Friday, June 03, 2011

שורק

תאריך :    3-6-2011

צומת אשתאול - דרך נוף דרומית ביער הקדושים - מערת בני ברית - כביש גישה לגבעת יערים - כביש "צובה-אשתאול" - הר הטייסים - נחל שורק - גשר רפאים - כביש "נס הרים-עין כרם" - מכון טיהור נחל שורק - אבן ספיר - סינגל המעיינות - חרבת סעדים - סינגל IMBA - נחל רפאים - נחל שורק - מחצבת הרטוב - כביש "בית שמש- צומת שער הגיא" - צומת אשתאול

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול 100 מ' דרומית לצומת אשתאול

משתתפים :  13  (עדי וארז פרשו אחרי הירידה מהר הטייסים בשל התחייבויות משפחתיות)

אורך :  57 ק"מ

זמן :  6:02 שעות

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• יצאנו הפעם להרי ירושלים למסלול ארוך ומגוון
    החלטתי לבצע מסלול דומה לזה שרכבנו בשנה שעברה : https://razg.blogspot.com/2010/10/imba.html
    אבל עם שינויים בעיקר בקטעים שאילצונו ללכת יותר מאשר לרכב
    אכן התיקונים התבררו כנכונים ויצרו מסלול זורם לחלוטין
  • 1-2 רכיבה בשולי כביש "בית שמש-צומת שער הגיא" עד הפנייה לדרך הנוף ביער הקדושים
  • 2-7 טיפוס דרך נוף דרומית ביער הקדושים
    בנקודה 2 יש שילוט חום ליער הקדושים ולמערת בני ברית וסימון שבילים אדום
    בצומת הדרכים בנקודה 4 עוזבים את האדום ומטפסים ימינה בדרך המסומנת בכחול עד כביש הכניסה לגבעת יערים (7)
  • 7-9 רכיבה בשולי כביש "צובה-רמת רזיאל"
  • 9-13 ירידה שמאלה לדרך בסימון כחול שמקיפה את הר טייסים
    אחת הבעיטות בירידות היא שכולם טסים ולא והרבה פעמים שוכחים מהתכנון המקורי ושועטים למטה
    גם כאן זה קרה פעמיים
    בתוכנית רציתי להתחבר לסינגל שיורד בנקודה 10 לעין טייסים והלאה לדרך הלבנה שיורדת לנחל שורק , אבל עקב הדהרה המשכנו
    בנקודה 11 הדרך הכחולה בה ירדנו התחברה בצורה לא מסודרת (שיפוע שמאלה של כ 10 מ') לדרך הלבנה המסומנת ירוק
    המשכנו לדהור בירידה כשאנחנו מפספסים בנקודה 11 את הדרך שרציתי לרדת איתה עד ליד מכון הטיהור בנחל שורק
    המשכנו בדרך היקוקה עד חציית השורק הבלתי נמנעת אבל הרכיבה עם הרטבה מינימלית של הנעליים בביוב הזורם (ראה תמונות) בנקודה 12
    בנקודה 13 התחברנו לכביש "נס הרים-עין כרם"
  • 13-14 רכיבה בשולי כביש "נס הרים-עין כרם"
  • 14-17 רכיבה בדרכים עד אבן ספיר
    בנקודה 14 בחניון עם שולחנות ליד מכון הטיהור התחלנו לטפס בדרכים לכיוון אבן ספיר
    בנקודה 15 קטע דרך לא רכיב בגלל השיפוע והדרדרת (כ 100 מ' או פחות שאילץ את כולנו ללכת)
    בנקודה 16 עוברים מעל תחנת טרנספורמציה וממשיכים לטפס עד מפגש עם כביש פנימי באבן ספיר בנקודה 17
  • 17-20 חציית אבן ספיר והמשך טיפוס בכביש הגישה לאבן ספיר מהשער בנקודה 18 עד העיקול בנקודה 19
    פה נכנסים ימינה בסימון אדום וממשיכים ללא סימון בטיפוס בדרך עד נקודה 20
    סינגל משובח שיורד עד צומת הדרכים בנקודה 24
    מכאן ממשיך חלקו החדש שהוא עוד יותר משובח ומאפשר ירידה כייפית עד לערוץ נחל רפאים
  • 25-1 ירידה במורד נחל רפאים והלאה בנחל שורק (סימון שבילים אדום) עד האוטו
    פה מתחיל קטע ארוך ולמרות שהוא בירידה ועל דרך לבנה ההרגשה היתה שזה לא קל כמו שנדמה
    הסיבה כנראה שכבר היינו אחרי קרוב ל 50 ק"מ של רכיבה וטיפוס רב
    בנקודה 13 חוצים את הכביש ופונים ימינה ומיד שמאלה לדרך הלבנה
    בנקודה 26 פונים שמאלה להמשך הדרך המסומנת אדום ורכיבה לאורך נחל שורק
    בנקודה 27 עוברים בשטח המחצבה של הרטוב ומתחברים לכביש שיביא אותנו עד כביש "בית שמש-צומת שער הגיא"
    בתכנון רציתי לטפס לכיוון נוחם בנקודה 28 ולרדת בצידו השני לכביש אבל אחרי כל המסלול לא היה חשק לטפס ולכן המשכנו לדהור עד צומת הכבישים בנקודה 29 והלאה בשוליים הרחבים לרוב של הכביש עד האוטו