Friday, July 08, 2011

גילבון

תאריך :   8-7-2011

מצפה גדות - עווינת א שמאלייה - נחל גילבון - מפל דבורה - דבורייה - אל פג'ר - חציית נחל שוח - קופירה - דרבשייה - הפג'ר הקטן - נחל שוח - נחל גילבון - בריכת הקצינים בגילבון - ג'לבינה - מצפה גדות

נקודת יציאה : חנייה של אנדרטת מצפה גדות (חוצים את גשר בנות יעקב ומטפסים לגולן , בחצי הגובה בצד שמאל אנדרטה ושרידי מוצב סורי)

משתתפים :  12

הערות :
  • מזג האוויר החם , הלח והמגעיל דחף אותי לטיול באיזור בו הלחות פחותה - רמת הגולן
    החלטתי לתכנן מסלול קל יחסית עם מעט עליות ועם רחצה לקראת הסוף
    מאד התאכזבנו ממצב בריכת הקצינים של הגילבון שבעבר היתה עמוקה , אבל עכשיו כנראה שקירותיה סדוקים והיא בקושי אוגרת מים
    עם זאת טיול נחמד עם הרבה חציות מים והרבה מעיינות ועתיקות - קלסיקה של טיול בגולן
  • 1-7 טיפוס לעווינת אל שמלייה
    בנקודה 2 פונים לדרך טכנית שמטפסת לגולן בערוץ רדוד
    בנקודה 3 בסוף הטיפוס העיקרי יש צומת דרכים בה פנינו שמאלה
    בנקודה 4 ליד  שדרת אקליפטוסים פנינו לדרך מזרחה שמטפסת קלות
    בנקודה 5 צומת דרכים עם הדרך שיורדת לחניון מפל גילבון
    פונים ימינה ומיד שמאלה לדרך לכיוון החניון של מפל דבורה בשרידי הכפר עווינת א שמלייה (7)
  • 7-12 רכיבה בסינגל עד הירידה הרגלית למפל דבורה בסימון אדום (8)
    יש 2 סימונים נוספים בשטח כחול ושחור אחרי שחוצים את נחל גילבון
    לקחנו את הכחול בשביל רגלי עד תצפית מפל דבורה (9) וטיפסנו בכחול לשרידי הכפר התלמודי דבוריה
    בנקודה 10 מבנה יפה מהתקופה הסורית המשלב בבנייה משנית שרידים מבית כנסת מתקופת המשנה והתלמוד (ראה תמונות)
    מכאן המשך בשביל הולכי רגל רכיב לפעמים עד לחורשה ורפת בנקודה 11
    מתחברים סוף סוף לדרך שמאפשרת רכיבה של ממש בנקודה 12
  • 12-17 רכיבה בדרכי גולן טיפוסיות
    בנקודה 14 חוצים את ערוץ נחל שוח
    בנקודה 16 ירידה טובה עד דרבשייה (17)
  • 17-21 רכיבה על דרכים סוריות זרועות אבנים (ציר המוסכים)
    יש מספר חציות מים שבנקודה 18 נאלצים להרטיב רגליים כי אי אפשר לחצות ברכיבה בגלל העומק והאבנים והסלעים במים
    בנקודה 19 צומת דרכים
    פנינו שמאלה כ 50 מ ' לבריכה קטנה וארוחת בוקר
    מנקודה 19 המשכנו בדרך שהולכת ומשתפרת
    בנקודה 20 נקודה בעייתית - אלה שרצים קדימה ולא יודעים להמשיך מתפתים לדרך הטובה שיורדת לעמק
    צריך פה לפנות לדרך הסורית שמאלה שמסומנת בסימון שבילים ירוק
    זוהי דרך חתחתים שמרעידה כל עצם בגוף ומגיעה בסופו של דבר לבריכת הקצינים - עין גילבון (21)