Wednesday, December 07, 2011

אלונים ועוד

תאריך :  7-12-2011

צומת אלונים - צומת השומרים - סינגל ירוק - סינגל טבעון - טבעון - שער העמקים - טבעון - חרבת בוצין - כביש "נופית-אבטין" - סינגל שביל ישראל מתחת לנופית(נחל גובית) - נחל ציפורי - חרבת גובית - גבעת עליל - טחנת הנזירים - בסמת טבעון - כביש "אלוני אבא-טבעון" סינגל "אבי סנפיר" - סינגל למרגלות אלונים - עין טבעון - צומת אלונים

נקודת יציאה : תחנת הדלק בצומת אלונים

מוביל : ירון פדות

משתתפים :  7

אורך :  28 ק"מ

זמן :  4:50 שעות

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• ירון בנה מסלול נחמד שחיבר את צומת אלונים , קטעים משביל סובב טבעון , שביל ישראל שליד נופית ונחל ציפורי
    פוטנציאל הסינגלים באיזור הולך וגדל עם התווספות סינגלים לא רשמיים ורשמיים כמו סובב טבעון וסינגל "אבי סנפיר"
  • 1-6 התחלנו מתחנת הדלק (1) ולאורך הכביש עד נקודה 3 בה חצינו לשדה ליד ורכבנו על דרך עד נקודה 4
    פה פנינו ימינה לסינגל שמטפס
    בנקודה 4A פגשנו סינגל בסימון שבילים ירוק שבא משמאל והמשך הסינגלים קדימה הוא בסימון ירוק
    בנקודה 5 פגשנו את סינגל סובב טבעון שבא מימין לשמאל
    מכאן סינגל על בסיס דבל עד הכיכר בנקודה 12
    מעבר לכביש יורדים בדבל מהיר
    בנקודה 14 יש דבל ימינה שכנראה היה מביא אותנו לכביש ממזרח לנקודה 16
    אנחנו המשכנו לרדת עד נקודה 14 ופה פנינו לשרידי דבל עד נקודה 15 ואז טיפסנו בשביל פרות תלול רגלית עד כביש "נופית-אבטין" בנקודה 16
  • 16-18 רכבנו מכאן בשביל ישראל ימינה אל הערוץ של נחל גובית
    הקטע הראשון עד הערוץ טכני בינוני וההמשך בערוץ היה אמור להיות קל וזורם אבל בגלל שהיה שם בוץ לפני שבועיים , הפרות דשדשו אותו ועכשיו כשהוא התקשה הוא הופך את הרכיבה לטכנית
    מנקודה 17 מתחברים לדבל והרכיבה קלה יותר עד הכביש בנחל ציפורי בנקודה 18
  • 18-27 רכבנו בכביש שבנחל ציפורי וטיפסנו איתו לגבעת עליל
    נראה שה GPS לא הקליט טוב בקטע המסומן בצהוב ליד נקודה 19
    המסלול האמיתי הוא לפי המסלול שסימנתי בצהוב ולא בסגול
    בנקודה 21 עוברים ליד טחנת הנזירים ובנקודה 22 בצומת הדרכים פנינו למעלה וטיפסנו לכיוון בסמת טבעון
    בנקודה 23 פנינו לדרך שמאלה אבל היא מסתיימת במכלאת בקר מלאה חרה ולכן חזרנו להמשך הדרך בה טיפסנו בנקודה 24 והמשכנו לכפר
    בנקודה 26 מגיעים לרחובות הכפר ומטפסים עד ליד ביה"ס בנקודה 27
  • 27-1 פה עלינו על דבל ועברנו פתח בגדר בנקודה 28
    מכאן סינגל בירידה עד הכביש בנקודה 29
    חצינו את הכביש ובנקודה 31 עלינו על סינגל "אבי סנפיר" המסומן בסימוני קק"ל לשבילי אופניים צהובים וסטנדרטיים
    בנקודה 32 ליד המבנים הסינגל מטפס קלות ושוב בגלל הבוץ שהיה לפני שבועיים והפרות שדשדשו שם הפך עכשיו עם התקשות הבוץ לקשה טכנית
    בהמשך טיפוס בדבל עד נקודה 33
    פה נגמר סינגל "אבי סנפיר"
    פנינו שמאלה לסינגל מהיר שיורד עד לרפת בנקודה 34
    מכאן דבל משובח שטסים אותו בירידה עד נקודה 35
    פה פנינו בדרך שמאלה ובנקודה 36 חצינו שדה בור (לא להכנס אליו כשיש בוץ ופשוט להמשיך בדרך עד הכביש)
    בנקודה 37 פנינו לדבל עד עין טבעון שהוא מעיין לטבילה בקיץ ומשמש כמקווה לקבוצות חרדים שבאות אליו