Friday, August 12, 2011

שתי טבילות בטיול אחד

תאריך : 12-8-2011

יסוד המעלה - כביש גישה ליסוד המעלה - צומת יסוד המעלה - שדה אליעזר - שביל ישראל - כביש "רמות נפתלי-כרם בן זמרה" - מושב דישון - עין דישון - נחל דישון - חציית כביש "רמות נפתלי-כרם בן זמרה" - נחל דישון - ליד שדה אליעזר - חצייה מתחת כביש "ראש פינה-קרית שמונה" - ליד חולתה - הירדן - יסוד המעלה

נקודת יציאה : חנייה של הבריכה ביסוד המעלה

משתתפים :  11

אורך :  38 ק"מ

זמן :  4:33 שעות

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• בשבוע שעבר סיפרו לי שעין דישון שנמצא ליד מושב דישון הוא מעיין מצויין לטבילה גם בקיץ והוא מלא במים
    תמיד רכבנו בנחל דישון בחורף או באביב כאשר אנחנו לא מתעניינים ברחיצה במעיין ולכן לא חיפשנו אותו אף פעם ולא היינו מודעים לקיום מעיין נהדר כזה במסלול
    הפעם כשחקרתי את זה קצת הבנתי שאני חייב להגיע לשם ולכן בניתי את המסלול
    החלטתי להוסיף בסוף המסלול רחצה בירדן והרי לכם טיול קיץ נהדר
  • 1-3 רכיבה בשולי או על מדרכה כביש הגישה ליסוד המעלה עד צומת הכניסה ליסוד המעלה (3)
  • 3-8 מעבר במושב שדה אליעזר כאשר בנקודה 5 יוצאים משער (שהיה פתוח) בגדר היישוב לדרך שהופכת לעלייה טכנית קלה עד מפגש עם דרך לבנה מסומנת בשביל ישראל בנקודה 6
    מכאן המשך טיפוס בדרך יחד עם שביל ישראל עד כביש "רמות נפתלי-כרם בן זמרה" בנקודה 8
    בחורף בעבר נהגנו לפעמים להמשיך לקרן נפתלי וקדש ואחר כך לרדת לנחל דישון :
  • 8-11 רכיבה בשולי כביש "רמות נפתלי-כרם בן זמרה" ופנייה בכביש לכיוון מושב דישון בנקודה 9
    נכנסנו למושב דישון בנקודה 10 ומיד פנינו ימינה על דרך הבטחון הפנימית במושב עד הפשפש בפינה הדרום מערבית של המושב (11)
    הפשפש בכל ביקורינו כאן היה פתוח
  • 11-13 יצאנו ממושב דישון לדרך 4X4 שיורדת לנחל דישון
    בנקודה 12 גולת הכותרת של הטיול היום : עין דישון
    המעיין נמצא מספר מטרים מהשביל בתוך מבנה ביטון מכוסה בד"כ ברשת שחורה (נא לדאוג לכסות את המעיין ברשת לפני שהולכים בכדי למנוע כניסת דבורים)
    המעיין מימין (צפון) לדרך וכ 250 מ' מהגדר של מושב דישון
    יורדים אל המעיין בסולם של כ 2 מ' שחסרו בו שלבים ואז עוברים בפתח צר ונכנסים למבנה המקורה בקשת של המעיין
    עומק המים במעיין היה כ 160 ס"מ ומידות הבריכה 2X3 מ'
    המים צלולים וקרים והרחצה חווייתית ונהדרת -מומלץ
    אחרי הרחצה המשנו בירידה עד ערוץ הדישון בנקודה 13
  • 13-18 מפה דהירה כייפית במורד נחל דישון
    כמובן שחסרים מעברי המים הנהדרים שקיימים רק בחורף ובאביב
    בנקודה 14 חוצים את כביש "רמות נפתלי-כרם בן זמרה" וההמשך בנחל מוצל בחלקו , דבר שתמיד לא שמתי לב אליו בחורף אבל עכשיו בקיץ זה חשוב
    המשכנו בדהירה עד נקודה 15 בה צומת דרכים
    מטפסים בעלייה הקצרה והסלולה וממשיכים בדרך לבנה עד צומת דרכים בנקודה 16
    פה פנינו שמאלה לכיוון שדה אליעזר ובערוץ הדישון בגדה הימנית המשכנו בדרך טובה לצד המטעים עד למעבר המים (18) של נחל דישון מתחת כביש "ראש פינה-קרית שמונה"
    מעבר המים שנראה תחילה כבעייתי הוא גבוה ונוח למעבר ברכיבה (בחורף סביר שהוא יהיה מלא מים ובוץ)
  • 18-22 חצינו במעבר המים ומצידו השני טיפסנו לדרך מעל ולגשר דרכי מטעים בנקודה 19
    ניתן לטפס אליו מימין או משמאל
    עברנו לגדה הימנית (דרומית של נחל דישון) והמשכנו בדרך רחבה ומהירה לצד מטעים עד הירדן בנקודה 22
    פה נכנסנו לרחצה נוספת
  • 22-1 רכבנו לאורך הירדן עד הגשר בנקודה 23
    פה פנינו ימינה לכיוון יסוד המעלה ובנקודה 24 בכביש של איזור התעשייה של יסוד המעלה
    בדיוק בשעה זו היתה שריפה בבית אריזה וענן שחור היתמר לגובה (ראה תמונות)