Friday, June 17, 2011

סובב טבעון עם תוספות

תאריך :   17-6-2011

טבעון - שביל סובב טבעון - סינגלי יער אלונים - שביל סובב טבעון - סינגל ראשית ההתיישבות - פסל אלכסנדר זייד - שביל סובב טבעון - קרית חרושת - שביל רכבת העמק - שביל הקישון - גשר ג'למי - שער העמקים - שביל הטמפלרים - טבעון - בסמת טבעון - סינגל "שמורת אלוני אבא" - כביש "אלונים-בית לחם הגלילית" - עין חבריה - באר אבא - אלוני אבא - כביש "אלונים-בית לחם הגלילית" - סינגל "שמורת אלוני אבא" - בסמת טבעון - טבעון

נקודת יציאה : חנייה ליד חטיבת הביניים של טבעון

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• בשבוע שעבר נחנך שביל סובב טבעון והחלטתי שהגיע הזמן לבדוק אותו
    כמובן שהסינגל לא מספיק לטיול יום ששי ולכן הוספתי לו בעזרת יונתן כמה תוספות שיעבו אותו
  • 1-2 רכיבה בכביש לכיוון בסמת טבעון עד הצומת שיורדת לכיוון הכביש לבית לחם הגלילית (2)
  • 2-8 פה נכנסנו לשביל סובב טבעון המסומן בסימון הסטנדרטי של קק"ל עם כיתוב "סובב טבעון"
    רוכבים על סינגל ובנקודה 3 הסינגל ממשיך ימינה לכיוון נקודה 8
    אנחנו המשכנו ישר עם דבל שיורד לכיוון הסינגלים ביער אלונים
    בנקודה 4 עוברים גדר במעבר גדר קק"לי ירוק (יש באיזור כמות עצומה של מעברי גדר כאלה - לא רק בסינגל הרשמי)
    וממשיכים בסינגל עד נקודה 6
    מכאן מטפסים בסינגל , חותכים את צומת הסינגלים בנקודה 5 עד מבנה הלולים בנקודה 7
    מכאן דבל שמטפס בעלייה סבירה לכיוון רמת הדסה
    בנקודה 8 פגשנו את סינגל סובב טבעון שעזבנו בנקודה 3
  • 8-13 המשך שביל סובב טבעון
    קטע זה מאופיין בקטעי סינגל , דרך ורחוב
    הוא נבנה קרוב לאיזור הבתים ומנצל הרבה דרכי ביוב שהיו באיזור
    אי אפשר לומר שקטע זה מתוכנן במורה אידיאלית כי פה ושם יש כמה קירות קצרים שבאים בהפתעה בלי יכולת להחליף מהלכים
    בין נקודה 8 לנקודה 9 זהו סינגל קל
    בנקודה 9 מגיעים לאחורי חצר של בית
    הסימון פה מבלבל כי הוא ממשיך ישר ברחוב ויש סינגל שיורד שמאלה
    התפתיתי לסינגל שנראה המשך הגיוני לסינגל ממנו באתי אבל צריך להמשיך בקטע הרחוב
    בנקודה 9A שוב עוזבים את הרחוב וממשיכים בשביל
    בנקודה 10 שוב לא ברור ההגיון ונראה שימינה יותר הגיוני להמשיך אבל צריך לפנות שמאלה
    בנקודה 11 פספסתי את הסימון ימינה והמשכתי בדרך ישר עד דרך מקבילה לכביש "אלונים-טבעון" בנקודה 12 בה פוגשים אחרי כמה מ' את השביל שפספסתי (סה"כ כ 50 מ' שלא רכבתי על השביל הרשמי)
    מטפסים בדרך שהופכת לכביש עד לרח'
    עוברים במעבר הולכי הרגל מתחת לכביש "אלונים-טבעון" בנקודה 13
  • 13-18 פה חצינו את הרח' ונכנסנו להמשך השביל בנקודה 14
    פה הדבל עליו רוכבים הופך לסינגל ראשית ההתיישבות
    בשלב מסויים איבדתי את הסימון של סובב טבעון ולא רכבתי בסינגל אלא בדבל מקביל לו
    סופו במגרש משחקים עם תצפית יפה על העמק בנקודה 15
    במסלול סובב טבעון משנה שעברה סינגל "ראשית ההתיישבות" מופיע במפה ובהקלטה בנקודות 5-9
    ממגרש המשחקים התחברנו לרח' בנקודה 16 והמשכנו לכיוון פסל אלכסנדר זייד בנקודה 18
  • 18-22 קטע יפה של רכיבה בדבל וסינגל בשוח פתוח עם נופים יפים של עמק יזרעאל והכרמל
    ירדנו בפיתולים עם הסימון של שביל סובב טבעון
    פה פנינו שמאלה בכביש ומיד ימינה בנקודה 24 להמשך שביל מסודר לאורך הקישון
    זהו שביל רחב יחסית שהוביל אותנו עד ליד גשר ג'למי בנקודה 25
    להפסקה ירדנו עם שביל מתחת לגשר ועלינו בצידו הצפוני לחניון עם תותי עץ נהדרים
  • 26-29 חזרנו חזרה לנקודה 25 מדרום לגשר והמשכנו בדרך לבנה עד מפגש עם כביש הגישה לאלרואי וקרית חרושת בנקודה 27
    רכבנו דרומה על הכביש ובנקודה 28 פנינו לדרך עפר (יש שלט ל"חורשתא") איתה המשכנו לכיוון שער העמקים (בהמשך הדרך הופכת לכביש סלול ישן)
    בנקודה 29 הדרך מסתיימת מול הכניסה לקיבוץ שער העמקים
  • 29-33 חצינו את הכביש לשער העמקים ופנינו בכבישי הקיבוץ עד מכון התערובת בנקודה 30 ומיד אחריו פנינו לדרך שעולה לרפת והלאה אל שער נעול נמוך שצריך לעבור מעליו בנקודה 30
    מכאן מתחיל שביל הטמפלרים בטיפוס מתון בדבל שחלקו מוצל עד טבעון
    בשלב מסויים פגשנו שוב את סימון שביל סובב טבעון שהמשיך עד טבעון
    זוהי אלטרנטיבה מצויינת לעלייה שעשינו בשנים קודמות בשביל ישראל שהצריכה קטעי טיפוס רגלי (ראה נקודות 19 עד 21 בטיול סובב טבעון בשנה שעברה)
    הדרך מסתיימת ברח' בנקודה 32 וממשיכים בטיפוס ברח' עד הכיכר בנקודה 33 לא רחוק ממקום חניית המכוניות
    פה עזבו אותנו חלק מהאנשים היותר ממהרים הביתה והמשכנו לחלק השני של הטיול
  • 33-44 רכבנו בכביש לכיוון בסמת טבעון דרך הצומת בנקודה 2 והלאה בכביש לבסמת טבעון
    בנקודה 34 פנינו ברח' לכיוון בי"ס
    בנקודה 35 יש עץ ומין כיכר ונכנסנו לסינגל קצר עד מגרש הכדורגל של ביה"ס
    מקיפים את המגרש מדרום ובנקודה 36 אחרי מעבר גדר מתחיל סינגל "שמורת אלוני אבא"
    זהו סינגל כייפי - הטוב בטיול שזורם עד כביש "אלונים-בית לחם הגלילית" בנקודה 37
    מכאן רכבנו בכביש לכיוון בית לחם הגלילית עד הפנייה לדרך לחוות התבלינים בנקודה 38
    מכאן בדרכי עפר עד נקודה 40
    המשכנו בדרך ליד שדות חמניות יפים עד נקודה 43
    חצינו עם דרך את התעלה לבאר אבא (44) המזוהה ע"י האקליפטוס הענק שלידה
    פה התרחצנו בבאר הנהדרת
  • 44-47 חזרנו בדרכים לכיוון אלוני אבא עד הכניסה למושב בנקודה 47
  • 47-1 פה פנינו שמאלה בכביש חזרה לסינגל "שמורת אלוני אבא" בנקודה 37
    הסינגל נוח וכייפי גם בטיפוס שהיה הרבה יותר מתון ממה שציפינו ואיתו הגענו חזרה לבסמת טבעון והלאה בכביש למכוניות