Friday, August 19, 2011

סינגלים על הרכס של אנדרטת מגילת האש

תאריך :  19-8-2011

חוות "תבלין" - דרך נוף צפונית בנחל כסלון - הר כרמילה - נחל כיסלון - עין לימון - הקיר בין עין לימון לצובה - כביש "צובה-רמת רזיאל" - כביש גישה לגבעת יערים - כביש "צובה-רמת רזיאל" - הר הטייסים - אנדרטת חיל האוויר - סינגל עין טייסים - ליד רמת רזיאל - שמורת שורק - כביש גישה לאנדרטת מגילת האש - ליד כיסלון - אנדרטת מגילת האש - הסינגל "הירוק" - סינגל "הברמים" - חרבת חמדה - ליד צומת אשתאול - חוות "תבלין"

נקודת יציאה : חנייה ליד חוות תבלין (מצומת אשתאול פונים לכביש 395 ואחרי כ 100 מ' פונים אל תוך היער בשביל כורכר)

משתתפים :  11

אורך :  33 ק"מ

גובה מצטבר : 915 מ'

זמן :  4:30 שעות

מפה

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• לאחר טיול רגלי באיזור אנדרטת מגילת האש בו הלכתי בשביל המסומן ירוק שחלקו נראה לי סינגל מתאים לאופניים ולאחר ששמעתי מירון פדות על סינגל מצויין שנתקל בו בירידה מהרכס מערבה  , החלטתי לבנות מסלול שיכסה את הסינגלים הנ"ל
    אכן יצא מסלול נחמד והסינגלים היו נהדרים
  • 1-4 קכיבה בדרכי 4X4 עם כמה עליות קצרות במקביל לכביש "שער הגיא-בית שמש"
  • 4-7 עלייה מתונה ונוחה בסימון שבילים שחור
  • 7-9 ירידה דרדרתית לנחל כיסלון עד נקודה 8
    המשך רכיבה בדרך זרועת אבנים ובהמשך דרך רגועה יותר עד הצומת לרגלי עין לימון בנקודה 9
    בעין לימון בריכה קטנה נחמדה לרחצה (ראה תמונות)
    הדרך מנקודה 8 עד 10 מסומנת בסימון אדום ושביל ישראל
    בעין לימון התעכבנו כ 45 דקות לצורך החלפת מעביר שבור למוטי - הניתוח עבר בהצלחה
  • 9-10 טיפוס של הקיר עד צובה , מסומן בסימון שביל ישראל וסימון  אדום
  • 10-14 מצומת הכניסה לקיבוץ צובה רכבתי בכביש (יש גם דרך מקבילה) עד נקודה 11 והלאה בדרך מקבילה לכביש ליד גפנים עד כביש הכניסה לגבעת יערים בנקודה 12
    פנינו שמאלה לצומת הכניסה בנקודה 13
    מכאן רכיבה בכביש עד לדרך שמטפסת להר הטייסים בנקודה 14
  • 14-15 דרך לבנה שמטפסת בפיתולים עד אנדרטת חיל האוויר בראש הר הטייסים (15)
  • 15-23 מהאנדרטה המשכנו בשביל מאבנים עם שלט לעין הטייסים
    ירדנו לסינגל המסומן שחור לעין הטייסים
    תחילתו רכיבה אבל אחר כך יש צינור עבה וגדול שחותך את הסינגל 3 פעמים ומצריך העברת האופניים מעליו - מה שמשבש את רצף הרכיבה
    הסינגל מתחבר לדבל בנקודה 16 איתו המשכנו עד נקודה 18
    פה מתחיל סינגל קצר וזורם עד לכביש הגישה להר הטייסים בנקודה 19
    בנקודה 20 פנינו לדבל שהמשיך עד מדרום לרמת רזיאל והסתיים בכביש הגישה לכיסלון בנקודה 21
    בנקודה 21 הדרך לא מתחברת לכביש וצריך לרדת מדרגת סלע אל הכביש (האמיצים יכולים לקפוץ)
    בנקודה 22 פונים לכביש הגישה לאנדרטת מגילת האש ורוכבים עד האנדרטה בנקודה 23
  • 23-32 פה מתחילה ירידה חווייתית עד למטה
    פונים בנקודה 24 לדבל דרדרתי בסימון ירוק
    בנקודה 25 הדבל הופך לסינגל טכני בינוני בירידה ברובו (ייקרא "הסינגל הירוק") עד נקודה 26 בה פוגשים דבל
    ממשיכים בדבל עד נקודה 27 בה פוגשים דרך לבנה
    מכאן המשך בדבל נחמד שיורד עד נקודה 30
    פה סינגלון קצר וחמוד שיורד עד למטה וחובר שוב לדבל בנקודה 31
    מכאן רכיבה בדרך טובה עד הלולים בנקודה 32
  • 32-1 מכאן פנייה ימינה לכביש לכיוון כביש 395 , רכיבה קצרה על הכביש ופנייה לכיוון חוות תבלין