Friday, October 22, 2010

סיבוב ארוך בדרך ל IMBA

תאריך :   22-10-2010

צומת אשתאול - דרך נוף דרומית ביער הקדושים - כביש כניסה לקרית יערים - צובה - מבצר צובה - כביש "מבשרת-עין כרם" - צומת סטף - סינגל השומרות - נחל שורק - עין חנדק - אבן ספיר - סינגל המעיינות - חרבת סעדים - סינגל אימבה - נחל רפאים - נחל שורק - מחצבת הרטוב - כביש 38 - צומת אשתאול

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול מדרום לצומת אשתאול

משתתפים: 13

אורך :  55 ק"מ

זמן :  6:48 שעות

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• עקב השיפור במזג האוויר תיכננתי מסלול ארוך בהרי ירושלים
    הכוונה היתה לשלב עלייה טובה וארוכה עם סינגל בסטף ואחר כך סינגל המעיינות וסינגל IMBA ולסיים בירידה ארוכה
    סה"כ טיול מוצלח ומהנה מאד , החלק הבעייתי שאין לו פתרון אידיאלי הוא הירידה בסטף והעלייה לאבן ספיר (יש אופציות 4X4 שונות אבל מאלצות וויתור כל קטעים מאתגרים)

• בתחנת הדלק (1) בחלקה הדרומי ישהרבה מקום לחנייה
    אם זאת לבאים מצפון אין פנייה מכביש 38 ולכן צריך להמשיך לכיוון צומת שמשון ולהסתובב חזרה
    לכן כדאי להתחיל מאחת הרחבות באיזור צומת שמשון
    התחלנו ברכיבה על הכביש עד הכניסה לדרך הנוף הדרומית (סימון אדום) של יער הקדושים בנקודה 3
    מכאן מתחיל טיפוס ארוך אך מתון יחסית שהביא אותנו תוך כשעה ורבע עד צובה

בנקודה 4 אחרי שעוברים במעין קשת מלאכותית פונים ימינה לסימון כחול בטיפוס במספר סרפנטינות עד שהדרך שוב מתמתנת
    בנקודה 5 יש כניסה לדרך מהכביש המטפס לרמת רזיאל
    העלייה מסתיימת בנקודה 6 מול תחנת אוטובוס על כביש הגישה לגבעת יערים
  • פה פנינו שמאלה בכביש ובנקודה 7 נכנסנו לדרך בין כרמים ואחר כך הדרך שמטפסת מעין לימון עד לכניסה לצובה (8)
  • חצינו את קיבוץ צובה ויצאנו ממנו בנקודה 9
    בנקודה 10 ניתן לעלות לשרידי המבצר של צובה
    בנקודה 11 חלקנו ירד דרך עין צובה (12) ובדרך משם לכיכר הסטף (14)
    השאר המשיכו בכביש המשובש עד המחצבה בנקודה 13 ואז בירידה בכביש עד הכיכר בצומת הסטף (14)
    בחניון הסטף העליון (15) מילאנו מים
  • ירדנו חזרה אל ליד הכיכר ובנקודה 16 על הכביש שיורד לסטף ירדנו לסינגל בסימון שחור
    בנקודה 17 פנינו לסינגל בסימון אדום (סינגל השומרות) ואיתו המשכנו עד ששוב חברנו לשחור בנקודה 17A בדבל שיורד לערוץ בנקודה 18
    הסינגל טכני עם הרבה מדרגות ויש בו קטעים לא רכיבים
    מצד שני יש בו כמה קטעים מאד יפים בסינגל על קו גובה ומעל תהום וקטע נהדר על מדף סלע עם נוף נהדר
    המשכנו בדרך בנחל שורק בסימון שביל ישראל עד לכביש בנקודה 19
    השביל עובר מתחת לכביש
  • מכאן טיפסנו בדרך בשביל שרובו לא רכיב עד עין חנדק (20)
    האלטרנטיבה שמטפסת לאבן ספיר לא היתה ברורה
    כנראה שהאפשרות הנוחה ביותר (למי שלא רוצה ללכת ברגל ) היא לרכב על הכביש ולהתחיל בטיפוס להדסה ואז להכנס לדרך לעין חנדק
    מעין חנדק טיפסנו בשביל לאבן ספיר ובנקודה 21 מיד אחרי השער של אבן ספיר עלינו על סינגל שתחילתו רכיבה והמשכו טיפוס רגלי עד הדרך בנקודה 22
    פה רכבנו שמאלה בדרך עד נקודה 23 ושוב טיפוס רגלי עד מפגש עם סינגל המעיינות בנקודה 24
    גם כאן ניתן לוותר על הטיפוס הרגלי ברכיבה על הכביש מאבן ספיר לכיוון הדסה וכניסה לדרך שתתחבר לדרך המעיינות (ראה בטיול :
  • המשכנו ברכיבה כייפית בסינגל המעיינות עד חרבת סעדים (25) והלאה בדרך לסינגל IMBA