Wednesday, September 28, 2011

חצבים

תאריך :   -9-201128

גניגר - עמק יזרעאל - אגם ברוך - דרך "הבונקרים" - גבת - כביש "צומת נהלל-עפולה" - כביש "צומת נהלל-מגדל העמק" - תל שימרון - שמורת תל שימרון - ליד תמרת - גבעת תמרת - באר חורש - סינגל האופנועים של כפר החורש - רמת גבריאל - מגדל העמק - דרך נוף מגדל העמק - יער בלפור - גניגר

נקודת יציאה : חנייה בתוך קיבוץ גניגר

משתתפים :  14

אורך :  37  ק"מ

זמן :  4:50 שעות

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

קובץ TWL ל Naviguide

• יצאנו לאיזור שמזמן לא רכבנו בו , איזור תל שימרון , תמרת וכפר החורש
    שמו של המסלול "חצבים" ניתן לו בעקבות מרבדי החצבים שליוו אותנו בקטע בין תל שימרון לתמרת - ראה תמונות וסרטון
  • 1-5 יצאנו מגניגר וחצינו את הכביש דרומה לעמק יזרעאל
    בנקודה 3 חוצים כביש שדות
    בנקודה 4 אחרי רכיבה לאורך מה שהיה אגם ברוך שיובש בשנים האחרונות עקב המלחת האדמה באיזור מגיעים לאיזור משאבות ופונים עד כביש הגישה לכפר ברוך (5)
  • 5-8 רכבנו בדרך נוף קק"לית שנקראת שביל "הבונקרים" בין נקודה 5 לנקודה 7 בה נכנסנו לקיבוץ גבת
    בנקודה 8 יצאנו מגבת לכביש "צומת נהלל-עפולה"
  • 8-14 רכבנו כ 100 מ' בצד הכביש ועזבנו לדרך טובה שמאלה (9)
    בנקודה 10 הגענו לתחנת שאיבה ועקפנו אותה מימין וחצינו לדרך שמאלה
    המשכנו עם הדרך בתוך מטע ובגלל הגדר הרצופה שסביבו התעקלנו עם הדרך בקצה המטע ובנקודה 12 מצאנו פרצה וחצינו לדרך בצד השני
    המשכנו עם הדרך אליה חצינו עד כביש "צומת נהלל-מגדל העמק" (13) ובנקודה 14 עברנו לדרך מקבילה לכביש מצפון
  • 14-17 רכבנו על הדרך המקבילה ובנקודה 15 חצינו את כביש הגישה לתמרת וטיפסנו בכביש לתל שימרון (16)
    ערכנו ביקור קצר בקבר אילן רמון וקבר משה דיין ושאר הקברים שם והמשכנו לתחילת דרך הנוף בנקודה 17
  • 17-21 דרך הנוף כאן היא משהו בין סינגל לדבל שמשתנה
    בין נקודה 17 ל 18 עברנו מרבדי חצבים נהדרים , לקראת נקודה 18 הסינגל עובר בחורש שמזכיר קצת סינגלים בכרמל והר חורשן
    בנקודה 18 השביל הרשמי ממשיך לתמרת ופנינו לסינגל ברור שמאלה (צפונה) וירדנו לוואדי בנקודה 19
    פה חברנו לדרך נוף מספר 6 שגם היא מתחילה בדבל והמשכו סינגל בחורש וסופו קיר נוראי אבל קצר של כ 200 מ' שהצריך מכולם דחיפה של האופניים עד סופו בנקודה 20
    פה אכלנו ארוחת בוקר והמשכנו בדבל נוח בקו גובה עד חיבור לדרך טובה ביער אקליפטוסים בנקודה 21
  • 21-25 רכבנו עם הדרך בעלייה מתונה עד הכניסה למחנה תנועות הנוער בנקודה 22
    חצינו את המחנה (השערים פתוחים תמיד פרט לתקופה שיש מחנה במקום)
    בנקודה 23 מגיעים לוואדי וממשיכים בדרך טובה בעלייה מתונה
    בנקודה 24 בצומת הדרכים פנינו וטיפסנו לכיוון הכביש לכפר החורש ומיד אחרי המפגש איתו פנינו לדרך הנוף (25)
  • 25-29 פה רכבנו בדרך הנוף ופנינו לדרך בנקודה 26
    בנקודה 27 מתחיל סינגל האופנועים
    הסינגל טכני בינוני ובד"כ זורם פרט ל 2 קירות קצרים ושיפוע תלול ודרדרתי אחד
    בנקודה 28 מסתיים הסינגל בדבל
    ירדנו עם הדבל שמאלה בירידה מהירה ודרדרתית עד בריכת מים מעל צומת הכניסה לאיזור תעשייה רמת גבריאל
    פנינו לדרך שמאלה ליד הבריכה וירדנו עד צומת הכניסה לרמת גבריאל (29)
  • 29-32 דהירה מהירה דרך איזור התעשייה עד ככר הכניסה הראשית למגדל העמק בנקודה 30 על כביש "נצרת-צומת נהלל"
    המשכנו בתוך מגדל העמק עד נקודה 32
  • 32-1 פה נכנסנו לרשת הדרכים ביער בלפור וירדנו איתה לגניגר אליו נכנסנו בנקודה 35