Friday, December 16, 2011

נחל יבנאל

תאריך :  16-12-2011

גשר הישנה - משטרת גשר - גשר - כביש "צמח-בית שאן" - כביש משובש מגשר לרמת סירין - כביש "מנחמיה-רמת סירין" - רמת סירין - מצפה אלות - מעלה אלות - חציית נחל חרצית - יבנאל - נחל ימה - נחל יבנאל - ליד תל עובדייה - הירדן מאחורי בית זרע - תל עובדייה - שמורת מוצא הירדן - ליד מנחמייה - נהריים - דרך המערכת ליד נהריים - גשר הישנה

נקודת יציאה : חנייה של מוזיאון גשר הישנה

משתתפים :  14

אורך :  42 ק"מ

זמן :  4:27 שעות

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• הרבה פעמים עלינו את העלייה מגשר לרמת סירין ותמיד זה היה לטיול שהסתיים בנחל תבור
    הפעם בניתי מסלול חדש שעיקרו ירידה ממצפה אלות ליבנאל והמשך בנחל יבנאל והמשך ליד אתר נהריים
    סה"כ יופי של מסלול עם הרבה נופים ועלייה ארוכה ורכיבה וירידה משובחת
  • 1-3 יציאה ממוזיאון גשר הישנה (1) וטיפוס בכביש הפנימי עד צומת הכניסה לאתר ולגשר (2)
    רכיבה קצרה לאורך כביש "צמח-בית שאן" ובנקודה 3 ליד מפעל הגבס פנייה לדרך ימינה
  • 3-7 רכבנו בדרך שמקיפה את קיבוץ גשר ובנקודה 4 עוברים דרך שער קטן בגדר שמאלה (מערבה) לדבל שמטפס עד הכביש המשובש בנקודה 5
    מכאן טיפוס בכביש משובש עד אחרי הלולים ומפגש עם הכביש ממנחמיה לרמת סירין (6)
    מטפסים בטיפוס מתון עד שיא הגובה ליד בריכת אגירה ברמת סירין (7)
  • 7-14 הרכיבה על דרכי רמת סירין פסטורלית בין שדות ירוקים ונופים מדהימים של התבור , הרי נצרת , גבעת המורה , נחל תבור ועוד ועוד ...
    בנקודה 10 הגענו למקום תצפית יפה ליד מבנה מתכת (ראה תמונות)
    מכאן עוד רכיבה קצרה למצפה אלות (11) וירידה נהדרת לבקעת יבנאל
    הירידה תלולה ובגלל דרדרת פה ושם וחריצים בדבל הופכת לטכנית במקצת
    פה ושם יש אפשרויות של קיצורים בסינגלים
    בגדול עוקבים אחרי הסימון השחור אבל לא חייבים
    בנקודה 12 חוברים לדרך לבנה בסימון שבילים אדום עד הרחוב הראשון ביבנאל (14)
  • 14-18 ירדנו במורד הרחוב ימינה עד קצהו (15) והמשכנו הלאה בירידה בדרך עד ערוץ נחל יבנאל (16)
    הרכיבה בנחל יבנאל היתה על דבל בסימון שבילים ירוק
    זוהי רכיבה מהירה בכיוון כללי ירידה
    מדי פעם חוצים שלוליות או זרימה
    נחל יבנאל תמיד מזכיר לי סוונה אפריקאית עם דימיון של אריות שרובצים בצל עצי שיטה
    באיזור נקודה 17 אפשר לרדת למספר סינגלים , חלקם מעשה רגלי פרות וגם לאורך שביל הולכי הרגל המסומן בשחור שעובר ליד הערוץ
    רובנו דהרו עם הדבל הירוק שהוריד אותנו עד הירדן לגשר שעובר מעליו בנקודה 18 מתחת לבית זרע
  • 18-21 רכבנו על הגדה המערבית של הירדן בדרך המסומנת בסימון של שביל צופה כנרת
    זוהי דהירה מהירה לאורך הירדן שפה הוא מאד רחב אבל רדוד ומלא ג'יפה ושאריות מים שעוקפות את הכנרת ונשפכים ישירות לירדן
    יש כאן הרבה עופות מים וצמחיית מים
    בנקודה 19 חצינו מתחת לגשר עליו עובר כביש "צמח-בית שאן" והמשכנו ברכיבה לאתר נהריים והכניסה אליו בנקודה 21