Friday, April 29, 2011

אלטרנטיבה לבוץ

תאריך :  29-4-2011

גינוסר - כביש סובב כנרת - כרי דשא - צומת כפר נחום - טיילת בין כנסיית הלחם והדגים לכפר נחום - עלייה בכביש אלמגור - ליד אלמגור - ליד הכניסה לכרכום - דרך נוף הירדן ההררי - עלייה לכפר הנשיא - בית הקברות של טובא זנגרייה - כביש "כפר הנשיא-ראש פינה" - איזור תעשייה - דרכי הימ"חים - ש"ג של מחנה יפתח - כביש "ראש פינה-צומת עמיעד" - עמיעד - חרבת גוב יוסף - כביש "צומת עמיעד-צומת נחל עמוד" - כביש גישה לכחל  - חרבת כור כביש סובב כנרת - גינוסר

נקודת יציאה : תחנת דלק בכניסה למלון של גינוסר (תיירות גינוסר)

אורך :  57 ק"מ

זמן :  5:09 שעות

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• במקור תכננו להפגש בגינוסר ולטפס דרך נחל עמוד תחתון וחוקוק ובסופו של דבר לרדת בנחל ארבל
    בגלל הגשם הרציני שירד בלילה ומצב האדמה הבוצי שראיתי בבוקר החלטתי לשנות את המסלול למסלול שרובו דרכים לבנות וגם כבישים פה ושם
    המסלול שתפרתי הוכח כמוצלח ולא נתקלנו בבעיית בוץ לאורך כל הדרך
  • 1-1A רכיבה בכביש הפנימי עד היציאה מקיבוץ גינוסר לכביש סובב כנרת
  • 1A - 6 רכיבה בשולי כביש סובב כנרת עד אחרי כנסיית נס הלחם והדגים
  • 6-7A רכיבה לאורך טיילת מקבילה לכביש מימינו
  • 7A - 8 רכיבה בשולי כביש סובב כנרת עד צומת העלייה לאלמגור (8)
  • 8-11 טיפוס לכביש עד הפנייה לאלמגור (9)
    המשך שמאלה ואז ימינה (10) לכיוון כרכום עד הכניסה לדרך נוף הירדן ההררי בנקודה 11 (סימון שבילים אדום)
  • 11-13 רכיבה בדרך נוף הירדן ההררי עד העלייה לכיוון כפר הנשיא (סימון שבילים כחול)
  • 13-15 טיפוס בדרך עד כביש הגישה לכפר הנשיא ליד בית הקברות של טובא זנגרייה (בבית הקברות חלקנו מילאו מים)
  • 15-16 כביש "כפר הנשיא-ראש פינה"
  • 16-22 פנינו שמאלה לאיזור התעשיה וטיפסנו עד קצהו (17)
    פה פנינו עם הכביש שמאלה ומיד ימינה ויצאנו ממנו לדרך שהובילה לשכונה של טובא זנגריה
    בנקודה 18 פנינו ימינה לדרך בגבול של מטע שלמרות שחששנו היתה ללא בוץ
    בנקודה 19 הדרך התחברה לדרך צפון-דרום שמובילה בין הבסיסים
    רכבנו עליה עד נקודה 21 ליד הש"ג של מחנה יפתח
    מכאן עם הכביש עד חיבור כביש "ראש פינה- צומת עמיעד" (22)
  • 22-23 רכיבה בשולי כביש "ראש פינה-צומת עמיעד"
  • 23-30 פנייה לכיוון קיבוץ עמיעד ומיד שמאלה לדרך מקבילה לכביש הראשי (23-24)
    פנייה בנקודה 24 לדרך מערבה ובנקודה 25 בצומת דרומה
    בנקודה 27 שרידי החאן של חרבת גוב יוסף
    בנקודה 27 עד 28 הקפנו בדרך מאגר מים ובנקודה 28 נכנסנו למטע אבוקדו עד לגדר בנקודה 29
    פה עברנו בשער בשיטת שער בקר והלאה על דרך מקבילה לכביש
    בנקודה 30 ליד מעבר מים מתחת כביש "צומת עמיעד-צומת נחל עמוד" עברנו גדר בסגנון גר בקר ועלינו לכביש
  • 30-32 רכיבה על כביש "צומת עמיעד-צומת נחל עמוד" עד נקודה 31 ובפנייה לכחל שמאלה עד לפני תחנת הדלק
  • 32-3 התחלת ירידה כייפית לכנרת
    דהירה בדרך טובה עד לתוך מטע מנגו
    בנקודה 33 בקצה הדרומי של מטע המנגו יש ערמת סלעים ואחריה גדר
    עברנו בזהירות לדרך הלבנה שבצד השני
    מכאן המשך מהיר בדרכים וקטע סלול בסוף בשיפוע מטורף עד חיבור לכביש סובב כנרת בנקודה 3
    אלטרנטיבה שתחסוך את מעבר הסלעים והגדר בנקודה 33 היא להכנס בנקודה 32A מדרום לתחנת הדלק לדרך ולדהור בה במורד עד נקודה 33 (מהצד הנכון של הדרך) והלאה כמו שרכבנו למטה לכביש סובב כנרת