Tuesday, February 15, 2011

וואדי קלט

תאריך :  15-2-2011

מצפה דני - ודי אבן אל פיד - ערק אל ג'תה - עין קלט - אמת המים בוודי קלט - מעל סנט ג'ורג' - נחל א סויד - מזרעת אל חוסייני - כביש גישה לורד יריחו - כביש "צומת אלמוג-יריחו" - צומת אלמוג

נקודת יציאה : רחבת חנייה קטנה ליד השער של מצפה דני

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

הערות :
  • הפעם החלטתי לנצל את יום שלישי הפנוי לבדיקת מסלול בוואדי קלט שהפך בחודשים האחרונים ללהיט אחרי שפרסם אותו גיא גרינוולד במספר טיולים ונמרוד (ניוטון) וטל ריבלין במסלול שרכבו שם
    המסלול הזכיר לי נשכחות , כי לא טיילתי באיזור לפחות 23 שנה כאשר בתקופה ההיא בה הייתי מטייל הרבה ברגל ומדריך טיולים ביקרתי הרבה באיזור
  • התחלנו במצפה דני (1) שהיא שכונה של מעלה מכמש
    התחלנו ללא שביל של ממש בהקפת היישוב הקטן משמאל בהליכה/רכיבה עד שהתחברנו לדרך בנקודה 2
    מפה רכיבה מהירה ומהנה בדבל שיורד על השלוחה עד נקודה 2 (נ. טריג 500)
    מפה ירידה בסינגל טכני ורכיב על השלוחה עד נקודה 4 (איבוד של מעל 100 מ' בגובה - איזה כיף)
    פה תכננתי לטפס לכיפה בנקודה 5 ולרדת דרום מזרחה , אבל הירי שהתבצע במטווחים של בסיס מג"ב (מדובר באמצע השבוע) שכיוון הירי מהם היה לכיווננו בערך אילץ אותנו לחזור ולבחור בדרך אחרת
    המטווח נמצא בערך בנקודה 6
    המשכנו בסינגל לכיוון נקודה 5A (ירידה של עוד כ 100 מ')
    פה עלינו על דרך לכיוון דרום דרום מזרח שעוברת ליד שטח אימונים של יעד פתוח שלא היה פעיל באיזור נקודה 7 (כיוון הירי לא לכיוון הדרך עליה רכבנו)
  • בנקודה 8 עלינו על דרך לבנה טובה עד נקודה 9
    פה פנינו לדבל שמהר מאד הופך לקיר שאת סופו גם החזקים שביננו נאלצו להוליך את אופניהם עד נקודה 10
    פה רכבנו על הרכס בירידה עד נקודה 11
  • פה ירדנו בסינגל שתחילתו רכיבה חלקית ויורדת בפיתולים את המצוק
    אחרי כמה עשרות מ' הסינגל נהיה נוח יותר וכולם יכולים לרכב אותו בירידה צרה וכייפית
    זרמנו עם הסינגל שכמעט כולו רכיב עד מעל הערוץ של ודי קלט בנקודה 12 בה עצרנו להפסקת קפה
  • ירדנו לערוץ בנקודה 13 בסינגל על הגדה השמאלית של הואדיון
    מפה רכבנו צמוד לאמה שבגדה השמאלית (צפונית) של ואדי קלט
    הרכיבה לאורך האמה מאתגרת וצרה אבל 95% רכיבה
    בנקודה 14 קצת לפני שהאמה עולה על גשר עזבנו אותה וחצינו לגדה הדרומית
    מפה המשכנו במקביל לערוץ בשבילי עזים מימין או משמאל לערוץ עד היציאה מהערוץ בנקודה 15
  • מפה טיפסנו בסינגל רכיב אסל תלול עד נקודה 16
    פה פנינו שמאלה לסינגל שעובר מעל המצוק ומטפס בנוחות ומתחיל לחשוף את האיזור הקניוני של הנחל
    בנקודה 17 התחברנו לכביש שיורד ממצפה יריחו ליריחו
    רכבנו עליו קטע קצר עד הצלב ממנו יש תצפית נהדרת על מנזר סנט ג'ורג' (18)
  • אחרי שנהננו מהנוף המדהים ירדנו לכביש וירדנו לוודי בצידו השני של הכביש (19)
    מנקודה 20 מתחיל סינגל צר מעל תהום אבל רכיב (לאמיצים) עד נקודה 21 בה פוגשים דרך
    אם ננסה לרדת עם הדרך נגיע ליריחו ונאסף ע"י המשטרה הפלסטינאית , לכן נפנה שמאלה ונטפס בדרך בעלייה תלולה לנקודה 22 ונפנה שמאלה ונמשיך לטפס בדרך שמתמתנת עד נקודה 23
  • פה ממשיך הכיף , יורדים לסינגל שמאלה שיורד על הסכין עד נקודה 24
    פה רכבנו קטע קצר על דבל שטיפס לנקודה 25 ושוב נקב על הסכין שיורד לערוץ בנקודה 26
    מפה ירידה בערוץ נחל א סויד ברכיבה בשבילי עזים בצד ופעמים בערוץ עד נקודה 27
    פה הערוץ מתעמק ויש מפל
    לכן עולים שמאלה לדבל שמטפס
    אחר כך יורדים בסינגל לכיוון כביש הגישה לוורד יריחו (28)