Saturday, July 16, 2011

הר הזיתים

תאריך :   15-7-2011

מוצא - סינגל עמק הארזים - עניות תלם - שביל סובב ירושלים - נחל שמואל - רמות - מצפה נפתוח - חצייה מתחת כביש 1 ליד צומת רמות - ליפתא - עין ליפתא - רוממה - רח' מלכי ישראל - מאה שערים - רח' חיל ההנדסה - בית תורג'מן - גבעת התחמושת - הר הצופים - אוגוסטה ויקטוריה - ליד כנסיית העלייה - ליד כנסיית פטר נוסטר - תצפית הר הזיתים - שביל כנסיות הר הזיתים - גת שמנים - יד אבשלום - שער האשפות - הרובע היהודי - ככר בתי מחסה - בית הכנסת החורבה - הרבע הארמני - שער יפו - גן העצמאות - ליד ית ראש הממשלה - ליד אוהל גלעד שליט - מנזר המצלבה - גבעת רם - ציר הרצל - הר הרצל - סינגל "האכסנייה" - סינגל "הדרך הרומית" - עין מרים - עין כרם - עמק התימנים - נחל רבידה - נחל שורק - מאגר בית זית - מוצא

נקודת יציאה : מוצא (רחבת חנייה של בלק סטיר לשעבר , לבאים מכיוון ת"א ,פונים למוצא ימינה מכביש 1 ומיד שמאלה וימינה לרחבת החנייה)

משתתפים :  11

אורך :  42 ק"מ

זמן :  6:52 שעות

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• שוב חזרנו למסלול בירושלים
    המסלולים בירושלים הם ייחודיים ונותנים טעימה מכל מה שאפשר לעשות באופני הרים בנוסף לחווייה ייחודית של רכיבה בעיר הקדושה ביותר בעולם
    רכבנו בשטח בדבלים וסינגלים קלים , סינגלים טכניים , התרחצנו במעיין , רכבנו ברחובות עיר מודרנית ובסמטאות עיר ישנה
    עברנו ליד אתרים קדושים ליהודים , נוצרים ומוסלמים , רכבנו בסמטאות עיר עתיקה
    בקיצור שילוב שרק כאן אפשר להכניס לרכיבה אחת
    דוגמאות למסלולים במתכונת דומה שרכבנו בעבר :
    ירושלים 2010

ירושלים
  • יצאנו ממוצא (1) וחצינו עם הכביש שעולה למבשרת מתחת לכביש 1 בנקודה 2
    בנקודה 3 נכנסנו לסינגל עמק הארזים (הסינגל מתחיל כ 20 מ' אחרי הכניסה לדרך
    זהו סינגל קל טכנית ומישורי
    בנקודה 4 מסתיים הסינגל ועוברים בגן לאומי עינות תלם שיש בו שרידי מעיינות וחקלאות עתיקה ששופצו לאחרונה
  • בנקודה 4A מתחיל שביל אופניים סלול
    השביל פה ושם עדיין בסלילה
    בנקודה 5 פנינו לדרך צפונה ובנקודה 6 בצומת דרכים המשכנו עם דבל
    חשבתי שאנדרטת 9-11 נמצאת על הגבעה ממזרח לנו ולא כמו שבאמת על הגבעה שממערב
    המשכנו בדבל בוואדי לכיוון בית איכסא
    בנקודה 7 מתחת בית איכסא הדבל מתעקל ומטפס מתונות לכיוון שכונת רמות
    עברנו בשולי רמות והמשכנו בדרך לכיוון מצפה נפתוח (9)
    עשינו בעצם סיבוב סביב הגבעה וחזרנו לצומת הדרכים בנקודה 8
    פה ירדנו בדבל מהיר עד כביש 1 ליד צומת רמות (10)
  • מימין בערוץ יש צינור של מוביל מים שמאפשר חצייה בטוחה מתחת לכביש (ראה תמונות)
    בתכנית תכננתי לעלות דרך הר חוצבים אבל העלייה דרך ליפתא נראתה מפתה יותר ומעניינת יותר
    לכן פנינו ימינה עם הדרך ובנקודה 11 בסימון כחול טיפסנו טיפה ברגל ואז רכיבה בסינגל שרובו רכיב עד לעין ליפתא (12)
    פה חלקנו שחו
    מכאן טיפוס רגלי (לרובנו) עד לגשר הולכי הרגל המתפתל והלאה לצומת הכניסה לירושלים ליד גשר המיתרים (14)
  • מכאן רכיבה על מדרכות עד נקודה 16
    פה נכנסנו לרחוב מלכי ישראל ורכבנו לאורכו דרך שכונות חרדיות ובסוף מאה שערים - חווייה מעניינת
    בנקודה 17 יצאנו ממאה שערים ובנקודה 18 התחברנו לדרך חיל ההנסה שהיוותה עד 1967 את הקו העירוני
  • רכבנו צפונה עד אתר גבעת התחמושת בנקודה 19
    מכאן הלאה להר הצופים , תוך מעבר ליד בית הקברות הבריטי בנקודה 21 והלאה בנקודה 22 פנייה שמאלה לתצפית על עיסווייה והלאה תצפית לכיוון ים המלח והמסלולים האהובים עלינו של וודי קלט ודרך הסוכר
    המשכנו בדרך  שמקיפה ממזרח את האוניברסיטה ליד בסיס צבאי ובנקודה 23 הגענו לקצה העיר היהודית
    כאן רכבנו על הכביש להר הזיתים ליד אוגוסטה ויקטוריה לכנסיית העלייה בנקודה 24
    אחרי הסבר קצר המשכנו לתצפית הר הזיתים המפורסמת ליד מלון אינטרקונטיננטל בנקודה 25
  • ירדנו בירידה התלולה שחולפת ליד כנסיות הר הזיתים עד ליד "גשר הסיירת" מעל וואדי ג'וז (26)
    ירדנו בנקודה 27 לשביל בוואדי וליד אבשלום וטיפסנו בשביל המדרגות מנקודה 28 ל 29
  • נכנסנו לעיר העתיקה דרך שער האשפות בנקודה 30
    פה טיפסנו בכביש במקביל לחומה והמשכנו לסיבוב ברובע היהודי לכיכר בתי מחסה ובית הכנסת החורבה ששופץ (31) המשכנו לרובע הארמני ויצאנו מהעיר העתיקה בשער יפו (32)
  • מכאן דרך העיר המערבית לאורך גן העצמאות ועד ליד בית ראש הממשלה והאוהל של משפחת שליט
    המשכנו הלאה דרך רחביה למנזר המצלבה (34) והלאה לגבעת רם ולציר הרצל (36)
    המשכנו להר הרצל (37) בו מילינו מים
  • בנקודה 38 פנינו עם הכביש לעין כרם ובנקודה 39 נכנסנו לסינגל "האכסנייה" והמשכו סינגל "הדרך הרומית" עד עין מרים בעין כרם (41)