Wednesday, October 12, 2011

ריש לקיש

תאריך :   12-10-2011

אלון הגליל - סינגל אלון הגליל - נחל יפתחאל - נחל ציפורי - סינגל הסוללים -  סינגל שמשית - גבעת רבי - עינות ציפורי - כביש לעתיקות ציפורי - הלונה פרק שמזרחית לציפורי - כניסה לגן הלאומי ציפורי - הר ידעיה - שביל ישראל - ליד הושעיה - קבר רבי יהודה נשיאה  - מצפה ריש לקיש - סינגל שביל ישראל ביער ציפורי - צומת המוביל - מאגר אשכול - כביש "צומת המוביל-כפר מנדא" - ליד חנתון - ביר אל מכסור - עין אום חמיד - סינגל אלון הגליל - אלון הגליל

נקודת יציאה : חניון של מרכז שטח אלון הגליל

משתתפים :  13

אורך :  38 ק"מ

זמן :  4:59 שעות

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

קובץ TWL ל Naviguide

• לאחרונה מאז שיש סינגלי קק"ל כמו אלון הגליל , שמשית והסוללים אנו מתועלים למסלולים קבועים ולא חוקרים מספיק את הסביבה הקרובה בה אין סינגלים מסודרים/רשמיים
    בגלל שמזמן לא רכבנו באיזור ציפורי החלטתי לבנות מסלול מגוון שיכלול גם חלק מסינגלי קק"ל אבל גם דברים אחרים כמו קטעי סינגל על שביל ישראל באיזור ציפורי ומצפה ריש לקיש
    שם הטיול נבחר בגלל צלצולו של השם "ריש לקיש"
    הערה חדשה (1-8-2014) : זה מסלול שרכבנו לפני שקק"ל בנו את סינגל ריש לקיש הרשמי
  • התחלנו ממרכז שטח אלון הגליל (1) בכביש הגישה עד הצומת בכניסה ליישוב בנקודה 2
    פה התחברנו לסינגל אלון הגליל בקטע כייפי , מהיר שיורד עד הדרך בנקודה 3
    ירדנו עם הדרך ורכבנו אל המעבר מתחת כביש "צומת ישי-צומת הסוללים" בנקודה 5
    מצידו השני הגענו לכניסה לסינגל הסוללים בנקודה 6
  • טיפסנו בסינגל הסוללים וירדנו לצידו השני עד כביש הגישה לשמשית בנקודה 7
    הכביש כרגע בשיפוץ ויש עבודות מצדדיו
    המשכנו בדרך די משובשת עכשיו עקב עבודות עד חציית נחל ציפורי וחיבור לסינגל שמשית בנקודה 8
    מפה רכבנו לאורך סינגל שמשית עד הקצה המזרחי שלו (9) בגבעת רבי וחתכנו לכיוון צומת הכניסה לציפורי בנקודה 10
  • פנינו לעיינות ציפורי (11) שכרגיל היו מלוכלכים
    המשכנו מכאן בכביש לציפורי ופנינו בנקודה 12 לכביש לגן הלאומי ציפורי
    בנקודה 13 ירדנו ימינה לדרך שירדה ואז טיפסה לגבעה עם ה"לונה פרק" בנקודה 15
    בין נקודה 13 ל 14 מתוחים תיילים לרוחב הדרך ב 2 מקומות (מגדר שטח בקר) - זהירות !!
    הלונה פרק היא ירידה מהירה עם גבנונים (ראה תמונות) - כיף - מתחיל בנקודה 15 עד 16
    המשכנו בדרך שמטפסת גם היא בסגנון לונה פרק אם יורדים אותה (במקרה זה עלינו בה) עד הש"ג של הכניסה לגן הלאומי בנקודה 17
  • כאן נסענו על דרך צפון מזרחה ובנקודה 18 פנינו לירידה טכנית מהירה על שביל ישראל בסימון אדום עד נקודה 19 על הכביש האחורי להושעיה
    טיפסנו בכביש המסומן בסימון שביל ישראל עד לקבר רבי יהודה נשיאה בנקודה 21
    פה עצרנו לארוחת בוקר
    ליד הקבר יש ברזיה למילוי מים
    מהקבר מתחיל סינגל קצר בסימון שחור ושביל ישראל
    הסינגל הופך דבל חוצה את העמק ומטפס למצפה ריש לקיש
    מנקודה 22 הוא שוב סינגל לכ 200 מ' ואז הוא הופך לקיר שצריך להוליך בו את האופניים עד ראש ההר בנקודה 23
  • מכאן מתחיל קטע חמוד וארוך בירידה (סימון שביל ישראל וסימון שחור) חלקו סינגל וחלקו דבל עד ליד צומת המוביל בנקודה 25
    בנקודה 25 עברנו מתחת לכביש "צומת הסוללים-צומת גולני" ורכבנו בדרך לכיוון אגם אשכול
    בנקודה 26 חצינו תעלה ללא מעבר מסודר והמשכנו בדבל עד כביש "צומת המוביל-כפר מנדא" (27)
    רכבנו בשולי הכביש קטע קצר עד נקודה 28 וירדנו לדבל שמאלה שהוביל אותנו לטיפוס לשוליים הצפוניים של ביר אל מקסור (30)
    מפה בכבישים פנימיים עד נקודה 33 בה נגמר הקטע הסלול
  • פה מתחילה קטע כייפי ונופי
    רכבנו בדרך לבנה עם נוף יפה של תצפיות על הכרמל הים והגליל התחתון עד נקודה 34 בה ירדנו בירידה מהירה לנקודה 35 בה יש מעבר מתחת כביש "צומת שפרעם-צומת המוביל"
    טיפסנו שמאלה ובנקודה 36 מתחילה ירידה מהירה עם נוף פסטורלי של שדות ופרות עד חיבור לסינגל אלון הגליל הארוך בנקודה 37
  • פה המשכנו בדהירה בדבל ששיך למסלול סינגל אלון הגליל עד נקודה 38 בה הוא אכן סינגל
    מכאן הסינגל נמשך בכיוון כללי עלייה פרט לקטע האחרון שהוא ירידה עד החנייה ליד מרכז שטח אלון הגליל