Friday, November 25, 2011

סוף סוף מרגישים חורף

תאריך :   25-11-2011

היוגב - חרבת מנצר - דרך נוף נחל קישון - נחל הקישון - ציר המוביל - חציית כביש "יקנעם-מגידו" - סינגל "גחר" - נחל גחר - עין גחר - נחל זהורה - חציית כביש "משמר העמק-רמות מנשה" - ג'וערה - חרבת בית ראש - סינגל "פרפרים" - סינגל "דורבן" - סינגל "החרובים" - סינגל "ג'ימבורי" - סינגל "אוריה" - סינגל "הנעלם" - אנדרטת הקיבוצים בגבעת קאת - בדרך לנ.ג 400 - ירידה למדרך עוז - כביש "יקנעם-מגידו" - עין עוזי - כביש להיוגב - היוגב

נקודת יציאה : נכנסים למושב היוגב ואחרי כ 600 מ' אחרי שחלפנו על פני "ורדים ועוד" נפנה שמאלה עד הסוף עד לכניסה לדרך על בסיס טוף בזלתי (יש רחבת חנייה ליד שער המושב בנקודה 1A אבל היא היתה בוצית)

משתתפים :  17

אורך :  42 ק"מ

זמן :  4:17 שעות

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• לאור מזג האוויר היפה הצפוי ומספר ימי שמש שייבשו את הבוץ חזרנו צפונה
    לקחתי מסלול שהוביל דותן לפני כשנתיים
    והכנסתי די הרבה שינויים ואכן יצא מסלול מצויין ומגוון
    במקור תכננו להתחיל מהחנייה שליד השער של היוגב אבל היה שם בוצי ולכן בהמלצת דותן שגר במושב חנינו בקצה המושב ליד חרבת מנצר שיושבת על גבעה בזלתית
    אם היינו חונים ליד השער (1A) היינו מתחברים לדרך נוף נחל קישון בנקודה 1B
  • יצאנו על דרך בזלתית שלא מהווה בעייה של בוץ והתחברנו (1) והתחברנו לדרך נוף נחל קישון בנקודה 2
    בין נקודה 3 ל 5 רכבנו לאורך הקישון כשבנקודה 4 עוברים על גשר לגדה הצפונית
    זוהי דרך לבנה ללא בעיות בוץ כלל
    בנקודה 5 פנינו שמאלה לציר המוביל והמשכנו איתו עד כביש "יקנעם-צומת מגידו" (6)
  • חצינו את הכביש (זהירות !!!) והלכנו כ 5 מ' עד לכביש פנימי מקביל לראשי שמוביל לחניון יערות מנשה ונחל גחר
    רכבנו על הכביש הפנימי ובנקודה 7 פנינו לסינגל גחר החמוד שמטפס קלות עד נקודה 8
    המשכנו בכביש שהופך דרך עד נקודה 9 בה פנינו לדרך שמטפסת לאורך נחל גחר במתינות
    בקיץ זוהי דרך מוצלת תמיד , עכשיו היה קר... (6 מעלות)
    בנקודה 10 פנינו ימינה והתחברנו לדרך מקבילה לזו שטיפסנו מדרום לערוץ והגענו לערוץ שמטפס שמאלה בנקודה 11
    טיפסנו בדרך השמאלית הפעם עד נקודה 12
    מכאן התחברות בדרך ימינה לדרך הסולינג שבאה מעמק השלום בנקודה 13 והלאה לכביש "משמר העמק-רמות מנשה" בנקודה 14 ליד ג'וערה
  • חצינו את הכביש והמשכנו בשטח הפתוח והירוק בדרכי 4X4 עד נקודה 17
    פה נכנסנו לסינגל חמוד עד נקודה 18 והלאה בדרך 4X4 עד מפגש עם הדרך הטובה שיורדת למשמר העמק בנקודה 19
  • בנקודה 20 בצומת הדרכים ליד חרבת ראש נכנסנו לסינגל "פרפרים" עד נקודה 21
    מכאן הסינגל ממשיך ושמו סינגל "דורבן" עד נקודה 21A
    פה הוא עובר לצד השני של הדרך וזורם בין חרובים ולכן נקרא סינגל "חרובים" עד נקודה 24
    פה הסינגל חוזר שוב אל משמאל לדרך ומטפס ביער ומשנה את שמו לסינגל "ג'ימבורי" והמשכו סינגל "אוריה" עד נקודה 22
    פה ניסינו לרדת בסינגל "הנעלם" שהיה בוצי ואכן קצת נעלם וחזרנו לדרך בנקודה 23
  • טיפסנו בדרך עד לאנדרטת הקיבוצים בנקודה 25
    מכאן לכיוון נ.ג 400 בדרכי 4X4 פרט לסינגל "השקדים" בין נקודות 36 ל 27
    בגבעה בנקודה 30 החלטנו לוותר על המשך לנ.ג 400 וירדנו לצומת הדרכים בנקודה 31
  • מכאן ירדנו בטיסה מהירה עד השער האחורי של מדרך עוז בנקודה 32
    הפשפש בשער לא היה נעול וחצינו דרך המושב עד הכניסה אליו מכביש "מגידו-יקנעם" (33)
  • פה רכבנו קטע קצר על הכביש וחברנו לדרך מצפון לו בנקודה 34
    רכבנו על הדרך המקבילה לכביש שלמזלינו כבר לא היתה בוצית אחרי 5 ימים ללא גשם והתחברנו לכביש הגישה להיוגב בנקודה 35