Friday, November 04, 2011

הרי דימונה ואפעה

תאריך :   4-11-2011

דימונה - רכס דימונה - ליד הר מרבץ - הר ניצים - ירידה על סכין מרכס דימונה - נחל דימונה - עלייה לרכס אפעה - בשולי הר שרף - ירידה על הסכין למישור ימין - מעלה גדוד - נחל אשלון - המזבלה של דימונה - דימונה

נקודת יציאה : חנייה ליד מתנ"ס דימונה (בצומת הכניסה הראשית נכנסים לדימונה , בכיכר השלישית פונים ימינה לרח' הנשיא ואחרי הכיכר הראשונה פנייה שמאלה לחנייה)

משתתפים :  8

דימונה לונה

אבל כרגיל במספר שינויים כמו תוואי העלייה מדימונה והירידה מרכס אפעה
    כרגיל טיול מצויין באיזור פחות מטוייל וללא בעיות רט"ג
  • התחלנו ברכיבה בתוך דימונה (1) עד נקודה 3 בה ניתן להתחבר לשביל בפרק מקביל לרחוב הראשי מצפון לו
    בנקודה 4 התחלנו לחתוך בר בשטח (נוח לרכיבה) דרך חורש אורנים עד נקודה 5
    פה יש תעלה שאותה עברנו במקום נוח לחצייה רכיבה בנקודה 5 ועלינו על דבל בו התחלנו לטפס לרכס דימונה
    החצים שעליהם מצביע מספר 6 הם של שביל עיזים שראיתי מקביל לעלייה בצד השני (מערבי) של הוואדי שעולה בצורה יותר מתונה מהדרך וכדאי לנסות אותו
    בנקודה 7 מסתיימת העלייה הקשה ומתחילים ברכיבה על רכס דימונה
  • הרכיבה על הרכס היא דבל נוח שמדי פעם ניתן לעקוף עלייה קטנה בעזרת סינגלון שמקיף את הכיפה
    בנקודה 8 פוגשים דרך לבנה רחבה ואיכותית שעליה דוהרים עד נקודה 9
    הדרך ממשיכה הלאה - לא יודע מה מטרתה
  • פה מתחיל ה Fun
    רכבנו בסינגל מנקודה 9 שיורד עד האיזור המסומן ב 10
    10 מסמן איזור חרוש ע"י הבדווים בתקווה שיהיה חורף טוב ויגדל בו משהו
    בקצה של 10 חוברים לדרך וכעבור רכיבה קצרה יורדים ממנה בנקודה 11 לתחילת הירידה על הסכין
    יורדים תחילה על קו הרכס ובהמשך על מדפי סלע מימין או משמאל
    בנקודה 12 חלקנו התפתו לירידה על מדף סלע שנגמר בסופו של דבר והביא אותנו לאיזור לא רכיב ונאלצנו לרדת רגלית לערוץ
    חלק אחר ששם לב לדבר המשיך על קו הרכס שמדרום (מעל) המסלול המסומן מנקודה 12 וירד את הרוב ברכיבה
    סוף הירידה בנקודה 13
  • פה התחברנו לדבל שממשיך כדרך טובה בערוץ נחל דימונה ובנקודה 14 טיפסנו בדבל מתון עד ראש רכס אפעה (15)
  • מכאן שוב ירידה חווייתית שמתחילה בנקודה 16 ומנקודה 17 על הסכין עד הערוץ בנקודה 18
    ההמשך בערוץ קצת מדשדשת בתחילה ובהמשך נוחה עד סוף הירידה בנקודה 19
  • פה יצאנו לשטח הפתוח ורכבנו על דבלים ולעתים בר בשטח שהוא נוח לרכיבה
    היתה רוח פנים חזקה שהקשתה על הרכיבה למרות שזה מישור
    בנקודה 21 התחברנו לדבל שמטפס למעלה גדוד
    החצי הראשון של מעלה גדוד תלול ובהתחלה שלו שיפוע קצר ועבה וגם חרוץ אבל בהמשך הוא מתמתן
    בנקודה 22 נכנסים לערוץ בו הדבל נהיה סינגל ורוכבים במעלה הוואדי עד למאהל הבדווי בנקודה 23
    ממשיכים דרך המאהל בדרך טובה עד חציית נחל אשלון בנקודה 24
  • פה מתחיל עוד קטע חווייתי
    הסימון בנחל אשלון אדום
    בהתחלה רוכבים בדבל עד שהערוץ נהיה צר ואז מתחיל קטע יפה של  רכיבה על מדפי סלע
    רובנו רכבנו בגדה השמאלית (מערבית) שנראית יותר רכיבה
    זהו קטע מקסים ואתגרי אבל רכיב ב 90%
    בנקודה 26 כשהקטע בנחל פחות רכיב חתכתי בשונה מהטיול "
    סכינים סביב דימונה - ציון 10000 הק"מ" לתוך ערוץ שמאלה בנקב שרובו רכיב עד שבאיזור המסומן 27 טיפסנו אל הרכס בטיפוס רגלי קצר
  • המשכנו מ 27 וחברנו לדרך שהולכת למזבלה של דימונה בנקודה 28
    בקטע האחרון לפני דימונה נמצאת המזבלה ובנקודה 29 הדרך הופכת סלולה ובנקודה 30 בסוף עלייה קצרה נכנסים לשטח הבנוי של דימונה