Monday, February 07, 2011

טיול חורפי בחוף הכרמל

תאריך :  7-2-2011

עין כרמל - שייח ברייך - עתלית - נווה ים - חוף הים - חוף הבונים - תל דור - הבונים - מנחת הבונים - עתלית - עין כרמל

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בצומת הכניסה לעין כרמל

ההקלטה של דורון

• יצאנו לרכיבת בוקר נחמדה המתאימה לימי גשם בתקופה הזו
    המסלול עובר בחוף הים ובמקומות שבעונות אחרות הן חוליות ולא כיף לרכב בהם
  • התחלנו ברכיבה בכביש הגישה לעין כרמל (2)
    חצינו את הקיבוץ ויצאנו מהשער האחורי (3) לדרך עפר לכיוון עתלית

בנקודה 4 עלינו שמאלה לשייח ברייך והתחברנו לדרך הכורכר על הגשר מעל כביש החוף בנקודה 5
    ירדנו לכיכר למטה וטיפסנו על הגשר שעובר מעל המסילה והמשכנו לכיוון קיבוץ נווה ים (7)
  • המשכנו עם הכביש שפונה לנווה ים שמאלה ואחר בדרך שממשיכה דרומה
    בנקודה 8 כשרצינו להמשיך ראינו שיש חצייה של מים שהיו מרטיבים את רגלינו כבר בהתחלה ולכן חזרנו אחורה לנקודה 9 וחצינו לכיוון החוף (10)
    היתה רכיבה כייפית על חוף הים
    בנקודה 11 מגיעים לשרידי הספינה הטרופה (ראה תמונות) שאני מכיר עשרות שנים כשמצבה היה הרבה יותר טוב
    בנקודה 12 מטפסים על הגבעות ומפרצי הכורכר של חוף הבונים
    בנקודה 13 חוברים לדרך שממשיכה על גבעות הכורכר דרומה
  • בנקודה 14 יש מפרץ יפה וחוצים שער של השמורה וממשיכים לאורך החוף
    המשכנו עד תל דור (15) ואז פנינו מזרחה
    בנקודה 17 חוצים קצה כביש של המושב ושוב ממשיכים עם דרכים אל בריכות מלאות בעופות מים שונים עד נקודה 18
    פה מצפינים עד שחוצים את מסילת הברזל בנקודה 21 במקום בו יש דרך לחוף הבונים (ואנדרטה לזכר הרוגי תאונת הרכבת-אוטובוס) .
  • המשכנו על הדרך שממזרח למסילה עד למנחת הבונים (22)
    במנחת יש עכשיו Mig 23 צ'כי מפורק ומטוסי דורנייר 28 ישנים של חיל האוויר - מעניין
    המשכנו בדרך שממזרח למנחת ובהמשך מקבילה לכביש החוף עד נקודה 6 בה פנינו לגשר שמטפס מעל כביש החוף