Friday, December 31, 2010

על רכסי הכורכר בין אולגה לנתניה

תאריך :    31-12-2010

אם הדרך - מחלף ינאי - נחל אלכסנדר - חרבת סמרה - ליד כביש החוף - יער חדרה - גשר הולכי הרגל מעל כביש החוף בגבעת אולגה - גבעת אולגה - סינגל מכמורת - תל גדור - מכמורת - שפך נחל אלכסנדר - חוף בית ינאי - סינגל בית ינאי - בית ינאי - גשר הולכי רגל מעל כביש החוף בבית חרות - בית חרות - סינגל ביתן אהרון - מחלף חבצלת - חבצלת השרון - סינגל חבצלת - טיילת נתניה - גשר השלום מעל כביש החוף - פרק האופניים של נתניה - שכונת נווה איתמר - מקביל למסילת הברזל - גשר מעל המסילה ליד גשר הצבים - כפר ויתקין - אם הדרך

נקודת יציאה : תחנת דלק פז (הפזנון) ליד קניון אם הדרך מול ארומה

אורך :  55 ק"מ

גובה מצטבר : 203 מ

זמן :  4:55 שעות

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

הערות :
  • בגלל מזג האוויר הלא ברור שהיה צפוי החלטתי לרכב באיזור שמתאים לרכיבה בכל מזג אוויר בתקופת החורף - רכסי הכורכר
  • יצאנו מאם הדרך (1) בסינגלון שמתחבר מתחנת הדלק למחלף ינאי (2)
    משם על הכביש לכיוון מכמורת
    בנקודה 4 ירדנו מהכביש אל הדרך שוברת מתחת לגשר מעל נחל אלכסנדר בכביש החוף (5)
    המשכנו בדרך לאורך נחל אלכסנדר וטיפסנו לחרבת סמרה בנקודה 6
    מכאן ירדנו והמשכנו בדרכים עד לחניון הקטן בנקודה 10
    פה התחברנו לדרך מקבילה לכביש החוף ובנקודה 11 ירדנו במהירות לכיוון הדרך שליד המסילה (12)
    הקטע הבא מאד חולי לאורך כ 200 מ' וממשיכים עם הדרך שמקבילה למסילה עד נקודה 13
    פה פנינו ללא שביל לכיוון גשר הולכי הרגל שמעל כביש החוף בנקודה 14
  • חצינו מעל כביש החוף והמשכנו דרך גבעת אולגה לחציית הכביש ליד הים בנקודה 17 ותחילת סינגל מכמורת בנקודה 18
    למרות הגשם שהיה לפני 3 שבועות החול היה מעצבן לפעמים
    הזמן הטוב ביותר לרכב ברכסי הכורכר הוא בגשם או מיד אחריו
    עם זאת נופי הים מהרכס כרגיל נהדרים
    בנקודה 20 בסוף הסינגל ליד מכמורת ירדנו לכיוון החוף
    בגלל שהים היה גלי והיה קשה לרכב חזרנו לדרך ליד החוף בנקודה 21
    המשכנו במקביל לכביש עד לחניון השפך של נחל אלכסנדר בנקודה 22
  • פה פנינו לכיוון השפך וחצינו את רצועת החול שבשפך (23) כמעט בלי להרטב
    בנקודה 24 חברנו למדרכה בחוף בית ינאי וטיפסנו לסינגל שעובר בין הבתים המערביים בבית ינאי לקצה מצוק הכורכר
    בנקודה 25 התחברנו לכבישי מושב בית ינאי וחצינו בגשר הולכי הרגל מעל כביש החוף בנקודה 27
  • פה נכנסנו בנקודה 28 לכיוון ההרחבה של מושב בית חרות
    בנקודה 30 יצאנו לדרך ובנקודה 32 חוצים את כביש "ביתן אהרון-כפר ויתקין"
    המשכנו בדרך מעבר לכביש ליד בית קברות של אחד המושבים ובנקודה 33 הגענו לתחתית סינגל ביתן אהרון
    רכבנו בסינגל עד "הבית הגדול" (34)
    מכאן ירדנו לכביש והמשכנו לכיוון הגשר שעובר מעל כביש החוף במחלף חבצלת (37)
  • בנקודה 38 נכנסו לדרכים די חוליות ונכנסנו למושב חבצלת השרון ליד שער צהוב בנקודה 39
    המשכנו דרך רחובות המושב ובנקודה 40 נכנסנו לסינגל רכס הכורכר של חבצלת השרון
    גם פה היה חולי מהמצופה
    בנקודה 42 חוברים לכביש ואחרי כ 100 מ' שוב חוזרים לסינגל פחות חולי הפעם לאורך הרכס עד חיבור לטיילת של נתניה
    רכבנו לאורך הטיילת עם אלמטים של אורבן (מדרגות) עד נקודה 43 ליד השירותים הציבוריים