Friday, October 21, 2011

הר אדר

תאריך :  21-10-2011

סטף - הר חרת - כביש "סטף-מבשרת ציון" - מעוז ציון - מבשרת ציון - עין נקופה - עלייה ליער הסתדרות המורים - הר אדר - סינגל חרוף - בית קברות קרית ענבים - קרית ענבים - אבו גוש - חצייה מתחת כביש 1 - ליד אנדרטת קו 405 - עין לימון - עין רפה - עין נקובא - מעוז ציון - כביש "סטף-מבשרת ציון" - ליד עין צובה - סטף

נקודת יציאה : רחבת חנייה העליונה בסטף

משתתפים :  9

אורך :  30 ק"מ

זמן :  4:36 שעות

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• חיפשתי מסלול חדש בשבילנו בהרי ירושלים
    לקחתי מסלול שפרסם ירון פדות

והוספתי לו עוד נפח של קילומטרג' בכדי שיתאים לסטנדרטים של טיול ששי של קבוצת Northern Riders
    הטיול היה רב עליות , אבל בגלל מזג האוויר הנוח הן בד"כ לא היו קשות
  • 1-2 ירידה מחניון הסטף לצומת סטף
  • 2-10 המרתי בלי ניתוח מעמיק של המסלול בקטע זה ברכיבה בכביש למבשרת עד נקודה 3
    פה נכנסנו לדבל שמהר מאד הפך קיר בלתי רכיב שמטפס להר חרת
    בנקודה 4 רציתי לרדת ולהתחבר לדרך שמופיעה במפה 1:50000 בנקודה 5 אבל במציאות לא קיימת ולכן המשכנו מ 4 למחצבה בנקודה 6
    בנקודה 7 ירדנו בסינגל שחור עד נקודה 8 והלאה בסינגל מאולתר רכיב בחלקו עד לדרך בנקודה 9
    מכאן בדבל עד נקודה 10 על כביש "סטף-מבשרת ציון"
  • 10-12 רכיבה למבשרת ובכיכר בנקודה 11 פנינו שמאלה בכמה רחובות עד נקודה 12 בה נכנסנו לדבל ימינה
  • 12-16 ירדנו בדבל ומיד שמאלה בנקודה 13 בסינגל תלול וכייפי שמתחבר בהמשך לדבל ומוביל לעין נקופה בה יש בריכה שטופחה וניתנת לרחצה לזכר אורי גרוסמן וקיריל גולנשיין
    חזרנו טיפה אחורה ועלינו על דרך ממערב שהחזירה אותנו חזרה לדרך והמשכנו עד צומת הדבל הכחול בו באנו והאדום
  • 16-20 פנינו ימינה והתחלנו בטיפוס מתון בשביל האדום ליער הסתדרות המורים
    בנקודה 17 פנינו ימינה לשביל הכחול עד נקודה 18
    פה לקחנו שמאלה בדבל עד נקודה 19 ליד הר אדר והלאה לנקודה 20 בשער הכניסה להר אדר
  • 20-26 פה נכנסנו לסינגל שמתחיל טוב אבל ממשיך כסינגל דאון היל דרדרתי מאד רכיב חלקית עד נקודה 21
    מכאן סינגל נחמד שיורד עד ליד בית הקברות של קרית ענבים בנקודה 23
    המשכנו בכביש עד כניסה לשטח שכרגע הכשרת קרקע בנקודה 24
    נכנסנו אליו ופנינו לוואדי שהוא לא בבנייה וזרמנו בדבל נחמד עד הכביש שנכנס לאבו גוש בנקודה 26
  • 26-31 רכיבה לרחוב באבו גוש עם שלט למסעדת "נעורה"
    בהמשך הכביש מטפס עד המעבר מתחת לכביש 1 בנקודה 27
    מפה טיפוס קשה בדרך עד ליד אנדרטת קו 405 שבנקודה 30
    אנחנו לא הגענו לאנדרטה ובנקודה 29 פנינו לדבל נהדר שיורד בתלילות ובפיתולים עד עין לימון שבנקודה 31
  • 31-35 בעין לימון ניתן לשחות
    אנחנו המשכנו בכביש שחוצה את הכפר עין רפה ואחר כך את עין נקובא
    בנקודה 32 עזבנו את עין נקובא דרך שמטפסת לכיוון מעוז ציון בעלייה מתונה ונוחה
    בנקודה 33 יש סוללה שחוסמת את המעבר בין עין נקובא למעוז ציון
    מנקודה 34 רכבנו ברחובות עד חיבור לכביש "סטף-מבשרת ציון" בנקודה 35
  • 35-1 רכבנו לאורך הכביש עד כניסה לדרך המחצבה הנטושה בנקודה 36
    פה רכבנו בכביש ישן משובש עד הפנייה לעין צובה בנקודה 37
    מכאן בכיוון כללי ירידה בסימון שבילים ירוק בדבל נחמד עד צומת הסטף והלאה בכביש שמטפס לחנייה ולאוטו