Friday, January 14, 2011

הר אבנר

תאריך :  14-1-2011

רשפים - מאגר רשפים - דרך למרגלות הגלבוע - עליה במקביל לנחל בזק - הר אבנר - מלכישוע - מירב - מעלה גלבוע - מתלול אבינדב - מאגר רשפים - רשפים

נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה לקיבוץ רשפים

קובץ GPX מה GPS

• סוף סוף מרגישים קצת את החורף
    לכן הרגשתי שהגיע הזמן לאחד המסלולים הקלסיים והיפים בגלבוע
    המסלול כמעט זהה למסלול שרכבנו לפני שנתיים : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/avinadav
  • התחלנו ברשפים (1) ובגלל שלא הייתי בטוח אם השער הצדדי פתוח בשעת בוקר מוקדמת זו יצאנו אל הכביש (2) ופנינו בנקודה 3 בפינה הדרום מזרחית של רשפים לדרך לכיוון עין מודע
    בנקודה 4 יש צומת דרכים והדרך ימינה לעין מודע חסומה במחסום למכוניות כי בזמן האחרון החלו לגבות שם תשלום מרכבים
    המשכנו עם הדרך בה באנו ישר לכיוון הגלבוע ואז למרגלותיו
  • בנקודה 7 הדרך שלמרגלות הגלבוע מתחברת לכביש של המחצבה ואחרי כמה עשרות מטר בכביש לכיוון המחצבה פונים בנקודה 8 להמשך הדרך שמטפסת ואז מתיישרת
    בנקודה 9 חוצים את הכביש העולה לגלבוע למירב
  • בנקודה 11 מתחיל הטיפוס הגדול בדרך שמצפון לנחל בזק ומתחילים להתגלות נופים נהדרים של נחל בזק
    בנקודה 13 ליד חרבה מימיננו מגיעים לקו היער והדרך ממשיכה לטפס במקביל ליער שמשמאלנו
    בנקודה 14 עצרנו לארוחת בוקר
  • המשכנו מכאן בטיפוס לכיוון מלכישוע ובצומת דרך/כביש ליד הגדר של מלכישוע (15) פנינו שמאלה לכביש ואז בנקודה 16 לדרך (בשונה מבטיול הקודם)
    הדרך שהיתה חדשה לנו חושפת תצפיות יפות לכיוון השטח הפלסטינאי ועמק דותן
    בנקודה 17 אחרי עלייה קצרה התחברנו לכביש "מלכישוע-מירב" ודהרנו בכביש בירידה עד נקודה 18
  • פה ירדנו לדרך שיורדת בתלילות וחוצה את ודי "קטע אל חליל" ומטפסת בתלילות לכביש בנקודה 18
    מכאן על הכביש עד הכניסה למירב (19) ותצםית על הכפר הפלסטיני ג'לבון
    המשכנו בכביש לכיוון מעלה גלבוע ועזבנו אותו לדרך בנקודה 21
  • הדרך מטפסת קלות ואחר כך עוברת בחורשה שנראתה קסומה עם העשב הטרי שצמח מתחת לאורנים
    בנקודה 22 מתחילה ירידה בדרך מפותלת אבל אנחנו פנינו ימינה לסינגל קצר עד נקודה 23
    משם בדרך עד צומת דרכים בנקודה 24
    פה טיפסנו עם הדרך לישוב מעלה גלבוע (25)
    עברנו דרך איזור התעשייה שלו ליד טורבינה לאנרגיה מרוח ויצאנו מהער שלו בנקודה 26
  • מכאן רכיבה על הכביש דרום מזרחה לכיוון מירב
    בנקודה 27 ירדנו לדרך ה
    טכנית שיורדת במתלול אבינדב
    איזה ירידה כייפית
    בגלל הגשמים האחרונים היא היתה מהודקת וכמעט ללא דרדרת ולכן יכולנו "לטוס" את 4 הק"מ שלה
    הירידה מסתיימת בדרך שלמרגלות הגלבוע בנקודה 28 ומכאן חזרה בדרך בה באנו בתחילת הרכיבה
    בנקודה 29 נכנסנו לקיבוץ רשפים דרך שער צדדי ליד הרפת שהיה פתוח וכך חסכנו רכיבה לאורך הכביש