Wednesday, October 19, 2011

תבור ובית קשת

תאריך :   19-10-2011

כפר תבור - צומת גזית - עין אל חריקה - עין צאן - דרך היערנים על התבור - כביש העלייה לתבור - פסגת הר תבור- כביש העלייה לתבור - צומת "שיבלי-דבורייה" - יער בית קשת - סינגל בית קשת - תל גובל - נחל השבעה - נחל אזנות - נחל דבורה - סינגל בית קשת - ליד בית ספר כדורי - כפר תבור

נקודת יציאה : רחבת חנייה של המועצה המקומית כפר תבור והסופרמרקט ליד מגדל השעון

משתתפים :  7

אורך :  43 ק"מ

זמן :  5:39 שעות

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• החלטתי שהגיע הזמן לחזור ולטפס על התבור , אבל בגלל שהמסלול לתבור לא מספק מסלול ארוך מספיק הוספתי לו את סינגל בית קשת
    יחד יצא לנו מסלול יפה ומגוון
    בעבר עשינו מסלול דומה
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/tabor-bk , אבל הפעם שיפרתי אותו בכך שלא חזרנו על קטעים וקיצרתי את המסלול בקצת
  • התחלנו בכפר תבור (1) ועברנו מתחת לכביש הראשי במעבר התת קרקעי (רכיב) והמשכנו על המדרכה בצד המערבי של הכביש הראשי עד היציאה מהיישוב ואז הלאה בתעלה המדופנת עד צומת גזית (2)
    טיפסנו בשולי הכביש עד הפנייה לאום אל ע'נם (3) ואז טיפסנו עם הדרך לכיוון התבור
    המשכנו בדרכי היער עד לחיבור לכביש התבור (7) בשליש האחרון של העלייה אותו ניתן לטפס רק בכביש
    הגענו לחניון ליד הפסגה בנקודה 9
  • ירדנו במהירות בכביש עד צומת "שיבלי-דבוריה" בנקודה 10
    פנינו לשיבלי ימינה ובנקודה 11 פנינו לרחוב שמאלה המסומן בסימון שבילים כחול ושביל ישראל
    בקצה השטח הבנוי ממשיכה דרך טובה עד צומת דרכים ביער בית קשת בנקודה 12 בין השביל הכחול והאדום
    פנינו ימינה באדום עד צומת הדרכים בנקודה 13 בה פנינו שמאלה בדרך בסימון שחור והלאה בכחול עד נקודה 14
    פה ירדנו בלי דרך בוואדיון לכיוון כרם זיתים וסיום בדבל עד נקודה 15 בה פגשנו את הדרך הסלולה מקיבוץ בית קשת ליער בית קשת עליה עלינו שמאלה עד תחילת סינגל בית קשת בנקודה 16
  • סינגל בית קשת כרגיל , סינגל משובח שחלקו הגדול סינגלים עם קטעי דבל מקשרים
    • 16-17 הסינגל מטפס ויורד לנחל השבעה ושוב מטפס עד נקודה 17
    • 17-18 קטע יורד טכני במקצת , מאד חמוד
    • 18-19 קטע סינגל זורם ביער מוצל
    • 19-20 סינגל מטפס במתינות בשטח פתוח
    • 20-21 דבל מהיר רובו בירידה מהירה וכייפית
    • 21-22 קטע הסינגל הנחמד ביותר לדעתי , זורם במהירות ביער פתוח ומתפתל בין עצים וסלעים - כיף אדיר
    • 22-23 דבל שתחילה מטפס קלות ואחרי הפנייה שמאלה עובר ביער מוצל
    • 23-24 סינגל נחמד ביער
    • 24-25 דבל עד המצפה על התבור בנקודה 25
    • 25-26 סינגל קצר ומתפתל עד חיבור עם דרך שמובילה עד תחילת העלייה בנקודה 26
    • 26-27 סינגל שמטפס בפיתולים ואז מתחיל לזרום בשטח מיוער והלאה בירידה שהופכת מהירה עד נקודה 27
    • 27-28 דבל
    • 28-29 הקטע האחרון של הסינגל זורם בירידה מתונה ומוצלת
  • מנקודה 29 המשכנו בדרך תוך מעבר פתח בגדר למטע והלאה בדבל שמשתפר עד הגשר על כביש אחורי שמתחבר לשיבלי בנקודה 31
    מכאן טיפוס בכביש שהופך דרך עד ליד כביש "צומת גולני-עפולה" בנקודה 32 והלאה בכפר תבור עד האוטו