Friday, February 11, 2011

לטאות וחרדונים בדומיה

תאריך :  11-2-2011

ערד - כביש "ערד-מצדה" - נחל דומיה - חציית נחל צאלים - הר לטאות - נחל לטאות - נחל חרדון - נחל עדשה - נחל צאלים - הר צפירה - בקעת קנאים - כפר הנוקדים

נקודת יציאה : איזור המלונות בערד (ליד מלון מרגוע)

נקודת סיום : כפר הנוקדים שבבקעת קנאים על הכביש "ערד-מצדה"

אורך :  28 ק"מ

קובץ GPX מה GPS

הערות :
  • חיפשתי מסלול בדרום
    בד"כ המסלולים שלי מעגליים כי אני אוהב לשלם על הירידות בעליות ובד"כ הפילוסופיה שלי היא לטפס בהתחלה ולגמור עם זה ואז לסיים עם הירידות
    בניתי מסלול שמתחיל בכפר הנוקדים ומטפס לערד ואחר כך המשכו כמו המסלול שבוצע
    בסופו של דבר בגלל זמנים ראיתי שיש אפשרות להקפצה קצרה מערד לכפר הנוקדים שתבזבז פחות זמן מלטפס ברכיבה ולכן בחרתי באופציה שביצענו
    זהו מסלול שרובו במסלולים לא מסומנים ומשופע בנקבים, שבילי עיזים וחלק נקבים שהורחבו לדבלים ע"י הבדווים כנראה
  • התחלנו בירידה מהמלונות (1) בכביש היורד למצדה (2)
    היה ערפל וקר ולכן העדפתי לא לאלתר בשטח עד תחילת הכניסה לשטח בנקודה 5
    בנקודה 5 פנינו שמאלה לרכיבה על שלוחה לאורך דבל (לא תמיד ברור) בסימון שבילים אדום
    בהמשך הוא יורד לערוץ נחל דומיה
    רכבנו בערוץ בשבילי עזים מנקודה 6 עד נקודה 7 בה יש צומת דרכים משובשות בערוץ נחל צאלים
  • פה חצינו את הערוץ שבאיזור זה הוא שטוח ורכיב (חלוקי נחל) והתחלנו לטפס על הרכס של הר לטאות בדרך משובשת
    מנקודה 8 באוכף ממשיכה דרך איתה ירדנו לערוץ נחל לטאות (9) וטיפסנו בנקב במעלה ערוץ עד נקודה 10
    פה יש חומה עשוייה מחוליות בטון (כמו בכבישים מהירים) שמשמשים כנראה למניעת מעבר רכבים לשטח הרשות הפלסטינית
  • עברנו מעל הבטונדה והתחלנו ברכיבה בערוץ נחל חרדון
    תחילה הנחל רכיב לחלוטין
    פה ושם לשיפור החוויה עלינו על שבילי עיזים בצדי הנחל
    בק"מ האחרון לפני נקודה 11 הרכיבה קשה יותר ופה ושם הלכנו
  • בנקודה 11 טיפסנו כמה עשרות מטר והתחברנו לנקב טוב שזורם עד נקודה 12
    בנקודה 12 פנינו לנקב שלקח אותנו עד נחל צאלים (13)
    כ 200 מ' לפני נקודה 13 רכבנו על מדפי סלע מעל הערוץ העמוק והסלעי של נחל צאלים עד שמצאנו ירידה נוחה (רגלית בלבד) לערוץ הנחל (13)
  • פה חצינו את הנחל שהמסלול הרגלי בתוכו מסומן בירוק
    חצינו לצידו השני והתחלנו לטפס בערוץ מסומן בסימון שבילים כחול
    הטיפוס בערוץ מלא מפלים וכמובן לא רכיב עד נקודה 14
    מנקודה 14 רוכבים והולכים (בעיקר הולכים) עד נקודה 15
    מכאן ניתן לרכב בשביל עזים נוח עד הדרך בנקודה 16
    טיפסנו עם הדרך עד נקודה 17
  • פה מתחיל הכיף של קטע הסיום
    רכיבה בסינגל המסומן בסימון שבילים אדום תחילה על קו גובה עד נקודה 18 ומשם בירידה מהירה ומפותלת לבקעת קנאים
    בנקודה 19 חוברים לדרך הרחבה בין בקעת קנאים לבריכת צפירה (ראה טיול https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/tseelim)