Friday, February 18, 2011

וואדי קלט קלסי

תאריך :   18-2-2011

כפר אדומים - ודי קלט - וואדי אבו ג'ד - כביש אלון - עין קלט - אמת המים בוודי קלט - מעל סנט ג'ורג' - נחל א סויד - מזרעת אל חוסייני - כביש גישה לורד יריחו - כביש "צומת אלמוג-יריחו" - צומת אלמוג

נקודת יציאה : חנייה ליד המכולת של כפר אדומים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

הערות :
  • אחרי שביום שלישי רכבתי במסלול שהפך כבר לקלסיקה ממצפה דני (ליד מעלה מכמש) לצומת אלמוג , חשבתי שצריך להביא גם את הקבוצה שלי במלואה לרכיבה באיזור
    בגלל שבסופי שבוע אני מוגבל בשעות הטיול בניתי מסלול עם הקפצה קצרה יותר של המכוניות ע"י זה שהחלטתי להתחיל מכפר אדומים
    המסלול הזה מלווה את וודי קלט בניגוד לקודם שעובר ביובליו ורק חוצה אותו ולכן קראתי לו "וואדי קלט הקלסי"
    המסלול הזה מאבד פחות גובה מקודמו כי הוא מתחיל בגובה של בערך 300 מעל פני הים לעומת 600 בטיול הקודם אבל המסלול עובר בהרבה יותר נאקבים
  • מהחנייה של המכולת של כפר אדומים (1) יצאנו לככר ממנה ממשיכים לכיוון נופי פרת (2)
    טיפסנו בכביש ובנקודה 3 יש במת תצפית לזכר מישהו שאני לא זוכר את שמו (יש שלט) ושם מתחיל הסינגל שאיתו ירדנו לערוץ וואדי קלט
    הסינגל רכיב וזורם ברובו
    בנקודה 4 ירדנו לערוץ וואדי אבו ג'ד רגלית עם סימון שבילים אדום (היינו יכולים להמשיך עוד בכיוון שבאנו ולרדת לערוץ כ 100 מ' מערבה)
    בנקודה 5 טיפסנו רגלית עד מעל המצוק ומשם רכיבה בנאקב שיורד לערוץ וואדי קלט אותו חצינו בנקודה 6
  • פה התחלנו לטפס בסינגל שמקביל לצינור בד"כ ובהמשך צמוד אליו
    פרט לתחילת העלייה שפה ושם נאלצנו ללכת ההמשך זורם וחווייתי עד המפגש עם כביש אלון בנקודה 7
  • בכביש אלון טיפסנו לכיוון היישוב אלון ובנקודה 8 ירדנו לכיוון נאקב שיורד לעין קלט
    כ 20 מ' לא ברורים ולא רכיבים בין הכביש לנאקב אבל ההמשך נאקב זורם ורכיב כולו עד שבנקודה 9 חתכנו ללא שביל ברור לעין קלט
    בעין קלט (10) נחנו וחלקינו השתכשך במים
  • מכאן המשכנו בסינגל שבערוץ עד נקודה 11 כשמדרום לנו במרחק כמה עשרות מ' רואים בערוץ את שרידי גשר הקשתות מהתקופה המוסלמית
    ירדנו לערוץ וודי קלט וטיפסנו לאמת המים בצידו הצפוני (12) ורכבנו לאורכה קטע קצר עד נקודה 13
    פה עזבנו את הסינגל שלאורך האמה וירדנו לערוץ וטיפסנו לנקב מדרום לו (14)
    הנאקב רכיב ונמשך עד נקודה 15 בו טיפסנו בנאקב שעולה מעל המצוק ויוצא אל מעל וואדי קלט
    גם הוא נאקב רכיב פרט לתחילתו שמאלץ את רובנו ללכת בעלייה כמה עשרות מ'
    לפני נקודה 16 הגענו לכביש ומיד טיפסנו לצלב הגדול ממנו יש תצפית לכיוון מנזר סנט ג'ורג'
  • מכאן ירדנו לערוץ הוואדי שמדרום לכביש , טיפסנו על כיפה קטנה ומצדה השני התחברנו לדרך (17) שמטפסת בתלילות לצומת דרכים (19) והלאה עם הדרך ימינה עד נקודה 19
    פה ירדנו לנאקב שאיתו זרמנו בירידה תלולה , מהירה וכייפית עד לנקודה 20
    פה עלינו על דרך עד נקודה 21 ואז ירידה בסינגל לכיוון ערוץ והמשך בערוץ עד שהוא נהיה מצוקי בנקודה 22
    פה עלינו על דרך שמאלה שמטפסת למזרעת אל חוסייני ויורדת לכביש הגישה לורד יריחו
    מכאן עם הכביש מתחברים לכביש "יריחו-צומת אלמוג" והלאה לסיום בתחנת הדלק שבצומת אלמוג