Saturday, August 06, 2011

לכזיב דרך חרבת בלטון

תאריך :   5-8-2011

כברי - צומת כברי - כביש "נהריה-מעלות" - דרך נוף על שרידי הכביש הישן ליחיעם - ליד צומת געתון - האגם הסודי - נחל געתון - חציית כביש "נהריה-מעלות" - נחל אשחר - ליד חרבת בלטון - שביל "פרדי" - דרך נוף "מנות-הילה" - הילה - מעיליה - מבצר מעיליה (שאטו דה רואה) - כביש לעין זיו - עין זין עין טמיר - נחל כזיב - מתחת המונטפורט - עין חרדלית - כביש גישה לעבדון - כביש "שלומי-צומת כברי" - כברי

נקודת יציאה : רחבה כ 100 מ' לפני השער של קיבוץ כברי בצד ימין (בגלל מדרגה בירידה לרחבה מומלץ לחנות ברחבה חדשה בצד שמאל מיד אחרי הפנייה לקיבוץ כברי)

משתתפים :  9 (מונה עזב לטובת התחייבויות אישיות בסוף העלייה)

אורך :  36 ק"מ

קובץ GPX מה GPS

סרטון קצר (דותן)

הערות :

• מזג האוויר הנוח יחסית הצפוי ולחות קצת יותר נמוכה הביאו אותי לתכנן מסלול יותר מערבי ולכן בחרתי בנחל כזיב
    בגלל שהיינו הרבה פעמים בנחל כזיב ניסיתי לגוון בעלייה שונה ותכננתי עלייה שדרך חלקה אף פעם לא טיפסנו
  • יצאנו מאיזור הכניסה לכברי (1) ומצומת כברי (2) רכבנו בשולי הכביש עד הכניסה למוסד החינוכי בנקודה 3
    בנקודה 4 פנינו לדרך נוף משולטת ע"י קק"ל
    הדרך מתבססת בתחילתה על הכביש הישן ליחיעם , אותו כביש שעליו נסעה ונלחמה שיירת יחיעם
    כשנראה את תחנת הדלק מעלינו משמאל הדרך הופכת סינגל ואחר כך דבל וממשיכה עד לחיבור לכביש "צומת געתון-יחיעם" בנקודה 5
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדבל לכיוון תחנת שאיבה והלאה עד נקודה 6
    פה עלינו בדרך אל מעל המחצבה לתצפית על האגם הסודי שבמחצבה (מתחת נקודה 7)
    בגלל שהיה מוקדם לא ירדנו לשחות בו
    חזרנו לנקודה 6 והמשכנו בדבל עד חיבור לדרך הלבנה בנחל געתון בנקודה 8
  • בנקודה 9 פנינו שמאלה לדרך שמטפסת עד כביש "נהריה-מעלות" בנקודה 10
    חצינו את הכביש וטיפסנו עם הדרך שחוצה את השלוחה
    ומספקת תצפיות יפות סביב
    בנקודה 12 צומת דרכים בה פנינו ימינה בסימון שבילים אדום בעלייה
    העלייה הזו נקראת "שביל פרדי" בפי המקומיים
    זוהי עלייה תלולה שחלקנו רכבו ואחרים הלכו קטעים ברגל גם בגלל הלחות שהתחילה להציק בדיוק כאן
    בנקודה 13 קצת אחרי סוף העלייה חברנו לדרך הנוף שבאה ממנות ליד הישוב הילה
  • המשכנו בדרך הנוף שהופכת מהילה לכביש לכיוון מעיליה
    הטיפוס כאן קל והמשכנו לתוך מעיליה עד לכנסייה והמבצר שביישוב (14)
    מכאן ירידה בכבישים ודרכי מפעלים עד לכביש שיורד לעין זיו בנקודה 15
    ירדנו בכביש עד כ 200 מ' לפני המחסום החדש (16) שבנתה רשות הטבע והגנים כדי למנוע נסיעת רכב בכביש המשובש לעין זיו
    פה פרס לנו משה פאר (שעכשיו הוא פצוע ולא יכול לרכב אתנו) פריסה מענגת של אבטיחים קרים , מיץ , קפה ועוד
  • אחרי ששבענו ירדנו לעין זיו ודהרנו במעברי מים רטובים
    קצת אחרי עין טמיר התרחצנו באחת הבריכות והמשכנו שוב בדהירה ליציאה מהנחל ולכביש "שלומי-צומת כברי" (20)
    מכאן בשולי הכביש לכברי
  • טיול נהדר במזג אוויר טוב (יחסית לקיץ) עם הפסקת ארוחה מענגת בסוף העלייה ורחצה נהדרת - איזה כיף