Friday, September 17, 2010

ערב יום כיפור בסינגל כפר אוריה

תאריך :    17-9-2010

"על דרך בורמה" - עין מסילה - ליד מסילת ציון - מצפה אשתאול - כביש "צומת שמשון-צומת נחשון" - דרך הפסלים - סינגל צרעה - מצפה צרעה - קבר שמשון - סינגל כפר אוריה - נחל הראל - ליד צלפון - כביש "צומת נחשון-צומת שמשון"  - תחנת דלק צומת נחשון - מצפה הראל - דרך בורמה - עינות סוסים - הסרפנטינות - עין מסילה - "על דרך בורמה"

נקודת יציאה : "על דרך בורמה" (כ 100 מ' מצפון לתחנת דלק מסילת ציון על כביש 38)

משתתפים: 17

אורך :  40 ק"מ

זמן :  4:36 שעות

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• במזג אוויר נהדר עם עננים במשך רוב הרכיבה וטמפרטורות ולחות סבירות יצאנו לרכיבה בערב יום כיפור
    גם אם היה חם יותר , חלק מהמסלול מוצל

• יצאנו מ"על דרך בורמה" (1) ובנקודה 2 חלפנו על פני עין מסילה שנמצא מצפון לדרך ולא מדרום כמו במפה
    זוהי בריכה קטנה שנראית מתאימה לשכשוך
    המשכנו בדרכי 4X4 טובות עד החניון בנקודה 6
    פה השתעשענו קצת במדרגות והמשכנו בדהירה למטה לכביש "צומת שמשון-צומת נחשון" (8)
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך מקבילה לכביש מדרום לנקודה 9 ואז בדרך הפסלים
    בנקודה 10 אחרי שעוברים מגרש כדורסל מימין נכנסים לדרך שהופכת סינגל
    לא לטעות כמונו ולהתפתות לסינגל ללא מוצא שהכניסה אליו אחרי כ 20 מ' אלא להמשיך בדרך כ 100 מ' ואז היא הופכת סינגל
    זהו סינגל חמוד וקל יחסית שחלקו מוזכר בטיול זה : (המסלול נראה גם במפה כאן) https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/harel-1
    הפעם המשכנו עם הסינגל מנקודה 11 לפני הדרך עד נקודה 12
    פה מגיעים לרחבה גדולה והמשכנו בסינגל לא ברור בחורשה עד הדרך בנקודה 13
    פה טיפסנו בין נקודות 14 ל 15 בדרך סלולה עד מצפה צרעה (15)
    מכאן המשכנו לתל צרעה שעליו קבר שמשון ומנוח בנקודה 17
  • ירדנו מהתל בסינגל קצר בצידו הצפוני
    בנקודה 18 טיפסנו בסינגל לא רכיב בעליה כ 70 מ' ואז הוא מתיישר ויורד לדרך בנקודה 19
    חזרנו לדרך בנקודה 20 והמשכנו בדרכי 4X4 עד נקודה 21 מעל סינגל כפר אוריה שם יש חניון קטן
  • סינגל "כפר אוריה" הוא כרגיל הדובדבן של הטיול
    זהו סינגל ארוך יחסית (כ 3 ק"מ)
    ההתחלה קשה צריך לרדת בשיפוע תלול עד חיבור לסינגל (ניתן גם לטפס אליו כמו ב : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/toscana1 )
    בנקודה 22 יש קטע שפשוט צריך למצוא לעצמך ירידה בינות הסלעים ואז חוברים לדרך
    בהמשך שוב נמשך הסינגל עד סופו בדרך שיורדת בתלילות (23)
    מכאן ממשיכים בדהירה כייפית בדרך שמקבילה לערוץ ובנקודה 24 פנינו וטיפסנו צפונה
    המשכנו עם דרכי שדות ליד צלפון (26) והלאה עד כביש "צומת נחשון-צומת שמשון" (27)
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרכי 4X4 עד מצפה הראל (32)
    מכאן בדרך בורמה דרך עינות סוסין (33) וטיפוס לסרפנטינות של דרך בורמה (35A)