Friday, October 07, 2011

הסינגל האדום מהמוחרקה לחרבת כרך ולדרך נוף הכרמל

תאריך :   7-10-2011

הזורע - המושבה יקנעם - חציית כביש "אליקים-צומת התשבי" - איזור תעשייה יקנעם - דרך נוף הכרמל - מוחרקה - הסינגל האדום מהמוחרקה לחרבת כרך ולדרך נוף הכרמל - דרך נוף הכרמל - כביש "דלית אל כרמל-אליקים" - חרבת סומקה - הר סומק - נחל מהר"ל - מטווחי אליקים - בסיס אליקים - חצייה מתחת כביש "וואדי מילק" - אליקים - כניסה לעין העמק - נחל שופט - עין ריחנייה - עמק השלום - הזורע

נקודת יציאה : חנייה ליד תחנת הדלק ומשתלת שלושת המשאלות בכניסה לקיבוץ הזורע

משתתפים :  16

אורך :  40 ק"מ

זמן :  5:06 שעות

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• בערב יום כיפור חיפשתי מסלול קרוב יחסית , אבל שיהיה עם אתגרים וגם שיהיה חדש לנו במידת האפשר
    לכן בחרתי מסלול שרכב דורון סלע :
    והכנסתי בו מספר שינויים קטנים כמו הסינגל האדום בין המוחרקה לחרבת כרך והלאה לדרך נוף הכרמל
    זהו טיול עם הרבה קטעים טכניים בעלייה ובירידה וסינגל טוב
    הוא גם כולל נופים מגוונים ולהפתעתנו גם מקום רחצה שלא ציפיתי שיהיה כזה בסוף הקיץ/תחילת הסתיו
  • 1-6 רכיבה דרך קיבוץ הזורע ויציאה למושבה יקנעם מהפשפש בנקודה 3
    רכיבה לאורך הכביש , יש שביל אופניים מקביל לכביש שחוצה את המושבה
    בנקודה 4 לפני צומת התשבי פנינו שמאלה לדרך שמגיעה לאיזור המוסכים של יקנעם ומחברת אותנו לצומת כוכב יקנעם (5)
    רכבנו בכביש של איזור התעשייה שליד אוסם עד אחרי מפעל כתר
  • 6-11 טיפוס למוחרקה בדרך שמתחילה מיד אחרי מפעל כתר ופונה ימינה (6) ואחרי עלייה טכנית זרועת אבנים חוברת לדרך נוף הכרמל בנקודה 8
    מכאן בדרך נוף הכרמל עד נקודה 9 וטיפוס לחניון התחתון של המוחרקה (10) והלאה עד לחניון העליון ליד המנזר בנקודה 11
  • 11-14 רכיבה בסינגל האדום מהמוחרקה דרך חרבת כרך לדרך נוף הכרמל
    ירדנו מהמוחרקה עד הכניסה לסינגל המסומן בסימון שבילים אדום בנקודה 12
    מפה סינגל טכני עם הרבה אבנים רכיב ב 95% ממנו (מדי פעם בגלל שהוא זרוע באבנים צריך לעצור ולהוליך את האופניים מטר או שניים)
    הכיוון הכללי של הסינגל הוא ירידה
    בנקודה 13 מגיעים לחרבת כרך עם הרבה מתקנים חקלאיים עתיקים ובורות
    פה יש ירידה טכנית לוואדי והמשך בסינגל זורם עד דרך נוף הכרמל (14)
  • 14-16 רכיבה בדרך נוף הכרמל עד המפגש עם כביש "דלית אל כרמל-אליקים" בנקןדה 15 והמשך רכיבה בשולי הכביש עד הפנייה לדרך לכיוון חרבת סומקה בנקודה 16
  • 16-23 ירידה בסגנון הכרמל הפרוע עד בסיס אליקים
    הדרך מתחילה כדרך 4X4 טובה אבל הופכת לירידה טכנית זרועת אבנים וחווייתית שפה ושם עליות קצרות
    בנקודה 18 שבמספר טיולים ירדנו איתה לכרם מהר"ל המשכנו דרומה עד כניסה לאיזור מטווחי אליקים בנקודה 19
    המטווחים עלולים להיות פעילים בימי שישי וכמובן באמצע השבוע וכדאי להזהר או לתאם !!
    בין 20 ל 21 עברנו בשטח הלשבי"ה של אליקים
    בנקודה 22 פנינו לדרך שהופכת כביש עד הכניסה לבסיס אליקים בנקודה 23
  • 23-26 פה פנינו לכיוון חניון הרכב בכניסה לבסיס (ימינה) ומיד שמאלה לדרך שיורדת ועוברת מתחת כביש "וואדי מילק" בנקודה 24
    הדרך מטפסת לכיוון שולי מושב אליקים ובנקודה 25 ממשיכה ימינה עד צומת הכניסה לעין העמק בנקודה 25A
    מפה רכיבה בדרך מצפון לכביש "אליקים-גלעד" עד הפנייה לשביל המסומן אדום לנחל שופט בנקודה 26
  • 26-1 פה מתחילה דהירה מהירה לכיוון הזורע
    בנקודה 27 עצרנו ליד עין ריחנייה
    להפתעתי היו בו מים נקיים ועמוקים (כ 1מ' עומק) וחלקנו נכנסו לשחייה
    לא ציפיתי למצוא מעיין לשחייה בעונה זו כי בד"כ אנחנו רוכבים פה בחורף או באביב בעונה לא מתאימה לשחייה