Friday, July 22, 2011

יהודיה

תאריך :  22-7-2011

צומת יהודיה - כביש "צומת יהודיה-צומת קצביה" - ליד חניון פרק יהודיה - ציר תוואי ההטייה - חציית נחל זוויתן - קצרין - הכפר התלמודי בקצרין - פחורה - אחמדיה - דביה - מפל ובריכת האירוסים - צומת המפלים - ציר המפלים - מסיל אל חדידי - חציית נחל עיט - א טייבה - שמורת יער יהודיה - כביש סובב כנרת

נקודת יציאה :חניה של מסעדת חאן יהודיה בצומת יהודיה

קובץ GPX מה GPS

• מזמן לא יצא לי לרכב במסלול שרובו חדש לי
    על השלוחה שמטפסת מדרום ליהודיה אני כבר חושב הרבה שנים
    כל הזמן נמנעתי לטפס שם בגלל תחושה שזו עלייה קשה למרות שראיתי המלצות של מסלולים שם באתר קבוצת רכסים והמלצות אחרות
    כנראה שצדקתי שלא טיפסתי שם אלא רק ירדתי שם
    בחורף/אביב סביר שהרכיבה בעלייה שם תהיה קלה יותר כי האדמה תהיה מהודקת יותר
    לעומת זאת עכשיו אפילו בירידה היה צריך לעבוד כדי להתקדם בגלל האדמה התחוחה
  • 1-3 יציאה מחאן יהודיה וטיפוס בכביש "צומת יהודיה-קצרין" עד ליד חניון יהודיה
    "כמובן" שלשמורה אי אפשר להכנס עם אופניים , למרות שגם אם אסור לרכב בסינגלים , בדרכי ה 4X4 שם אין שום בעיה טכנית לרכב
    אבל בל נשכח "ידוע שאופניים הם אוייב הטבע מספר 1"
  • 2-3 המשך רכיבה בכביש "צומת יהודיה-קצרין"
  • 3-11 רכיבה בשטח לקצרין
    בנקודה 3 נכנסנו לדרך שהולכת על תוואי ההטייה הסורי עד נקודה 4
    פה עברנו שער שניתן לפותחו עד נקודה 5 בה עברנו עוד שער
    פה במפה רואים שפנינו ימינה וחזרנו
    צריך פשוט להמשיך ישר ולרדת לערוץ הזוויתן
    בין נקודות 6-7 הולכים ברגל כ 100 מ' בערוץ הזוויתן שבד"כ יבש בקיץ בעונה זו
    מטפסים עם הדרך לנקודה 8 ואז דרך מישורית עד מבואות קצרין
    בנקודה 9 ראינו כניסה לשביל סלול של טיילת קצרין
    לא נכנסנו אליו והמשכנו לרחובות קצרין ולצומת עם כביש "צומת קצביה-צומת בית המכס" בנקודה 10
    רכבנו בשולי הכביש , יש גם טיילת מצידו המערבי , עד לכניסה לאתר הכפר התלמודי (11)
  • 11-12 אחרי מילוי מים וארוחת בוקר בצל על הספסלים בכניסה לאתר המשכנו בדרך סלולה מקבילה לכביש ממזרח עד לחורשה מטופחת ע"י קק"ל והלאה בדרך מקבילה לכביש עד נקודה 12
  • 12-16 פנינו לדבל מדושדש דרך אחמדיה והלאה עד צומת דרכים בנקודה 14
    השטח הזה הוא שטח אש ולכן ניתן לכניסה רק בסופי שבוע וחגים
    פה פנינו לדרך טנקים רחבה ונוחה (לא מדושדשת כמו הקטע 12-14) ורכבנו עד מעל מפל ובריכת האירוסים בנקודה 16
    בנקודה 15 חצינו את ערוץ הזוויתן היבש בקטע זה עכשיו
    פה הזוויתן לא מצוקי כמו בהמשכו
  • 16-17 בריכת האירוסים -זוהי הבריכה הטבעית הגדולה בגולן
    תמיד מלאה ועומקה מספר מטרים (ראה תמונות)
    הירידה לבריכה בהליכה מנקודה 16 שמדרום לבריכה על שביל צר מעל המצוק וירידה אליה בשביל סלעי מצפון (את האופניים משאירים ברחבה ליד העץ בנקודה 16)
    אחרי רחצה מרעננת וכייפית חזרנו לאופניים וקבוצת ג'יפאים שהיתה שם כיבדה אותנו באבטיח קר - איזה כיף
  • 16-20 רכבנו בדרך טנקים מהירה עד צומת המפלים בנקודה 19 והלאה על כביש ציר המפלים עד חציית הערוץ בנקודה 20
  • 20-29 מיד אחרי חציית הערוץ (כ 30 מ') פנינו לדבל משובש ימינה
    עברנו גדר נפולה ונכנסנו לדבל בין 2 גדרות
    בנקודה 21 יש בריכה גדולה שלא הכרתי
    מומלץ להתרחץ בה למרות שאנחנו לא התרחצנו כי מיהרנו והיינו אחרי הרחצה הנהדרת בבריכת האירוסים כחצי שעה לפני
    המשכנו בסדרת דבלים וסינגלים גולניים אופייניים עם הרבה רעידות בגלל האבנים עד נקודה 22
    פה חצינו את מסיל אל חדידי שהיה עם מעט מים וצמחיית נחלים וטיפסנו מי ברגל מי ברכיבה כמה עשרות מטר והלאה בדבל עד נקודה 23