Friday, December 02, 2011

חוצה גלבוע

תאריך :  2-12-2011

רשפים - נחל מודע - חרבת מגדע - נחל אבינדב - חציית כביש "שדה תרומות-מירב" - עלייה בדרך שמעל לנחל בזק - חרבת נר - הר אבנר - מלכישוע - כביש הגלבוע - מירב - מאחורי מעלה גלבוע - ליד גדר הבטחון - הר יצפור - הר אחינועם - הר ברקן - הסינגל האדום לעין הסמל - הסרפנטינות לבית אלפא - עין הסמל - סינגל הגלבוע - מצפה ויניה כהן - סינגל הגלבוע - בור לפידים - חציית הכביש להר שאול - נחל יהונתן - ליד נורית - אתר הסקי בגלבוע

נקודת יציאה : חנייה בקיבוץ רשפים

נקודת סיום : חנייה של אתר הסקי בגלבוע

משתתפים :  11

אורך :  49 ק"מ

זמן :  5:59 שעות

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

סרט (משה פאר)

• זהו טיול שכבר הרבה זמן נמצא אצלי בתכנון ואחרי שרכבתי בסינגל הגלבוע באפריל הוא נתפר סופית
    הסיבה שדווקא טיפסנו יותר מאשר ירדנו היא כי רציתי לסיים בסינגל הגלבוע בירידה
    ואכן אני חושב שזה היה הסיום הראוי
  • 1-10 רכיבה מרשפים לדרך שלרגלי הגלבוע (6)
    בנקודה 4 יש שער בגדר קיבוץ רשפים שהיה פתוח אך לעתים סגור וניתן לצאת ממנו ולחסוך את הרכיבה הקצרה על הכביש בין נקודה 2 ל 3
  • 10-14 בנקודה 10 מתחילה העלייה הרצינית להר אבנר ומלכישוע
    סה"כ השיפוע סביר לאורך כל הדרך
    בנקודה 12 מגיעים לחרבת נר ומשם המשך של עלייה מתונה למרגלות היער עד ליד מלכישוע בנקודה 13 ועוד טיפה טיפוס עד לגדר של מלכישוע (14)
  • 14-19 מקיפים את מלכישוע בכביש צר עד הש"ג בנקודה 16
    מפה טיסה מהירה במורד הכביש למלכישוע עד נקודה 17
    פה יורדים בדבל תלול ומטפסים לצד השני בנקודה 18 בה שוב פוגשים את הכביש וממשיכים עד הכניסה למירב בנקודה 19
  • 19-26 אחרי תצפית על הכפר ג'לבון מנקודה 19 המשכנו בכביש בירידה מהירה עד נקודה 20 בה נכנסנו לדרך טובה
    מפה בדבל עם סינגל קצר באמצעו ב 20A שחותך את הסיבוב
    בנקודה 21 עזבנו את הדרך הלבנה וירדנו שמאלה לדרך שהיתה חרושה קלות עד חיבור בנקודה 22 עם הדרך הלבנה ממש קרוב לדרך הביטחון ולגדר
    בנקודה 23 פנינו לדרך חומה ביער ובקטע 24 נגמרה הדרך והולכנו את האופניים ללא שביל מוגדר עד לחיבור לדרך הלבנה
    כאלטרנטיבה היה צריך להמשיך בנקודה 23 עם הדרך עד ליד הגדר ובנקודה 25 להתחבר לדרך הלבנה מזרחה
    אנחנו רכבנו עד חיבור הדרך הלבנה וכביש הגלבוע בנקודה 26
  • 26-27 רכיבה על כביש הגלבוע עד ליד הר ברקן בו פגשנו את הסימון האדום של השביל/סינגל שיורד לעין הסמל ולעמק הנעלם
  • 27-31 חלקנו ירדו בסינגל האדום שהוא מאד טכני עד עין הסמל
    הרוב כולל אותי עזבנו את האדום אחרי כמה עשרות מ' וירדנו בדרך (המסומנת שחור) המתפתלת שיורדת לבית אלפא
    בנקודה 28 עזבנו את הסימון השחור והמשכנו בדרך 4X4 עד נקודה 30 בה פגשנו את הסינגל האדום
    ירדנו איתו , חציו הראשון ברגל וההמשך ברכיבה עד הדרך המסומנת כחול מעל עין הסמל בנקודה 31
    כנראה עדיף לרדת עם הדרך המתפתלת מנקודה 28 עד הצומת של הדרך השחורה והכחולה בנקודה 29 ומשם בכחול עד מעל עין הסמל בנקודה 31
  • 31-33 פה פגשנו את הסימון של סינגל/שביל הגלבוע
    רכבנו לנקודה 32 ופה אחרי שירדנו וחזרנו למעלה המשכנו מערבה בדבלים בליווי סימון סינגל הגלבוע עד מצפה ויניה כהן בנקודה 33
  • 33-35 פה מתחיל הקטע הסינגלי של סינגל הגלבוע
    הכיוון הכללי של הסינגל ירידה (זה בניגוד לכיוון הרשמי שלו שהוא בעלייה)
    הסינגל זורם בפיתולים עד נקודה 35 ליד כביש הגלבוע בו יש כניסה לסינגל
  • 35-39 ירדנו מכאן בדבל המסומן בסימוני הסינגל עד נקודה 36
    פה לקחנו את הדבל השמאלי (גם הימני היא אופצייה של סינגל הגלבוע)
    אחרי עלייה קצרה ואחרי זה דהירה מהירה בדבל כייפי פונים בנקודה 37 להמשך השביל כסינגל עד סופו בנקודה 38