Friday, June 11, 2010

ירושלים 2010

תאריך :    11-6-2010

מוצא - מעלה רומאים - ירושלים - גשר המיתרים - רח' הנביאים - מגרש הרוסים - עיריית ירושליים - שער יפו - קישלה - רח' סנט ג'יימס -הרובע הארמני - הרובע היהודי - הקרדו - בית כנסת הרמב"ן - ליד הכותל - שער ציון - הר ציון - ליד בריכות הסולטן - כנסיית סנט ג'ון - אבו טור - תלפיות - טיילת ארמון הנציב - תלפיות מזרח - רמת רחל - מוצב הפעמון - כביש "ירושלים-חברון" - גילה - קניון מלחה - גן החיות התנ"כי - עין לבן - אורה - הכביש לעין כרם - סינגל האכסנייה - השביל הרומאי - עין כרם - עמק התמנים - סינגל התימנים - נחל רבידה - סכר מאגר בית זית - מוצא

נקודת יציאה : חנייה של מסעדת בלק סטיר לשעבר במוצא (בכביש 1 כשנוסעים לירושלים פונים למוצא תחתית ומיד ימינה לחנייה)

משתתפים:  18

אורך :  45 ק"מ

זמן :  6:30 שעות

מפה

מפה בפורמט PDF

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GoogleEarth

• הטיול הזה משלים את הטיול בירושלים משנה שעברה : https://razg.blogspot.com/2009/08/blog-post.html
    בשנה שעברה רכבנו בחלק המרכזי והצפוני של ירושלים .
    השנה רכבנו בחלק המרכזי והדרומי של העיר
    כמו בפעם הקודמת הטיול כלל הכל : עליות קשות , ירידות משובחות , סינגלים , דרכי 4X4 והרבה אורבן בעיר מודרנית , בסימטאות מלפני מאות ואלפי שנים ובסמטאות מלפני 150 שנה
  • התחלנו במוצא (1) ופנינו ימינה לכביש שנכנס בנקודה 2 לרח' בין הבתים ואיתו יצאנו מהיישוב בנקודה 3 לדרך עפר שמטפסת בוואדי עם פסולת בניין (מעלה רומאים)
    טיפסנו בו עד חיבורו לכביש מתפתל בנקודה 4
    מכאן בכביש/דרך הסלול והמתפתל עד כניסה לרחובות ירושלים בנקודה 5
  • בירושלים המשכנו לצומת הכניסה ליד התחנה המרכזית
    טיפסנו על גשר המיתרים (נקודות 7-8) ומשם לאיזור רח' הנביאים , מגרש הרוסים (10) ואיזור העירייה רווי מדרגות ושעשועים לאופניים (11)
    בנקודה 12 נכנסנו לעיר העתיקה דרך שער יפו ופנינו לכיוון הקישלה ובנקודה 13 פנינו לרח' סנט ג'יימס והרובע הארמני
    בהמשך עברנו ליד בית הכנסת הרמב"ן המשופץ והמשכנו עד ליד הכותל (14) (מדרגות .....)
    חזרנו וטיפסנו בכביש המקביל לחומה ויצאנו מהעיר העתיקה בשער ציון (15)
  • מכאן המשכנו לסיבוב נחמד בסמטאות הר ציון , חלקן מקורות ויצאנו לשטח לא בנוי בחלקו הדרומי (16)
    מכאן חברנו תוך מעבר מדרגות לשביל היורד לבריכות הסולטן (18)
  • טיפסנו בכביש העולה ליד הסינמטק והמשכנו לחלק המערבי של אבו טור (19-20)
    מכאן לתלפיות ולטיילת ארמון הנציב שנכנסנו אליה בנקודה 21 ורכבנו בה עד הקצה בנקודה 22
  • מפה המשכנו לתלפיות מזרח ובנקודה 24 ירדנו בדרך שעוברת באיזור בבנייה לוואדי שמתחת לצור באחר
    מנקודה 25 עד 26 רכבנו בדרך ומ 26 פנינו לסינגל גמלים (הגמלים היו שם אפילו) שמטפס עד לשער בגדר ליד הכביש העולה לכיוון רמת רחל בנקודה 27
    מכאן טיפוס על המדרכה עד הפנייה לרמת רחל 28
    פנינו לכיוון אנדרטאות מוצב הפעמון (29)
  • מכאן המשכנו במדרכות עד הפנייה לגילה מכביש "ירושלים-חברון" (31)
    את גילה עזבנו דרך גן המשחקים בנקודה 32
    מומלץ להמשיך לוואדי הבא (ממערב 32A) ורק שם לרדת בדרכים טובות יותר
    אנחנו ירדנו בוואדי ובין נקודה 33 ו 34 יש סינגל נחמד
    בהמשך הירידה לא ברורה ועברנו מצד לצד במטע הזיתים בין דרכים לסינגלים לאין דרך
    מנקודה 35 עלינו על דרך טובה שהוציאה אותנו לכביש שהולך לעין יעל בנקודה (36)
  • פנינו ימינה תוך חציית המסילה ואז בכביש מקניון מלחה לכיוון גן החיות (38)
    בגן החיות מילינו מים והמשכנו בדרך שמשולטת עכשיו גם כשביל אופניים "ירושלים-ת"א"
    בנקודה 39 פונים לדרך שמטפסת לעין לבן (40)
    בעין לבן חלקנו (כולל אותי) שחו והממהרים המשיכו
    בכוחות מחודשים אחרי השחייה טיפסנו לכביש לאורה בנקודה 41
  • מכאן רכבנו על הכביש לכיוון ירושלים
    בנקודה 42 פנינו לירידה לעין כרם ובנקודה 43 בעיקול החד בכביש ירדנו לסינגל "האכסנייה"
    זהו סינגל שמתחיל מתון ואחר כך תלול והמשכו "הדרך הרומאית" מתון (סופו בנודה 44)
    המשכנו איתו עד ליד עין מרים בעין כרם
  • מכאן רכבנו דרך עין כרם ובכביש לכיוון צומת כרם
    בנקודה 46 פנינו ל"עמק התימנים" שממנו ממשיכה דרך שהופכת סינגל קל על קו גובה בין נקודה 47 ל 48
    המשכנו והתחברנו עם הדרך לנחל רבידה (49) והלאה ליד מאגר בית זית (50) בדרך טובה עד מוצא