביל רחב שאינו מסומן במפה עד לסמ"ש כחול(11) בירידה נהדרת והמשך בסמ"ש שהופך לשביל הולכי רגל עולה יורד עד (13) .

-כאן(13) עזבנו את הכחול והתחלנו לטפס על השלוחה בכוונה לרכוב עליה ,אולם באמצע הטיפוס נמשכתי לנאקב יפהפה שהחל לרדת במתינות ביובל של נחל אדמון והובלתי את הקבוצה למלכודת דבש

ניסיתי "לצאת" מהמלכודת  בטיפוס רגלי קצר מנק' 14 לנק' 15 ושוב עלינו על נאקב זורם עד לנק' 16

פה הרמנו את האופניים על הכתף כ-20 מ' בכדי לעקוף עקול עם כמה מפלים קטנים.

-בנאקב הנופי הזה ותוך כדי מבט כללי למורד נחל אדמון החלטתי שהמסלול היום  יעבור דרך ערוץ

הנחל וויהי מה ולא על השלוחה העליונה כפי שתוכנן,בנק' 17 ערכנו דיון,ויכוח קצר ,פתיחת מפות ,עיון במפה בNOKIA וההימור שלי נתקבל-ממשיכים בתוך ערוץ נחל אדמון ובנאקבים שלצידיו.

מיד ירדנו בנאקב תלול שהפך גם לטכני ויפה עד לנחל שהיו בו גבים מלאי מים ומרזבי אבן לרוב בגוון אדמדם(כנראה מכאן שמו),בקטע הזה 4 ק"מ בו אבדנו 170 מ' גבה אנכי בירידה ברכיבה לעתים טכנית ולעתים בהליכה שעם כל העצירות,הצילומים ודילוג על הגבים המלאים לקח לנו  כ-50 דק'  ולרוכבים בקבוצה הטובים ממני טכנית שגם לא עצרו לצילומים לקח כמחצית הזמן.

-בנק' 18 מסתיים לו ערוץ נחל אדמון הפראי ושמעלינו גשרון המסוע מהמפעלים רכבנו בערוץ

עד לדרך רחבה (19) בה עלינו ימינה בטיפוס קשה מאוד שבסוף העליה קבלתי שוב את תוצאת

הבדיקה הארגונומית שלי לבדיקת הדופק המכסימליJ .

-בנק' 20 הורדנו דופק בצומת השבילים ופנינו שמאלה שוב עם שתי עליות נאות עד שנתקבלנו

בסמ"ש שחור בנק' (21).לפנינו נתגלה נוף ערוץ נחל פרס עד לים המלח .ההמשך דרומה בשביל

היה ברור אולם הבחנו בנאקב"על הסכין" שחוצה את הערוץ ואת המפל שם ורכבנו עליו עד

לשביל דרומה(22).

-פה(23) פתחתי מבערים בשביל המחורץ ובאחד החריצים החליק הגלגל הקדמי ומצאתי עצמי באדמה,

למזלי נחבלתי קלות בלבד וכל מה שכאב בהמשך היה אגודל ימין שנכון לכתיבת שורות אלה(שבת) המצב הולך ומשתפר.

-ירדנו בשביל הרחב עם הערוץ עד להתחברות עד סמ"ש ירוק(24) ומפה על הסמ"ש שהינו שביל הולכי רגל בעצם עד לצומת הערבה-סיום המסלול.עצרנו כמובן בדרך בגבי פרס המדהימים(25) ורכבנו על המצוקים בנחל ששיא היופי לדעתי הינו בקטע העובר בנק' 26.

טיול מדבר מהנה,פראי,מעניין ואתגרי טכנית שלאחר שיטפון הוא מיוחד מאוד.