Friday, January 21, 2011

נחל מחניים

תאריך :    21-1-2011

ראש פינה - חצור הגלילית - קבר חוני המעגל - עמוקה - כביש "ביריה-צומת מחניים" - ליד כביש "ראש פינה-קרית שמונה" - נחל מחניים - גדות - צומת גדות - אנדרטת אסון המסוקים - ליד גשר בנות יעקב - ירדן הררי - בית קברות של טובא זנגריה - כביש "כפר הנשיא-ראש פינה" - ראש פינה

נקודת יציאה : איזור המרכז המסחרי בראש פינה ליד מסעדת מקרוני וגריל

אורך :  38 ק"מ

גובה מצטבר : 991 מ

זמן :  4:42 שעות

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• יצאנו למסלול דומה למסלול שרכבנו לפני שנתיים https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/machanaim
    מסלול כייפי שכולל עליות בריאות קצת סינגלים והרבה ירידות מהירות ויותר מהכל הרבה ירוק ונופים נהדרים של הגליל העליון , עמק החולה , הגולן והחרמון
  • התחלנו ברכיבה מהמרכז המסחרי בצומת הכניסה לראש פינה (1)
    ההתחלה בטיפוס בשיפוע תלול ברח' הראשי של ראש פינה עד לקצהו
    נבנתה בקצהו (3) מרפסת תצפית לזכר נמרוד שגב ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה
    פה פנינו לדרך לכיוון חצור הגלילית שבנקודה 5 מתחברים לרחובותיה
  • ממשיכים לכיוון בית הקברות (6)
    בין הנקודות 6 ו 7 אין דרך מסודרת וצריך לעבור גדר (לא קשה במיוחד)
    הפעם טיפסנו בנקודה 6 לבית הקברות ובקצהו חצינו גדר וירדנו לדרך אחריה ואיתה הגענו לנקודה 7
    בנקודה 7 מתחברים לדרך ישנה עשוייה אבנים בסימון שבילים כחול
    מטפסים איתה עד נקודה 8
    פה הדרך נסללה ומטפסים בשיפוע קשה ופיתולים עד צומת דרכים בנקודה 9
    מכאן המשך בדרך לבנה עד צומת הכניסה לעמוקה מכביש "ביריה-חצור הגלילית" (10)
  • מכאן דהרנו בכביש עד העיקול בנקודה 11
    פה ירדנו בסינגלים ודבלים בשיפעים כייפיים עד הדרך בנחל חסף בנקודה 12
    מכאן שוב דהירה מהירה במורד הדרך עם נופים ירוקים סביב עד ליד כביש "ראש פינה-קרית שמונה" בנקודה 13
  • המשכנו בדרך הטובה שמקבילה לכביש ובנקודה 14 חצינו מתחת לכביש במעבר הקיים שם והמשכנו בדרך המקבילה לכביש מצידו המזרחי
    בנקודה 15 פנינו לדרך שהובילה אותנו לדרך שבערוץ נחל מחניים בנקודה 16
  • פה מתחילה ירידה מתונה וזורמת במורד נחל מחניים
    שוב , סביב הכל ירוק , מזג האוויר היה נעים והראות נהדרת (ראו בתמונות)
    בחניון הקטן ליד קבר שיח אבו רישה (17) יש פינת חמד עם מדרגות לתצפית
    חלק השתעשעו בירידה בנדרגות (ראו תמונות)
    מכאן המשכנו לאורך נחל מחניים שנפתח לעמק החולה ובנקודה 18 עזבנו אותו
  • פנינו בנקודה 18 לכיוון קיבוץ גדות ונכנסנו אליו מהשער האחורי שהיה פתוח בנקודה 19
    חצינו את הקיבוץ ובנקודה 20 יצאנו מהקיבוץ לכביש "צומת מחניים-גשר בנות יעקב"
    רכבנו על הכביש קטע קצר מזרחה ובנקודה 21 ליד צומת גדות ליד המבנים ששימשו בעבר לבסיס מ"צ פנינו ימינה לדרך שיורדת דרך אנדרטת אסון המסוקים (22) חזרה לכביש (23)
    פה המשכנו עד הדרך לירדן ההררי (24)
  • פה שוב דהרנו במהירות בדרך הנוף של הירדן ההררי בנוף משגע של קניון הירדן
    בנקודה 25 פנינו ימינה לדרך הלבנה שמטפסת במתינות יחסית לכיוון כפר הנשיא וטובא זנגריה בסימון שבילים כחול
    טיפסנו וטיפסנו עד כביש "כפר הנשיא-ראש פינה" ליד בית הקברות של טובא בנקודה 26
  • מפה רכבנו לאורך הכביש לכיוון ראש פינה
    בנקודה 27 קצת לפני ראש פינה יש דרך בצד ימין של הדרך עליה רכבנו בכדי לא לרכב על הכביש עד הצומת בנקודה 28 ואז עוד טיפה על המדרכה מצידו המערבי של כביש "צומת עמיעד-קרית שמונה" ולאוטו