Friday, June 10, 2011

בין כנף להאון

תאריך :  10-6-2011

כנף - דיר עזיז - נחל כנף - שלוחת לווייה - נחל סמך - הגשר הסורי - תוואי ההטייה - אום אל קנטיר - ליד נטור - נחל אלעל - אבני איתן - כביש גישה לאליעד - צומת אל על - ציר המערכת מעל הרוקד - ליד מיצר - עין אי"ה - ליד מיצר - כפר חרוב - מצפה השלום - טיילת כ"פר חרוב-מבוא חמה" - מבוא חמה - עין שריר - סינגל שריר - אנדרטת הטייסים הטורקים - האון

נקודת יציאה : ליד הרפתות והיקב במושב כנף (כ 100 מ' לפני מושב כנף פונים שמאלה לדרך מסומנת שחור וחונים)

נקודת סיום : תחנת דלק אלון מדרום לקיבוץ האון

משתתפים :  5

אורך :  55 ק"מ

זמן :  5:59 שעות

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• לא יודע למה , אבל לאחרונה יש לי חשק לטיולים ארוכים מהרגיל מבחינת קילומטרג'
    לאור השרב  הצפוי החלטתי לחסוך כ 500 מ' עלייה ולבצע מסלול קווי בדרום הגולן שיעבור מספר מעיינות בדרך בהם נוכל להתרחץ בדרך
  • 1-9 יצאנו ממושב כנף בסימון שבילים שחור
    בנקודה 2 חלפנו על פני המעיין הנהדר בדיר עזיז , אבל בגלל השעה המוקדמת וזה שבגלל שלא טיפסנו היום לא נכנסנו למים
    הטיפוס מנחל כנף מסתיים בנקודה 3 על שלוחת לווייה ומכאן בדרכים עד הירידה המדורדרת לכיוון תוואי ההטייה שמעל נחל סמך
    בנקודה 8 חצינו את הגשר הסורי שמתחתיו ניתן להשתכשך
    טיפסנו לתוואי תעלת ההטייה ובנקודה 9 הגענו לצומת העלייה לאום אל קנטיר
  • 9-11 טיפוס בדרך לאום אל קנטיר
    אחרי מנוחה קצרה ליד הקשת טיפסנו במדרגות לחנייה שבנקודה 11
    ניתן לרדת לכניסה לאתר ולטפס ברכיבה עם הדרך כמו בטיול : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/kere
  • 11-17 מהחנייה המשכנו בדרך לבנה טובה לכיוון נטור
    בנקודה 12 פנינו ימינה ובנקודה 13 עזבנו את הדרך לדרך 4X4 והלאה דרך רפת בנקודה 14 עד צומת דרכים בנקודה 15 אחרי חציית ערוץ נחל אל על
    מפה דרך אבני איתן (17) הלאה בדרכי 4X4 עד הכביש לאליעד בנקודה 17
  • 17-25 רכיבה בעיקר בכבישים פנימיים
    תחילה מנקודה 17 רכיבה בכביש עד צומת אל על והלאה בכביש לכיוון הרוקד
    בנקודה 19 ליד גדר המערכת רוכבים בכביש עד נקודה 20 והלאה עם כביש המערכת עד נקודה 21
    לפה עלינו מעין אי"ה בטיול : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/aia
    הפעם המשכנו מנקודה 21 בדרך טובה שחוזרת להיות כביש וממשיכה עד הצומת בנקודה 22 ליד מיצר
    בצומת פנינו שמאלה ובנקודה 23 ירדנו בכביש בירידה מהירה עד הכניסה לעין אי"ה בנקודה 24
    מכאן דרך עפר קצרה שהיתה פתוחה עד מתחת למעיין
    עולים כמה עשרות מ' בסינגל ואז ברגל עד המעיין בנקודה 25
  • 25 - 28 אחרי רחצה כייפית במעיין (ראה תמונות) טיפסנו בדרך ואז בכביש עד הצומת בנקודה 22
    מפה המשך בכביש עד מפגש עם הכביש של דרום הגולן בנקודה 26
    מכאן הלאה בכביש עד אחרי כפר חרוב בפנייה למצפה השלום בנקודה 28
    ניתן לפנות לדרך שתכניס אותנו לכפר חרוב בנקודה 27 כמו בטיול : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/mevo
  • 28 - 33 פנינו בנקודה 28 למצפה השלום (29)
    מכאן אחרי ארטיק חזרנו אחורה לנקודה 30 ונכנסנו לדרך קצרה עד תחילת הטיילת (31) בין כפר חרוב למבוא חמה
    סוף הטיילת ליד התותח הצבוע וורוד בנקודה 32 בכניסה למבוא חמה
    המשכנו דרך מבוא חמה ובנקודה 33 טיפסנו על שער להמשך הדרך
    במקום לטפס על השער אפשר לצאת ממבוא חמה דרך השער הראשי של הקיבוץ ואחרי הגדר להכנס לדרך ההמשך כמו בטיול :
  • 33-42  זהו הקטע הכייפי ביותר בטיול , טיסה נמוכה מהגולן לכינרת כולל רחצה בעין שריר וסינגל שריר לסיום
    הירידה מתחילה מתון ברכיבה על המצוק עם נוף נהדר
    אחרי אתר המצנחים והגלשנים בנקודה 34 מתחילה הירידה להיות מהירה
    בנקודה 35 הדרך עוברת ליד הכביש היורד ממבוא חמה לאל חמה
    הירידה ממשיכה בדרך (זהירות חצצים) ואחר כך מנקודה 36 דרדרת בירידה מהירה עד הכניסה לסינגל שריר בנקודה 37
    מטפסים לשער בגדר שמכניס אותנו לסינגל
    בנקודה 38 הבריכה של עין שריר - איזה כיף
    המשכנו בסינגל שיורד ברמה טכנית קלה עד סופו בנקודה 39
    ממשיכים עם הדרך עד לאנדרטת הטייסים הטורקים בנקודה 40
    מפה ממשיכים ברכיבה מהירה בדרך עד כביש סובב כנרת בנקודה 41
    מכאן בכביש עד תחנת הדלק בהאון (42)