Friday, May 27, 2011

נוסטלגיה חיפאית

תאריך :  27-5-2011

קניון קסטרא - סינגל אליפות אירופה 2010 - מחנה דוד - מקסים - טיילת הכט - טיילת בת גלים - צומת אגד - קרית אליעזר - השכונה הגרמנית - רח' עבאס - סטלה מאריס - צומת שדרות הציונות והנשיא - גן הפסלים - רח' יפה נוף - טיילת לואי - מרכז הכרמל - רח' קלר - רח' שמשון - רח' אהוד - רח' דיזרעאלי - אחוזה - רח' אידר - רח' ווטסון - שד' אבא חושי - צומת דניה - ליד אוניברסיטת חיפה - נחל גלים - עין קדם - טירת הכרמל - קניון קסטרא

נקודת יציאה : חנייה של קניון קסטרא (אם אפשר אז לתפוס מקום בצל כמו שעשינו)

אורך :  43 ק"מ

גובה מצטבר : 843 מ'

זמן :  6:22 שעות

מפה

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

הערות :
  • בגלל מזג האוויר השרבי הצפוי החלטתי לשנות תוכניות ולרכב באיזור "קר" יותר קרוב למישור החוף
    החלטתי לחזור על מסלול בחיפה דומה לזה שרכבנו לפני שנה :
    הטיולים בחיפה והאיזור תמיד הופכים נוסטלגיים בגלל שחיפה היא העיר בה גרתי רוב השנים וכך גם רבים מחברי הקבוצה
    הטיול מעניין ומגוון כי הוא עובר בסינגלים , דרכים טכניות , מעיין לרחצה וכמובן אורבן מגוון עם הרבה הסטוריה ונוסטלגיה וגם הרבה עליות וקצת ירידות
  • יצאנו מקניון קסטרא (1) לתחילת סינגל אליפות אירופה משנה שעברה (4)
    הסינגל שהיה מצויין בשנה שעברה בפעמים שרכבנו בו היה הפעם מאכזב בגלל שהיה לא מתוחזק לחלוטין
    הקוצים גבוהים ומפריעים , דרדרת נוצרה במקומות מסויימים בגלל הזנחה
    חבל , כי אחרי שהשקיעו בו מעל מליון שקל לא מתחזקים אותו , ואם המצב יימשך הסינגל ייעלם - עצוב
    בהקלטה רואים שלא רכבתי את כל הסינגל , פשוט היו קטעים לא כייפיים בגלל ההזנחה
  • בנקודה 5 המשכנו ברכיבה אחרי הסינגל בכביש בתי הקברות ולאורך מחנה דוד עד רח' דרך הים (6)
    חתכנו שמאלה למסעדת מקסים (7) ולטיילת הכט החדשה
    הטיילת יפה ומזכירה את טיילת תל ברוך שבת"א , רק קצרה יותר , נקווה שתמשיך עד בת גלים
    בנקודה 8 מסתיימת הטיילת ובגלל שהדרך האפשרית נמצאת מערבית למסילה נאלצנו לרכב בשולי השטח ליד הכביש (מזל שהקוצים נוקו לאחרונה כך שלא היינו צריכים לרכב על הכביש כאן)
    בנקודה 9 עברנו במעבר התת קרקעי לכביש מהמכון לחקר הימים לבת גלים
    המשכנו ברכיבה עד טיילת בת גלים (10)
  • עזבנו את הטיילת ליד מבנה הקזינו מתקופת המנדט והמשכנו לאורך מה שהיה בריכת בת גלים שהיתה בריכת שחייה עם מי מלח והיתה בה מקפצה של 10 מ'
    בנקודה 11 לפני בסיס ההדרכה של חיל הים פנינו שמאלה ברחובות בת גלים עד הצומת של אגד בנקודה 12
    המשכנו בשדרות רוטשילד ונכנסנו בשבילים בין בתים והלאה ברחובות קטנים בנקודה 13 עד השכונה הגרמנית בנקודה 14
  • טיפסנו בשדרות בן גוריון והלאה שמאלה (15) ברח' הגפן וימינה בפרסים (16) עד רח' עבאס (17)
    משם התחברנו לדרך סטלה מאריס (18) עד ראש הרכבל
    אחרי הסבר שנתתי על סטלה מאריס , נפוליאון והטורקים ותקופת המנדט המשכנו בעלייה עד צומת שדרות הנשיא והציונות בנקודה 20
    ירדנו קצת ברח' הציונות לגן הפסלים בנקודה 21 בו גם מילינו מים
    המשכנו לרח' יפה נוף (22) וטיילת לואי (23-24)
  • ממרכז הכרמל המשכנו מיד אחרי האודיטוריום לגן (25) שהוביל אותנו לרח' קלר בו היו בתי טמפלרים
    המשכנו עד צומת רח' שמשון ומוריה  (26) וירדנו ברח' שמשון עד הגן ברח' יוכבד (27) שהזכיר לאריק ולי משחקי כדורגל מהילדות
    המשכנו לרח' אהוד ועברנו ליד ביה"ס היסודי שלי (אהוד)  (נקודה 28) והלאה דרך רח' דיזרעאלי וביה"ס ראלי אחוזה בו הייתי בחטיבת הביניים (29)
    ממרכז אחוזה (חורב) (נקודה 30) המשכנו לאורך רח' חורב ופנינו בנקודה 31 לרח' אידר והלאה עד צומת רח' ווטסון וסורוקה בנקודה 32
    טיפסנו ברח' ווטסון עד שד' אבא חושי בנקודה 33 והלאה לצומת דניה (35)
    פה בגן מילינו מים
  • המשכנו וטיפסנו ברח' מקבילים לשד' אבא חושי עד קרוב לכניסה לאוניברסיטה בנקודה 36
    מכאן רכיבה קצרה בכביש עד הכניסה לחורשה בנקודה 37
  • פה התחלנו בדהירה למטה לכיוון נחל גלים
    בנקודה 39 הדרך פונה ימינה ומטפסת , לא להתפתות להמשיך ישר
    עדיף להמשיך מנקודה 38 בה פנינו שמאלה ואז חוסכים את העלייה בנקודה 39
    בנקודה 40 חיפשנו את הסינגל שיורד לעין קדם
    אמנם מצאנו את תחילתו אבל מהר מאד (כמה מטרים) הוא מתפוגג בסבך
    לכן המשכנו בירידה בדבל הטכני
    זהירות יש גדר רשת לא מסומנת ולא בולטת כמה מאות מ' אחרי נקודה 40 שחוצה את הדרך
    בנקודה 41 מטפסים ימינה מהערוץ ומטפסים בדבל ואחר בסינגל עד עין קדם (42)
  • עין קדם היה נהדר וצינן אותנו מהטמפרטורות הגבוהות
    הבריכה בתוך הנקבה ולכן מומלץ להביא פנסים
    מכאן דהרנו חזרה לנקודה 41 והלאה דרך טירת הכרמל לדרך מנקודה 45 עד לחנייה בקניון קסטרא